آموزش

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

میانگین امتیاز این مطلب: 4

کمپانی ایسوس به‌منظور پاسخ‌گویی به حجم عظیم نیازمندی‌های بازار رایانه‌های همراه لپ‌تاپ و همچنین جلب نظر کاربران و مصرف‌کنندگان خط محصولاتی متنوعی را در برندها و نسخه‌های مختلف تولید و روانه بازار کرده است که در زیبایی، توان پردازشی، پشتیبانی از ویژگی‌های منحصر به فرد و از همه مهم‌تر بازه قیمتی مناسب توانسته‌اند خوش درخشیده و سخت‌افزارهای قدرتمندی را پدید آورند. آیا به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی برای تدارک فعالیت‌های کسب و کار خود هستید؟ اجرای بازی‌های رایانه‌ای چه طور؟ آیا نیازهای شما با استفاده از دستگاه‌های هیبریدی و دو در یک پاسخ گفته شده و یا سخت‌افزاری جهت استفاده روزمره را نیازمند می‌باشید؟ کمپانی ایسوس برای تمامی حوزه‌های اشاره شده محصولات ویژه‌ای را در قالب سری‌های متنوع و گوناگون به بازار عرضه داشته است، اما تفاوت‌های موجود در بین آن‌ها چیست و چگونه می‌توان بهترین لپ‌تاپ را با توجه به میزان بودجه در دسترس تهیه و خریداری کرد؟

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسوس در قالب شش دسته کلی ZenBook ،VivoBook ،Asus ROG ،AsusPro ،Transformer Book و Chromebook به بازار عرضه شده‌اند که هرکدام با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود بخشی از بازار را تحت پوشش درآورده و در تلاش به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای طیف وسیعی از کاربران و مصرف‌کنندگان مختلف می‌باشند.

آشنایی با اعداد و حروف مورد استفاده در نام‌گذاری عناوین لپ‌تاپ‌ها

نام‌گذاری عناوین مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های ایسوس بر پایه ترکیبی از حروف و اعداد مختلفی صورت می‌پذیرد که این مهم اگرچه در نگاه کلی کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما منطق کاملاً قابل فهمی در پیرامون آن‌ها نهفته است. جهت درک بیشتر باید دقت داشت که ساختار تمامی محصولات سری Q مبتنی بر طراحی هیبریدی و دو در یک (قابل تبدیل از حالت لپ‌تاپ به تبلت و بالعکس) تشکیل شده است، در حالی که لپ‌تاپ‌های سری ZenBook با استفاده از پیشوند و یا پسوند UX در نام‌گذاری آن‌ها قابل تمایز با یکدیگر می‌باشند. حرف C به کروم‌بوک‌های ایسوس اطلاق شده و حروف سری GX ،GL و G تماماً بخشی از خط محصولاتی جمهوری بازی بازان یا به عبارتی دیگر Republic of Gamers (به‌اختصار ROG) به شمار می‌روند. دیگر حروف متفرقه نظیر K ،X ،E ،Q ،B ،V و F نوت‌بوک‌های رده ارزان قیمت را هدف قرار داده‌اند که بخش بسیاری از آن‌ها در دسته لپ‌تاپ‌های VivoBook طبقه‌بندی می‌شوند، اما این مهم همیشه از صحت برخوردار نمی‌باشد (در صورتی که یک رایانه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود موفق به قرارگیری در هیچ کدام از دسته‌های فوق نشود، فروش آن در قالب محصولی بدون زیر برند و مستقل انجام می‌پذیرد).

اعداد و ارقام مورد استفاده در نام‌گذاری لپ‌تاپ‌های مختلف ایسوس نیز اغلب مرتبط با اندازه صفحه نمایشگر و برخی دیگر از شناساگرهای ویژه می‌باشند. اولین رقم بر طبق معادلات عمومی کمپانی نامبرده نمایانگر اندازه صفحه نمایشگر بوده و 3 به معنای 13 اینچ (و یا ابعاد معمول 12.5 اینچ)، 4 نشانگر 14 اینچ، 5 بیان‌کننده 15 اینچ و … می‌باشند.

لپ‌تاپ‌های سری ZenBook

لپ‌تاپ‌های سری ZenBook بهترین و قدرتمندترین انتخاب موجود برای رده مصرف‌کننده به شمار می‌روند. محصولات قرار گرفته در این دسته از ظاهری زیبا و جذاب بهره برده و ترکیب سخت‌افزارهای قدرتمند داخلی نظیر جدیدترین پردازنده‌های مرکزی و تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی، صفحات نمایشگر با وضوح تصویر بالا و پشتیبانی از قابلیت‌های ویژه به رقابت مستقیم با پرتوان‌ترین محصولات سری MacBook Pro کمپانی اپل و سری XPS کمپانی دل پرداخته‌اند که این خود نمایانگر جایگاه ویژه آن‌ها در بازار رده مصرف‌کنندگان است.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

به‌عنوان مثال لپ‌تاپ ZenBook UX501VW نمونه‌ای از محصولات تحت برند مذکور به شمار می‌رود که با تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی انویدیا 960M انتخاب مناسب و ایده‌آلی جهت ویرایش محتویات مختلف و استفاده از نرم‌افزارهایی همچون فتوشاپ و … محسوب می‌شود. پشتیبانی از نسخه سوم درگاه تاندربولت (Thunderbolt 3) در فزونی انعطاف‌پذیری به‌کارگیری وسایل جانبی توسط آن بسیار مفید واقع شده و افزون بر توضیحات فوق، ظاهر جذاب و جلوه‌گر محصول در نوازش چشم هنگام مشاهده و استفاده از آن نیز توانسته است بسیار مفید واقع شود.

لپ‌تاپ‌های سری VivoBook

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

آیا به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی با پشتیبانی از قابلیت‌های ویژه بوده، اما از محدودیت بودجه برخوردار می‌باشید؟ لپ‌تاپ‌های سری VivoBook انتخاب مناسب و ایده‌آلی برای شما می‌توانند به شمار روند. محصولات تحت برند مذکور شاید در ظاهر و همچنین توان پردازشی قابل مقایسه با رایانه‌های قابل حمل سری قبل، یعنی ZenBook نباشند، اما برای استفاده عمومی و پاسخ‌گویی به نیازهای روزمره نظیر جستجوی شبکه گسترده وب، تماشای فیلم‌های ویدئویی و … بهترین گزینه موجود به شمار رفته و صرفه‌جویی بسیار عظیمی را برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان می‌آورند. به‌عنوان مثال لپ‌تاپ VivoBook E403SA از صفحه نمایشی در وضوح تصویر فول اچ‌دی 1080p، وزن سبک، قابلیت شارژ از طریق درگاه یو‌اس‌بی نوع C و 9 ساعت طول عمر باتری برخوردار می‌باشد که تمامی ویژگی‌های چشمگیر اشاره شده را تنها با قیمتی معادل 399 دلار به ارمغان آورده است، بنابراین محصولات سری VivoBook مستقیماً دستگاه‌های رده ارزان قیمت و استفاده عمومی را هدف قرار داده‌اند.

لپ‌تاپ‌های سری Asus ROG

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

توان پردازشی خام قرار گرفته در بطن لپ‌تاپ‌های سری ROG آن‌ها را به قدرتی مطلق در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و گیمینگ مبدل کرده و زیرساختی توانمند را جهت اجرای عناوین کامپیوتری مورد علاقه افراد فراهم آورده است. برند جمهوری بازی بازان کمپانی ایسوس از ابتدای خلقت خود تاکنون فقط با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای صنعت گیمینگ توسعه یافته و تمامی محصولات تحت این برند در قالب سخت‌افزارهای بازی به شمار می‌روند، لذا لپ‌تاپ‌های عرضه شده نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با هدف قرار دادن محصولات کمپانی‌های Alienware یا Razer، برای اجرای بازی‌های رایانه انتخاب ایده‌آلی تلقی می‌شوند. لپتاپ‌های Asus ROG G752VS OC Edition و یا Asus ROG Strix GL753 از جمله محصولات موجود در این سری به شمار می‌روند.

لپ‌تاپ‌های سری AsusPro

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

کاربرانی که به وزن سبک جهت سهولت در حمل و نقل، زوایای بیشتر جهت تنظیم دستگاه در موقعیت دلخواه خود، برخورداری از استقامت و استحکام مناسب به‌منظور تحمل شرایط محیطی مختلف و همچنین توان پردازشی مناسب نیازمند می‌باشند باید به بررسی لپ‌تاپ‌های سری AsusPro و نسخه‌های منحصر به فرد آن بپردازند. محصولات سری فوق با وزن سبک، سهولت در حمل و نقل و سازگاری با استانداردهای کلاس نظامی انعطاف‌پذیری ویژه‌ای را برای سناریوهای کسب و کار به ارمغان آورده‌اند. از جمله محصولات موجود در این سری می‌توان به دستگاه AsusPro B9440 اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

دانش آموزان، دانشجویان و یا حتی افراد حرفه‌ای نیازمند انجام فعالیت‌های معمولی روزمره نیازمندی‌های خود را با استفاده از لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک به‌راحتی می‌توانند پاسخ گویند. توان پردازشی مناسب و معقول و همچنین قیمت اندک کروم‌بوک‌ها آن‌ها را به گزینه ایده‌آلی جهت صرفه‌جویی در بودجه و دستیابی به لپ‌تاپی مطلوب برای مطالعه دروس، ارائه کلاسی، جستجوی اینترنت و تحقیقات، تماشای فیلم‌های آموزشی، سینمایی و … تبدیل کرده و دیگر ویژگی‌هایی همچون وزن سبک، قابلیت حمل آسان و … نیز آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده عمومی مبدل کرده‌اند، اما عدم پشتیبانی از پلتفرم ویندوز و استفاده از سیستم‌عامل کروم او‌اس (Chrome OS) در کاهش انعطاف‌پذیری این دسته از لپ‌تاپ تأثیرگذار می‌باشد. از جمله محصولات موجود در این سری می‌توان به Asus Chromebook Flip C302CA اشاره کرد.

دستگاه‌های سری Transformer Book

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

دستگاه‌های سری فوق با عنایت به طراحی ویژه خود از قابلیت تبدیل شدن از حالت لپ‌تاپ به تبلت و بالعکس برخوردار بوده و برای آن دسته از افرادی که به هر دو پیکربندی ذکر شده نیازمند می‌باشند انتخاب مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌روند. دستگاه‌های سری Transformer Book از مشخصات سخت‌افزاری پایه‌ای بهره برده و در مقایسه با دیگر برندهای پیشین در مباحث پردازشی آن‌چنان حرفی برای گفتن ندارند، اما زیبایی ظاهری و سهولت در استفاده با عنایت به طراحی ویژه آن‌ها با بهبود دوچندانی همراه شده است. از جمله محصولات موجود در این برند می‌توان به دستگاه Asus Transformer Mini T102HA اشاره کرد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ های کمپانی ایسوس

  1. مهرداد گفت:

    سلام کاش در مورد سری ها بیشتر توضیح میدادید ولی همین قدر هم که گفتید از کیفیت بالایی برخوردار بود
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *