آموزش

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی MSI

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی MSI

استراتژی دسته‌بندی لپ‌تاپ‌ها تحت مدل‌ها و سری‌های مختلف سالیان بسیاری است که توسط توسعه‌دهندگان دستگاه‌های نامبرده مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون تأثیرات مختلفی را نیز به خود اختصاص داده است که از جمله بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان به سردرگمی کاربران در انتخاب محصول مورد نظر خود اشاره کرد. عدم انتشار اطلاعات کافی در خصوص طبقه‌بندی‌های مختلف محصولات از جانب یک کمپانی در افزایش شدت این مهم همچنان مزید بر علت گشته و لذا مراجعه به رسانه‌های اینترنتی جهت کسب اطلاعات بیشتر را به امری ضروری مبدل می‌سازد؛ حال نوبت به آن رسیده است تا در ادامه معرفی سری‌های مختلف دستگاه‌های لپ‌تاپ های MSI، سازنده مشهور لپ تاپ را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

کمپانی MSI در دسته‌بندی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های خود به استفاده از ترکیبی از اعداد و حروف مختلف مبادرت ورزیده است که در صورت عدم آگاهی از اطلاعات کافی جهت رمزنگاری آن‌ها، سردرگمی فراوانی را منجر می‌شوند. محصولات کمپانی نامبرده به‌صورت کلی در چندین دسته گوناگون تحت عناوین Stealth ،Titan ،Phantom ،Classic و Apache مورد عرضه به بازار قرار گرفته‌اند که هر کدام از نقاط قوت و ضعف مربوط به خود برخوردار می‌باشند.

نام‌گذاری عناوین لپ‌تاپ‌های کمپانی ام‌اس‌آی معمولاً با دنباله‌ای از حروف شروع شده و در انتها به اعداد و یا کلماتی از قبیل VR یا Pro ختم می‌شوند. اولین حرف در برچسب عنوان اشاره مستقیمی بر سری محصول داشته و رمزنگاری آن‌ها به‌صورت زیر قابل انجام می‌باشد:

  • حرف G از کوتاه شده عبارت Gaming تشکیل شده و نمایانگر محصولات سری گیمینگ می‌باشد.
  • حرف W از کوتاه شده عبارت Workstation تشکیل شده و نمایانگر ایستگاه‌های کاری یا محصولات ورک‌استیشن می‌باشد.
  • حرف C از کوتاه شده عبارت Classic تشکیل شده و نمایانگر محصولات سری کلاسیک می‌باشد.
  • و سرانجام حرف P از کوتاه شده عبارت Prestige تشکیل شده و نمایانگر محصولات رده مصرف‌کنندگان می‌باشد.

دومین حرف در برچسب عناوین، مدل لپ‌تاپ و دسته آن‌ها را مشخص کرده و زیر مجموعه‌ای را بر سری‌های اشاره شده معین می‌دارد که همانند الگوی اشاره شده، حرف S از کوتاه شده عبارت Stealth، حرف T از کوتاه شده عبارت Titan (یا Dominator) و حروف E و P نیز نمایانگر طبقه‌های Apache و Leopard (به ترتیب) می‌باشند. علاوه بر آن همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شده، وجود کلمه VR یا Pro در انتهای عنوان نیز اشاره مستقیمی را بر آمادگی لپ‌تاپ برای ایفای نقش در مباحث واقعیت مجازی داشته و مشخصات سخت‌‎افزاری قوی‌تری را با خود به همراه آورده‌اند. یک دستگاه لپ‌تاپ دارای پسوند Pro حداقل یک تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی GTX 1060 را در بطن خود پنهان ساخته است، در حالی که این مهم در مورد محصولات بدون پسوند محدود به تراشه GTX 1050 Ti یا پردازشگرهای ضعیف‌تر می‌باشد.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

اعداد قابل مشاهده در عناوین لپ‌تاپ‌های کمپانی ام‌اس‌آی اشاره مستقیمی را بر اندازه صفحه نمایشگر و نسل محصول دارند. اولین عدد نمایانگر اندازه صفحه نمایشگر بوده و 8 به معنای ابعاد 18.4 اینچ، 7 به معنای 17.3 اینچ، 6 به معنای 15.6 اینچ و 5 به معنای 14 اینچ می‌باشد. دومین عدد نسل محصول را مشخص کرده و سال عرضه و مشخصات سخت‌افزاری مرتبط با آن را تعیین می‌نماید. حال جهت درک بهتر موضوع، لپ‌تاپ GT83VR را در نظر بگیرید. آنچه که از عنوان فوق قابل استنباط است قرار داشتن دستگاه در سری محصولات گیمینگ (عبارت G) و مدل تایتان (عبارت T) بوده و از جمله دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایشگر 18.4 اینچی (عدد 8) و نسل سوم (عدد 3) اشاره کرد. پسوند VR نیز اشاره‌ای را بر آمادگی لپ‌تاپ جهت ایفای نقش در مباحث واقعیت مجازی دارد.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

حال که با نام‌گذاری و نحوه چگونگی رمزنگاری دستگاه‌های لپ‌تاپ MSI آشنایی پیدا کردیم، ادامه نوشته را با پرداختن به محصولات کمپانی نامبرده و نقاط قوت و ضعف هرکدام از آن‌ها به پیش می‌بریم.

لپ‌تاپ‌های سری GT (Titan یا Dominator)

لپ‌تاپ‌های سری GT قدرت مطلق کمپانی ام‌اس‌آی در حوزه گیمینگ و اجرای بازی‌های رایانه‌ای به شمار رفته و پشتیبانی از قدرتمندترین مشخصات سخت‌افزاری روز دنیا از جمله اصلی‌ترین نقاط مثبت محصولات این طبقه به شمار می‌روند. پردازنده مرکزی Core i7، تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی GTX 1080 و GTX 1070، وضوح تصویر 4K و فناوری‌هایی همچون G-Sync برخی از سخت‌افزارهای داخلی لپ‌تاپ‌های سری فوق را تشکیل داده و مشاهده مدل‌هایی با برخورداری از تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی در حالت SLI نیز در میان آن‌ها کاملاً قابل انتظار می‌باشد. از آنجایی که محصولات سری Titan یا Dominator قدرتمندترین سخت‌افزارهای روز دنیا را با خود فراهم آورده‌اند، ضعف آن‌ها در میزان دوام باتری و قابلیت حمل کاملاً مشهود می‌باشد.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری GS (Stealth و Phantom)

انتخاب بین قابلیت حمل و توان پردازشی فراوان توسط لپ‌تاپ‌های سری GS کمپانی ام‌آس‌ای تعریف دیگری را به خود گرفته است، زیرا اغلب محصولات گیمینگ به دلیل سخت‌افزارهای داخلی خود از وزن سنگین و اندازه بزرگی برخوردار بوده و مشقت‌های فراوانی را جهت انتقال فیزیکی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورند. لپ‌تاپ‌های سری GS نسبت به محصولات GT از اندازه و وزن کمتری برخوردار بوده و تعادل بیشتری را در فاکتور حمل و نقل به ارمغان آورده‌اند، اما این مهم منجر به کاهش چشمگیر توان پردازشی نشده و دستگاه‌های این سری همچنان جهت اجرای بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند به کار گرفته شوند. در صورتی که به دنبال لپ‌تاپی گیمینگ با قابلیت حمل و نقل آسان هستید، پیشنهاد می‌شود تا انتخاب خود را میان محصولات سری GS به انجام رسانید.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری GE (Apache و Raider)

لپ‌تاپ‌های سری GE به‌منظور پر نمودن خلأ موجود در بین محصولات سری GT و GS به بازار عرضه شده و ترکیبی از توان پردازشی بالا جهت اجرای بازی‌های رایانه‌ای و قابلیت حمل را برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده‌اند. دستگاه‌های تحت برند فوق مدل‌هایی از قبیل 15 و 17 اینچ را در سبد خرید مصرف‌کنندگان قرار داده و به‌عنوان محصولی گیمینگ انتخاب مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌روند. لپ‌تاپ‌های سری Raider در مقایسه با محصولات هم‌رده خود، یعنی Apache از ظاهر جذاب‌تر و فرکانس‌های کاری بیشتر (اورکلاک) برخوردار می‌باشند.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری GP/GPX (Leopard)

اگر به دنبال لپ‌تاپ گیمینگ جهت اجرای بازی‌های رایانه‌ای همچون Mass Effect: Andromeda یا Tekken 7 بوده و قصد پرداخت مبالغ هنگفتی را نیز در سر ندارید، لپ‌تاپ‌های سری GP به‌صورت کاملاً اختصاصی برای شما توسعه پیدا کرده‌اند. محصولات سری مورد بحث در مقایسه با دیگر هم‌رده‌های گیمینگ خود از توان پردازشی کمتری برخوردار بوده و مستقیماً بازی بازانی را که از محدودیت بودجه رنج می‌برند هدف قرار داده‌اند.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری WT (ایستگاه‌های کاری قابل حمل)

اگرچه قدرت کمپانی ام‌اس‌آی درزمینهٔ طراحی و توسعه تجهیزات مخصوص اجرای بازی‌های رایانه‌ای زبانزد بوده و توانی بی‌همتا را در حوزه لپ‌تاپ‌های گیمینگ با خود به ارمغان آورده است، اما این مهم بدان معنی نیست که دیگر حوزه‌های بازار همچون سیستم‌های ورک‌استیشن به دست فراموشی سپرده شده‌اند. محصولات سری WT با توجه به تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی Quadro انویدیا و پردازنده مرکزی Xeon اینتل انتخابی ایده‌آل برای استفاده در کنار نرم‌افزارها و بسترهایی همچون اتوکد، برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک به شمار رفته و مستقیماً این بخش از بازار را هدف قرار داده‌اند؛ بنابراین اگر به دنبال لپ‌تاپی جهت طراحی گرافیک هستید، پیشنهاد می‌شود تا انتخاب خود را میان محصولات سری فوق به انجام رسانید.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری WS

لپ‌تاپ‌های سری WS در حقیقت نسخ بهسازی شده از محصولات هم‌رده خود، یعنی WT به شمار رفته و توان پردازشی مناسب و قابل قبولی را در کنار قابلیت حمل برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده‌اند. دستگاه‌های این سری از ضخامت کمتری برخوردار بوده و کاهش وزن آن‌ها نیز سهولت بیشتری را در حمل و نقل فراهم کرده و به فرد اجازه می‌دهند تا قدرت خلاقیت خود را حتی در هنگام سفر و حرکت به موقعیت‌های مختلف نیز به نمایش بگذارد.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری WE

لپ‌تاپ‌های سری WE در حقیقت محصولات رده میانی ورک‌استیشن به شمار رفته و آن دسته از افرادی که به قدرت پردازشی بیشتر نیازمند بوده، اما از محدودیت بودجه رنج می‌برند را هدف قرار داده‌اند. مشخصات سخت‌افزاری محصولات این سری با توجه به کاهش قیمت آن‌ها کمی نزول پیدا کرده و پتانسیل کمتری را با خود به همراه آورده‌اند، اما همچنان برای مصارف طراحی متوسط رو به پایین و خلق مواردی نظیر بازی‌های رایانه‌ای، ویرایش فیلم‌های ویدئویی، طراحی محیط‌های شهری و … می‌توانند ایده‌آل تلقی شوند. فراهم آوردن توان پردازشی گرافیکی این سری از لپ‌تاپ‌ها همچنان بر عهده پردازشگرهای Quadro انویدیا گذاشته شده‌اند، اما پردازنده مرکزی از سری Xeon به Core i7 تغییر پیدا کرده است.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری P

در صورتی که به دنبال اجرای بازی‌های رایانه‌ای روز دنیا نبوده و سیستم‌های ورک‌استیشن نیز به‌عنوان اولویتی مهم برای شما مطرح نمی‌باشند، پیشنهاد می‌شود تا به بررسی محصولات سری P بپردازید. لپ‌تاپ‌های دسته فوق با توجه به مشخصات فنی قابل قبول خود انعطاف‌پذیری بالایی را برای رفع نیازهای روزمره نظیر تماشای فیلم‌های ویدئویی، مطالعه، ارسال نامه‌های الکترونیکی، جستجوی شبکه گسترده وب و … فراهم آورده و با توجه به بدنه آلومینیومی و ظاهر چشم‌نواز خود، زیبایی منحصر به فردی را نیز به محیط میز کار می‌بخشند.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

لپ‌تاپ‌های سری C

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی برای رفع نیازهای روزمره خود بوده و از محدودیت بودجه نیز برخوردار می‌باشید، لپ‌تاپ‌های کلاسیک می‌توانند انتخاب ایده‌آلی برای شما محسوب شوند. محصولات سری مورد بحث اغلب به پردازنده‌های مرکزی نسل هفتم کمپانی اینتل و تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی GTX 940MX مجهز شده و توان پردازشی قابل قبولی را حتی برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای در سطح تنظیمات متوسط رو به پایین نیز فراهم آورده‌اند، بنابراین از پس رفع نیازمندی‌های روزمره نظیر جستجوی اینترنت، تماشای فیلم‌های ویدئویی و … نیز به‌راحتی می‌توانند برآیند.

معرفی سری لپ‌تاپ‌های MSI

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *