سخت‌افزار

آشنایی با نسل بعدی اس‌اس‌دی‌های WD_Black کمپانی وسترن دیجیتال

آشنایی با نسل بعدی اس‌اس‌دی‌های WD-Black کمپانی وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال، همواره با تنوع گسترده‌ی محصولات خود، طیق وسیعی از کاربران را به خود جذب می‌کند. سری WD_Black، عموما برای گیمرها و کابران حرفه‌ای طراحی شده است. ذخیره‌سازهای این سری، چه هارددیسک و چه اس‌اس‌دی، دارای کارایی بالاتری نسبت به دیگر محصولات وسترن دیجیتال هستند و وظیفه‌ی آنها تنها دست‌یابی به کارایی بالا با حداقل زمان تاخیر ممکن است. با ورود نسل جدید اس‌اس‌دی‌های PCIe Gen 4.0، انتظارها برای معرفی محصولات وسترن‌ دیجیتال نیز به‌وجود آمده. در همین راستا، این کمپانی به تازگی از چندین اس‌اس‌دی بسیار سریع و جدید خود رونمایی کرد. محصولات جدید شامل یک اس‌اس‌دی مجهز به پروتکل NVMe با برخورداری از مسیر‌های ارتباطی PCIe نسل چهارم یا Gen 4.0، یک آداپتور PCIe Gen 3.0 x8 برای پشتیبانی از RAID دو اس‌اس‌دی PCIe Gen 3.0 x4 و یک داک کیمینگ جذاب و قدرتمند گیمینگ است. تمام این محصولات به نورپردازی چشم‌نواز RGB مجهز هستند.

WD_BLACK SN850 NVMe SSD

مورد انتظارترین اس‌اس‌دی جدید وسترن دیجیتال، WD SN850 است. این ‌اس‌اس‌دی بر پایه مسیرهای ارتباطی PCIe Gen 4.0 توسعه یافته است و رقیب‌های آن یک سالی است که در بازار به سر می‌برند. هیولای جدید وسترن دیجیتال دارای سرعت خواندن باورنکردنی 7000MB/s و سرعت نوشتن 5300MB/s در مدل 1 ترابایت است. این اس‌‌اس‌دی از کنترلر جدید WD_BLACK G2 بهره‌مند است که برای بازی‌های رایانه‌ای بهینه شده است تا بتواند زمان بارگذاری را کاهش داده و انتقال فایل‌ها را سرعت هرچه بیشتر انجام دهد و در نهایت حداکثر کارایی را برای گیمرها به ارمغان آورد. علاوه بر عملکرد بالا، SN850 کارایی بالاتری در بحث low queue-depth یا صف‌هایی با عمق کمتر (Q1 و Q4 از این قبیل هستند) نسبت به SN750 دارد که به گیمرها و تمام افراد اجازه‌ می‌دهد تا لود برنامه‌‌ها سریع‌تر انجام شود. برای زیبایی و شخصی‌سازی، وسترن دیجیتال یک مدل مجهز به هیت‌سینک نیز تدارک دیده است که دارای نورپردازی RGB است که علاوه بر زیبایی، هیت‌سینک این مدل عملکرد بهتری در دفع حرارت دارد. نسخه‌ی غیرهیت‌سینک SN850، با ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت در دسترس است که قیمت آنها از 150 دلار (ظرفیت 500 گیگابایت) شروع می‌شود.

WD_BLACK AN1500 NVMe SSD Add-in-Card

برای گیمرهایی که به دنبال کارایی نسل بعدی اس‌اس‌دی‌ها در نسل جاری هستند، وسترن‌ دیجیتال یک پیشنهاد جالب ارائه داده است. گیمرها می‌توانند از AIC یا آداپتور جدید WD استفاده کنند و دو اس‌اس‌دی NVMe فوق سریع PCIe Gen 3.0 x4 را به صورت واحد استفاده کنند تا از کارایی بالای ذخیره‌ساز خود حیرت زده شوند. این AIC امکان سرعت خواندن تا 6500MB/s و سرعت نوشتن تا 4100MB/s را فراهم می‌کند. البته این AIC‌ به طور پیش‌فرض دارای دو درایو اس‌اس‌دی NVMe است و در ظرفیت‌های 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت عرضه می‌شود. قیمت مدل 1 ترابایت 300 دلار می‌باشد.

WD_BLACK D50 Game Dock NVMe SSD

این اس‌اس‌دی داک جمع وجور و گیمینگ با کارایی بالا، یک لپ‌تاپ‌ سازگار با Thunderbolt 3 را به یک ایستگاه گیمینگ یک‌پارچه و همه‌جانبه تبدیل می‌کند. WD_Black D50 پورت تاندربولت 3 دستگاه شما به بهترین شکل ممکن به‌کار گرفته و تمام پور‌ت‌هایی که حس‌ می‌کنید نیاز دارید، در اختیارتان خواهد گذاشت. این داک جذاب و قدرتمند گیمینگ توسط یک کابل Type-C به دستگاه شما متصل شده و پورت‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • سه پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-A (یک پورت با قابلیت شارژ انواع دستگاه‌)
  • یک پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-C به طور اختصاصی برای اتصال به لپ‌تاپ
  • سه پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-C (یک پورت با قابلیت خروجی تصویر‌)
  • یک خروجی تصویر DisplayPort
  • یک خروجی هدفون / میکروفون
  • یک پورت شبکه Rj45

WD_BLACK D50 همچنین دارای یک مدل همراه با اس‌اس‌دی نوع NVMe است که قیمت آن 499 دلار می‌باشد. مدل غیر اس‌‌اس‌دی با قیمت 319 دلار عرضه می‌شود.

در دسترس بودن:

  • اس‌اس‌دی WD_BLACK SN850 بدون هیت‌سینک، انتظار می‌رود تا پایان اکتبر سال 2020، سال جاری، در دسترس قرار گیرد. مدل‌ هیت‌سینک نیز احتمالا در 3 ماهه اول سال 2021 میلادی عرضه خواهد شد.
  • آداپتور RAID وسترن دیجیتال WD_BLACK AN1500 NVMe در حال حاضر برای فروشندگان وسترن در دسترس است و در فروشگاه این کمپانی نیز موجود می‌باشد.
  • اس‌اس‌دی داک WD_BLACK D50، هر دو مدل دارای اس‌اس‌دی و بدون اس‌اس‌دی در حال حاضر برای پیش خرید در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *