سخت‌افزار

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

نمایشگاه کامپیوتکس 2019 میلادی در مقایسه با سال‌های اخیر خود از جذابیت بسیار فراتری برخوردار بوده و نقطه عطفی در تاریخ این پدیده به شمار می‌رود. پس از شروع طوفانی نمایش توسط خانم لیسا سو و معرفی نسل سوم واحدهای پردازنده مرکزی رایزن (به همراه پردازشگر پرچم‌دار 12 هسته‌ای و 24 رشته‌ای سری تازه‌نفس اشاره شده)، سیل عظیم خلاقیت‌ها و دستگاه‌های منحصر به فرد کمپانی‌های دیگر نظیر نمایشگر قابل حمل مبتنی بر فرکانس 240 هرتز و سخت‌افزار صفحه‌کلید با قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی تکمه‌ها و سویچ‌های آن در معرض دید همگان قرار گرفتند. در ادامه نوشته تعداد پانزده مورد از بهترین محصولات به نمایش درآمده در طی نمایشگاه کامپیوتکس سال جاری میلادی از قلم رسانه مطرح تامزهاردور (Tomshardware) گردآوری شده است.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ: MSI GT76 Titan

دستگاه لپ‌تاپ GT76 Titan کمپانی ام‌اس‌آی همان‌طور که از پسوند آن قابل استنباط است قدرتی بی‌همتا در حوزه خود به شمار می‌رود، اما چرا؟ پاسخ این پرسش در مشخصات سخت‌افزاری و توان محاسباتی گسترده به ارمغان آورده شده توسط آن نهفته است. نگین درخشنده دستگاه لپ‌تاپ مورد بحث واحد پردازنده مرکزی Core i9-9900K آن می‌باشد که بر طبق گفته کمپانی ام‌اس‌آی قادر است تا به فرکانس 5 گیگاهرتز در سرتاسر تعداد هشت هسته مرکزی آن اورکلاک شده و همچنان پایداری خود جهت استفاده روزمره را حفظ کند. علاوه بر آن تلفیق رنگ قرمز و مشکی پوسته لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی اکنون دست‌خوش دگرگونی قرار گرفته و پوششی فلزی به رنگ خاکستری جایگزین آن گشته است.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین لپ‌تاپ با میزان بهره‌وری بالا: Asus ZenBook Pro Duo

محبوبیت دستگاه‌های لپ‌تاپ مبتنی بر نمایشگر دوگانه با گذشت زمان پیوسته رو به افزایش بوده و با گرایش طیف بیشتری از کاربران به‌نوعی سیر صعودی به خود گرفته است. وظیفه فراهم آوردن محصول منحصر به فرد این حوزه در مورد کمپانی ایسوس بر عهده دستگاه لپ‌تاپ ZenBook Pro Duo گذاشته شده است که با طراحی ویژه خود از جذابیت بالایی برخوردار می‌باشد. نمایشگر قرار گرفته در قسمت بالایی محصول مورد بحث از اندازه‌ای به بزرگی 15.6 اینچ برخوردار بوده و وضوح تصویر آن برابر با مقدار 4K تنظیم شده است، در حالی که ابعاد نمایشگر قسمت پایینی آن به 14 اینچ کاهش پیدا کرده، اما همچنان میزان رزولوشن فوق را حفظ کرده است. قابلیت شخصی‌سازی آرایش آیکون‌های قابل نمایش در صفحات نمایشگر توسط بستر نرم‌افزاری امکان‌پذیر می‌باشد. پشتیبانی از یک صفحه‌کلید کامل، پردازنده مرکزی Core i9-9980HK و پردازشگر گرافیکی RTX 2060 از محصول فوق دستگاهی توانمند جهت استفاده نه تنها در مباحث پیاده‌سازی خلاقیت، بلکه گیمینگ نیز پدید آورده‌اند.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین نمایشگر: Asus ROG XG17

یافتن یک نمایشگر قابل حمل خوب و مناسب از سختی بسیاری برخوردار بوده و این موضوع در مورد نمایشگرهای قابل حمل گیمینگ دیگر غیرقابل بحث محسوب می‌شود، اما محصول 17 اینچی جدید و منحصر به فرد کمپانی ایسوس با توجه به فرکانس 240 هرتز، زمان پاسخ‌دهی 3 میلی‌ثانیه، کیفیت روان تصاویر و پشتیبانی از فناوری همگام‌سازی تطبیقی به دنبال تغییر خروجی معادلات می‌باشد.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین واحد پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 9 3900X

واحد پردازنده مرکزی Ryzen 9 3900X ای‌ام‌دی به لطف تعداد 12 هسته فیزیکی و 24 رشته پردازشی رکورد جدیدی را بر جای گذاشته و موفق به شکست رقیب هشت هسته‌ای و شانزده رشته‌ای خود از کمپانی اینتل شده است. کارایی به ارمغان آورده شده توسط پردازشگر فوق در تراز سیستم‌های پیشرفته و گران قیمت قابل طبقه‌بندی می‌باشد، اما قیمت ارزان 499 دلاری آن گستره وسیعی از مصرف‌کنندگان را تحت پوشش درآورده است.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

واحد پردازنده مرکزی مورد بحث بر پایه معماری ساخت 7 نانومتر توسعه پیدا کرده و با توجه به زیر معماری Zen 2 پتانسیل چشمگیری را در بطن خود نهان ساخته است، اما پشتیبانی از فناوری PCIe 4.0 و هموار ساختن مسیر جهت عرضه کارت‌های گرافیک مبتنی بر نسل چهارم شکاف‌های توسعه PCI-Express و استفاده از حداکثر پتانسیل حافظه‌های جامد ارتقاء به این نسل از پردازنده‌های مرکزی و چیپست X570 را به یک ضرورت برای بسیاری تبدیل ساخته‌اند.

بهترین کارت گرافیک: Zotac Low Profile GTX 1650

کارت گرافیک مینیاتوری GTX 1650 کمپانی زوتک به هیچ عنوان در زمره سخت‌افزارهای قدرتمند و پیشرفته طبقه‌بندی نشده و هدف از عرضه آن اجرای جدیدترین عناوین AAA روز دنیا نمی‌باشد. طراحی منحصر به فرد این کارت گرافیک و کوچکی اندازه آن در مقایسه با سایر هم‌رده‌های خود حیرت بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه را برانگیخته و محصولی ایده‌آل برای آن دسته از افرادی که به دنبال سرهم‌بندی سیستمی کوچک و جمع و جور می‌باشند به شمار می‌رود. تأمین انرژی محصول مورد بحث توسط شکاف توسعه PCIe صورت پذیرفته و نیاز به استفاده از کابل جداگانه لازم و ضروری به شمار نمی‌رود.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین خلاقیت: Intel Honeycomb Glacier

بدون شک دستگاه‌های لپ‌تاپ یکی از هیجان‌انگیزترین سخت‌افزارهای موجود در دنیای سیستم‌های کامپیوتری محسوب شده و طرح به کار رفته در طراحی و توسعه محصول Honeycomb Glacier کمپانی اینتل حکایت از افزایش محبوبیت این موضوع دارد. دستگاه لپ‌تاپ نامبرده از طراحی دوگانه صفحه‌نمایشگر بهره برده و با برخورداری از تعداد دو لولا قادر است تا با ارتفاع بیشتری نسبت به زمین قرار گیرد. سیستم خنک‌کننده دست‌ساز این محصول تنها با یک فن به ارمغان آورده شده و فناوری ردیابی چشم Tobii به فرد مصرف‌کننده اجازه می‌دهد تا به کنترل نرم‌افزار مورد استفاده خود تنها با نگاه بپردازد.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین مادربرد: X570 Aorus Xtreme

تاکنون تعداد بیش از 30 سخت‌افزار مادربرد مبتنی بر چیپست X570 ای‌ام‌دی در طی نمایشگاه کامپیوتکس سال جاری در معرض دید قرار گرفته‌اند، اما محصول پرچم‌دار کمپانی گیگابایت، یعنی X570 Aorus Xtreme به‌راحتی توانسته است تا نمایش را دزدیده و از آن خود کند که علت اصلی آن به طراحی ویژه سیستم کولینگ غیرفعال (Passive) جهت خنک‌سازی تراشه پرمصرف X570 باز می‌گردد.

طراحی به کار رفته در سیستم خنک‌کننده مادربرد پرچم‌دار کمپانی گیگابایت صفحات آهنی قرار گرفته در قسمت جلویی و پشتی مادربرد را به یک هیت‌سینک گسترده تبدیل کرده و نیاز به استفاده از فن در ساختار مادربرد را کاملاً مرتفع نموده است. ساختمان هشت لایه مدار چاپی و مدار رگلاتور دیجیتال 16 فازی این مادربرد حکایت از توانایی ویژه آن در مبحث اورکلاک واحد پردازنده مرکزی و حافظه اصلی دارد. اگرچه قیمت 599 دلاری در نظر گرفته شده برای این مادربرد کمی بالا می‌باشد، اما ویژگی‌های به ارمغان آورده شده توسط آن در مقایسه با محصولات پرچم‌دار دیگر کمپانی حاضر در نمایشگاه قابل ستایش محسوب می‌شوند.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین چهارچوب کیس: Lian Li Odyssey X

قاب کیس Odyssey X کمپانی Lian Li با توجه به نحوه قرارگیری آن چهارچوب متفاوتی را برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان آورده و از طراحی منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. هنگامی‌که چهارچوب کیس مورد بحث در حالت افقی قرار گیرد، حالت آن به پرفورمنس تغییر پیدا کرده و به لطف یک جفت شیشه سکوریت تقویت شده قادر است تا بهترین راندمان تهویه هوا را در اختیار قطعات داخلی سیستم قرار دهد، اما هنگامی‌که وضعیت قرارگیری آن به حالت ایستاده تغییر پیدا کند، میزان ارتفاع آن با افزایش بیشتری همراه شده و شیشه‌های نامبرده در وضعیت عمودی قرار می‌گیرند (این حالت تحت عنوان دینامیک نام‌گذاری شده است).

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین چهارچوب کیس کوچک: Cooler Master MasterCase H100

چهارچوب‌های کیس کوچک از محبوبیت بالایی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار می‌باشند. بر طبق گفته برخی هیچ چیز جذاب‌تر از محصور ساختن قدرت پردازشی و محاسباتی عظیم در بطن چهارچوبی به‌اندازه یک جعبه کفش نبوده و این مهم توسط محصول جدید و منحصر به فرد کمپانی کولر مستر به ارمغان آورده شده است. چهارچوب کیس MasterCase H100 از زیبایی ظاهری ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و قادر است تا تهویه داخلی سیستم را توسط یک فن خنک‌کننده 200 میلی‌‎متری در قسمت جلویی خود برقرار سازد. بافت شبکه‌ای قرار گرفته در پنل جلویی کیس علاوه بر فزونی جذابیت، در بهبود جریان هوای ورودی نیز تأثیرگذار واقع شده است.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین خنک‌کننده: سری Corsair Hydro X

سیستم‌های خنک‌کننده مایع دست‌ساز در مقایسه با نمونه‌های آماده خود از انعطاف‌پذیری و راندمان بالاتری برخوردار بوده و زیبایی بسیار فراتری را به فضای درونی چهارچوب کیس می‌بخشند، اما هزینه تمام شده و نیاز به دانش فنی جهت پیکربندی در کاهش طیف گرایش به سمت و سوی آن‌ها تأثیرگذار می‌باشد. کمپانی کورسیر با عرضه سری کیس‌های Hydro X خود به دنبال فراهم آوردن بستری جهت سهولت در استفاده از خنک‌کننده‌های مایع حلقه باز بوده و حقیقتاً در این زمینه از تجربه فراوانی نیز برخوردار می‌باشد. محصولات سری اشاره شده با برخورداری از مجموعه‌ای بزرگی از قطعات مختلف (نظیر پمپ، رادیاتور، بلاک‌های پردازنده مرکزی و تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی و لوله‌های سخت و نرم) که به‌صورت کاملاً ویژه‌ای جهت عملکرد در کنار یکدیگر طراحی شده‌اند، فیلم‌های ویدئویی متنوع جهت آشنایی با نحوه چگونگی تشکیل پیکربندی و خدمات مشتریان 24 ساعته در طول هفت روزه هفته، بستر استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مایع را وارد سطح جدیدی ساخته‌اند. هنوز کارایی محصولات مذکور در عمل مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، اما با توجه به تجربه کمپانی کورسیر در طراحی خنک‌کننده‌های مایع و تلاش مهندسان در گردآوری این سیستم، انتظار عملکرد قابل قبول آن‌چنان دور از ذهن نمی‌باشد.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین حافظه جامد: Gigabyte Aorus NVMe Gen4

عصر فناوری PCIe 4.0 به لطف نسل سوم پردازنده‌های مرکزی کمپانی ای‌ام‌دی آغاز و مسیری هموار جهت پای در میدان گذاشتن حافظه‌های جامد سریع‌تر در اختیار سازندگان قرار گرفته است. جدیدترین محصول کمپانی گیگابایت در این حوزه آخرین نسل از تراشه کنترلرر Phison E16 را در ساختار خود جای داده و قادر است تا سرعتی معادل 5 گیگابایت بر ثانیه در خوانش و 4.4 گیگابایت بر ثانیه در نوشت اطلاعات را با خود به ارمغان آورد. میزان حرارت تولیدی توسط درایو مورد بحث توسط هیت‌سینک مسی مورد استفاده در طراحی آن دفع و عملکردی خنک را در اختیار چهارچوب کیس قرار داده است. قیمت در نظر گرفته شده برای مدل 2 ترابایتی حافظه جامد مذکور رقم 299 دلار را به خود اختصاص داده است، در حالی که این مقدار برای مدل‌های 1 ترابایتی آن 269 دلار می‌‎باشد.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین صفحه‌کلید: SteelSeries Apex Pro

قابلیت تغییر نقطه تحریک دکمه‌های صفحه‌کلید Apex Pro در بازه 0.4 تا 3.6 میلی‌متر قابل انجام می‌باشد که در مقایسه با دیگر محصولات هم‌رده از انعطاف‌پذیری بسیار فراتری برخوردار است؛ اما با این وجود، فشردن کلیدها احساس سویچ‌های Cherry MX Red را به فرد منتقل می‌کنند. تلفیق قابلیت منحصر به فرد اشاره شده با دیگر ویژگی‌هایی همچون طراحی شیک و زیبا، صفحه‌نمایش OLED، چرخ تغییر میزان بلند صدا، سیستم روشنایی ال‌ای‌دی به همراه مدل‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت صفحه‌کلید مورد بحث را به بهترین انتخاب موجود در حوزه محصولات پیشرفته و گران قیمت تبدیل ساخته‌اند.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین ماوس: Cooler Master MM710

آیا از حفره خوشتان می‌آید؟ سبکی وزن چطور؟ اگر پاسخ شما به سوالات فوق بله است، بنابراین ماوس جدید و منحصر به فرد کمپانی کولر مستر می‌تواند به‌عنوان یک انتخاب مناسب در سبد محصولات مورد علاقه شما قرار گیرد. سخت‌افزار ماوس MM710 کولرمستر تنها از وزنی به مقدار 52 گرم برخوردار بوده و از حسگر ویژه PixArt با قابلیت فراهم آوردن وضوح تصویر 32.000 پیکسل بر هر اینچ پشتیبانی می‌نماید که این مهم در فزونی دقت و صحت ماوس بسیار تأثیرگذار می‌باشد. اگر حوزه‌های بازی‌های رایانه‌ای آنلاین و عناوین رقابتی مالتی‌پلیر برای شما از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، سخت‌افزار ماوس مورد بحث ممکن است در رفع نیازمندی‌های موجود بتواند مفید واقع شود.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین هدست: Patriot Viper V380

هدست گیمینگ Viper V380 ترکیبی از راحتی، زیبایی و ویژگی‌های منحصر به فرد به شمار می‌رود. رابط اتصال این محصول توسط درگاه یو‌اس‌بی به ارمغان آورده شده و گوشی‌های بزرگ تعبیه شده در ساختار آن قادرند تا حتی بزرگ‌ترین گوش‌های موجود را نیز پوشش داده و کاملاً بر روی آن‌ها قرار گیرند. وجود یک میکروفن از بین برنده نویزهای محیطی به فرد بازی باز اجازه می‌دهد تا بدون آزار و اذیت با دوستان خود صحبت کرده و به پیروزی در رقابت بپردازند. سیستم نورپردازی RGB در افزایش جذابیت هدست نیز تأثیرگذار واقع شده است.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

بهترین نورپردازی: فلش مموری Team Group Spark

سیستم نورپردازی در بسیار از مواقع تنها به‌عنوان یک ویژگی ظاهری و افزایش‌دهنده جذابیت در ساختار محصولات رایانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد، اما این مهم در مورد حافظه فلش Spark کمپانی تیم‌گروپ عملکرد بیشتری را به خود اختصاص داده است. چراغ‌های تعبیه شده در قسمت انتهایی فلش مموری در ارائه بازخورد از اطلاعات هم‌اکنون موجود در حافظه به ایفای نقش پرداخته و با تغییر رنگ از سبز به نارنجی و قرمز، ظرفیت هم‌اکنون آزاد و در دسترس را به اطلاع کاربر می‌رسانند.

بهترین‌های نمایشگاه کامپیوتکس 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *