راهنمای خرید

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

آیا قصد تهیه و خرید لپ‌تاپ جدیدی را در سر داشته و تصمیم به انتخاب دستگاه مورد نظر خود از میان محصولات کمپانی ایسر (Acer) را گرفته‌اید؟ بهتر است تا پیش از نتیجه‌گیری نهایی با سری‌ها و نسل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های عرضه شده از جانب سازنده خلاق و قدرتمند مذکور آشنایی بیشتری پیدا نمایید تا با توجه به آگاهی از جزئیات و فاکتورهای موجود، بهترین محصول را با توجه به بودجه در دسترس خود تهیه کنید.

کمپانی ایسر نیز همانند بسیاری از دیگر رقیبان در دسته‌بندی دستگاه‌های لپ‌تاپ خود رویه مشابهی را در پیش گرفته و محصولات توسعه یافته را تحت عناوین و برندهای مختلفی به بازار عرضه داشته است. این مهم اگرچه در تمایز محصولات از یکدیگر بسیار تأثیرگذار واقع شده است، اما در صورت عدم آشنایی با سری‌های گوناگون مشقت‌های فراوانی را برای مصرف‌کنندگان در مقایسه و انتخاب دستگاه مناسب ایجاد کرده و لذا تهیه و تدوین نوشته‌هایی در این زمینه ضروری به شمار می‌روند. با ما همراه باشید تا در این مطلب به آشنایی بیشتر با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های عرضه شده از جانب کمپانی ایسر بپردازیم.

نام‌گذاری دستگاه‌های لپ‌تاپ کمپانی ایسر بر پایه تلفیقی از اعداد و حروف مختلف صورت پذیرفته است که هرکدام با توجه به تعداد ارقام و یا کاراکترهای خود، حوزه متفاوتی از محصولات همان سری را نمایانگر می‌باشند. اعداد مورد استفاده در عناوین محصولات اغلب از تعداد یک، دو یا سه رقم برخوردار می‌باشند که لپ‌تاپ‌های دو رقمی بیانگر اندازه صفحه نمایشگر خود هستند (به‌عنوان مثال دستگاه پانزده اینچی Aspire R 15 و یا هفده اینچی Predator 17). لپ‌تاپ‌های دارای اعداد تک‌رقمی در نام خود چشم‌اندازی از کلاس و ویژگی‌های به ارمغان آورده شده را نشانگر بوده و اغلب از 1 (ارزان قیمت و رده ورودی) تا 7 (گران قیمت و پیشرفته) متغیر می‌باشند. محصولات پیشرفته در پشتیبانی از پردازنده مرکزی قدرتمند، میزان حافظه اصلی بیشتر، گنجایش فراتر دیسک سخت و درایو جامد، درگاه‌های ورودی و خروجی اطلاعات و … با یکدیگر متفاوت می‌باشند، اما ویژگی‌های ظاهری آن‌ها یکسان بوده و از ساختار و ساختمانی همسان بهره می‌برند (به‌عنوان مثال لپ‌تاپ‌های سری Swift 7).

در نهایت لپ‌تاپ‌های دارای عناوین سه رقمی همانند توضیحات پاراگراف فوق نمایی از کلاس و ویژگی‌های به ارمغان آورده شده را نمایانگر بوده و عدد اول نام آن‌ها مطابق با الگوی پاراگراف بالا قابل رمزگشایی است (به‌عنوان مثال محصول TravelMate P648).

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

حروف مورد استفاده در عناوین لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر اشاره‌گر مستقیمی بر کارایی و میزان عملکرد فراهم آورده شده توسط محصولات به شمار می‌روند. حرف E در حالت کلی از ابتدای عبارت “Everyday performance” گرفته شده و در قالب محصولات رده عمومی و توسعه یافته جهت رفع نیازهای روزمره (نظیر تماشای فیلم‌های ویدئویی، جستجوی شبکه گسترده وب، مطالعه و …) مورد استفاده قرار می‌گیرد. حرف F کوتاه شده عبارت “Fast performance” بوده و اختصاص به دستگاه‌های دارای کارایی و عملکرد سریع داشته و مدل‌های S نیز از ضخامت بسیار اندکی برخوردار می‌باشند. لپ‌تاپ‌های سری R و Spin قابلیت چرخش صفحه نمایشگر را فراهم آورده و محصولات V تلفیقی از کارایی و زیبایی را در بسته‌بندی کوچک و جامع در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند.

اکنون‌که با عناوین مورد استفاده توسط ایسر برای نام‌گذاری محصولات آشنایی بیشتری پیدا کردیم، ادامه نوشته را با پرداختن به معرفی سری‌های مختلف از محصولات این کمپانی پیش می‌بریم.

لپ‌تاپ‌های سری Aspire: مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های نهایی

لپ‌تاپ‌های سری Aspire در حالت کلی گسترده‌ترین نسل از محصولات کمپانی ایسر به شمار رفته و تنوع وسیعی را برای بسیاری از کاربری‌های گوناگون به ارمغان آورده‌اند. مشخصات فنی عمومی، ویژگی‌های قابل پشتیبانی و قیمت نهایی دستگاه‌های تحت برند فوق آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده معمولی و آن دسته از افرادی که به دنبال لپ‌تاپی برای انجام کارهای روزمره خود بوده و قصد پرداخت مبلغی هنگفت را در سر ندارند تبدیل کرده‌اند. از آنجایی که محصولات این سری قدرت انتخابی وسیعی را در پیشروی کاربران قرار داده‌اند، لذا امکان تهیه و خرید لپ‌تاپی با کاربری گیمینگ (متوسط رو به پایین)، قابل تبدیل (به حالت تبلت و بالعکس)، مبتنی بر ضخامت اندک و حتی دستگاه‌های گران قیمت با امکاناتی همچون صفحه نمایشگر لمسی، بدنه فلزی و … در اختیار همگان قرار گرفته است. از جمله برخی محصولات موجود در این دسته‌بندی می‌توان به Aspire S 13، Aspire E 15 (با کاربری عمومی و روزمره) و Aspire V17 Nitro Black Edition (با کاربری گیمینگ) اشاره کرد.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری Switch: ساده، اما قابل جدا شکیل

لپ‌تاپ‌های دوگانه و با قابلیت تبدیل به حالت تبلت و بالعکس از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار می‌باشند، زیرا سهولت به ارمغان آورده شده توسط آن‌ها قابل قیاس با محصولات یکپارچه نظیر تبلت‌ها و یا لپ‌تاپ‌ها نیست. محصولات سری Switch کمپانی ایسر با فراهم آوردن قابلیت جدا نمودن صفحه نمایشگر از صفحه‌کلید، امکان تبدیل به حالت تبلت و بالعکس را امکان‌پذیر ساخته و در مدل‌های 10 تا 12 اینچ به بازار عرضه شده‌اند. از آنجایی که صفحه نمایشگر دستگاه‌های لپ‌تاپ این سری از اندازه کوچکی جهت سهولت استفاده در حالت تبلت برخوردار می‌باشند، این مهم متأسفانه در محدودیت بیشتر صفحه‌کلید و حذف بخش‌هایی از آن تأثیرگذار واقع شده است. علاوه بر آن میزان دوام و ماندگاری باتری نیز به دلیل محدودیت فیزیکی محصولات با ضعف فراتری همراه شده است. از جمله محصولات موجود در این سری می‌توان به دستگاه لپ‌تاپ Switch Alpha 12 اشاره کرد.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری Spin: افزایش زوایای استفاده با انعطاف‌پذیری منحصر به فرد

قابلیت تبدیل به حالت تبلت و بالعکس تنها با جدا نمودن نمایشگر از صفحه‌کلید امکان‌پذیر نبوده و لپ‌تاپ‌های دوگانه و مبتنی بر طراحی دو در یک نیز در این مهم سهم بسزایی را به خود اختصاص داده‌اند. لولاهای ویژه قرار گرفته در ساختار محصولات سری Spin امکان چرخش 360 درجه نمایشگر نسبت به صفحه‌کلید را به ارمغان آورده و دستگاه را همانند یک تبلت در اختیار فرد قرار می‌دهند. لپ‌تاپ‌های این سری در مقایسه با محصولات هم‌رده سری Switch خود از انعطاف‌پذیری فراتری برخوردار بوده و با حذف محدودیت‌های فیزیکی، از پتانسیل ذاتی بیشتری برخوردار می‌باشند، اما صفحه‌کلید دیگر برخلاف قبل جزئی از ساختمان یکپارچه دستگاه به شمار رفته و قابل جدا شدن نمی‌باشد. بهبود تجربه تایپ، افزایش میزان دوام و ماندگاری باتری، قابلیت قرارگیری دستگاه در زوایای بیشتر و کسب تجربه‌ای از هر دو جهان تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها از جمله مزیت‌های محصولات سری Spin به شمار می‌روند.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری Nitro: مناسب برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای متوسط رو به پایین

سیستم‌های گیمینگ میان رده به دلیل برخورداری از توان کافی جهت اجرای تقریباً تمامی بازی‌های رایانه‌ای، با قیمتی معقول و مناسب از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اغلب بازی بازان از طیف گرایش بیشتری به سمت و سوی آن‌ها برخوردار هستند. لپ‌تاپ‌های سری Nitro به‌صورت کاملاً اختصاصی برای این منظور طراحی شده و برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای متوسط رو به پایین انتخاب مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌روند. از جمله محصولات موجود در این دسته‌بندی می‌توان به دستگاه لپ‌تاپ Nitro 5 اشاره کرد.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری Swift: نازک، به‌صورت غیرقابل باور

آیا ضخامت اندک دستگاه لپ‌تاپ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؟ بهتر است تا انتخاب خود را از میان محصولات سری Swift به انجام رسانید. لپ‌تاپ‌های سویفت ایسر پاسخی به مک‌بوک‌های دوازده اینچی کمپانی اپل به شمار رفته و به‌صورت باورنکردنی از ضخامت اندکی برخوردار می‌باشند. محصولات این سری علاوه بر انتقال احساس خوشایند به کاربر، در اعمال زیبایی به محیط و تأثیرپذیری دیگران نیز بسیار توانا می‌باشند، اما تأثیر کاهش چشمگیر ضخامت در نزول کیفیت صفحه‌کلید و میزان دوام و ماندگاری باتری نمایان شده و محصولات توسعه یافته در دو مورد اشاره شده از ضعف برخوردار هستند. از جمله لپ‌تاپ‌های موجود در این دسته‌بندی می‌توان به Swift 7 اشاره کرد.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری Predator: حکم‌فرمایی بر دنیای بازی‌های رایانه‌ای

لپ‌تاپ‌های سری Predator محصولات توانمند و پیشرفته کمپانی ایسر درزمینهٔ گیمینگ به شمار رفته و قدرتمندترین سخت‌افزارها و پردازشگرهای قابل استفاده در دستگاه‌های لپ‌تاپ را در بطن خود جای داده‌اند. اجرای جدیدترین عناوین AAA روز دنیا توسط محصولات این سری به‌راحتی میسر بوده و پتانسیلی عظیم در اختیار بازی بازان قرار گرفته است. از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد لپ‌تاپ‌های این سری می‌توان به فناوری DustDefender جهت جلوگیری از انباشتگی گرد و غبار و زیبایی ظاهری اشاره کرد.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری TravelMate: مناسب برای سفر و خرید انبوه

لپ‌تاپ‌های سری TravelMate با استحکام بیشتر و طراحی مطابق با استانداردهای نظامی MIL-SPEC ایالات‌متحده آمریکا از مقاومت بیشتری نسبت به عوامل مخرب محیطی و ضربه برخوردار بوده و می‌توانند به‌عنوان یاری قابل اطمینان در سفر مورد استفاده قرار گیرند. محصولات تحت برند فوق در دو سری B (مناسب برای آموزش) و P (مناسب برای کسب و کارهای دولتی) توسعه یافته و با قیمت مناسب خود و تلفیق کارایی و ماندگاری، صرفه‌جویی هنگفتی را در دراز مدت و هزینه‌های نهایی می‌توانند به خود اختصاص دهند.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک: بستر ابری کمپانی گوگل را در اختیار بگیرید

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک با پشتیبانی خود از سیستم‌عامل کروم او‌اس و سخت‌افزارهای داخلی معقول، از قیمت مناسبی برخوردار بوده و برای استفاده عمومی و اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌روند. ضعف محصولات این سری در توان محاسباتی و حافظه داخلی کاملاً مشهود است، اما مزیت چشمگیر آن‌ها در فراهم آوردن سهولت دسترسی به بسترهای ابری کمپانی گوگل و ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات نهفته می‌باشد. از جمله لپ‌تاپ‌های حاضر در این سری می‌توان به و … اشاره کرد.

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسر (Acer)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *