معرفی

معرفی بهترین ماوس‌های گیمینگ سال 2020 میلادی

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

یافتن یک ماوس مناسب در میان گزینه‌های پیش رو در نوع خود می‌تواند به عنوان یک چالش بزرگ مطرح باشد. تهیه و خرید محصول مناسب نیازمند توجه به فاکتورهای بسیاری از جمله زیبایی ظاهری، احساس القا شده هنگام قرارگیری در دست، تعداد کلیدها و نحوه آرایش آن‌ها در بدنه، کیفیت سنسور، ارتباط بیسیم و … می‌باشد که در پیچیده‌تر نمودن معادله می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. جزئیات اشاره شده هرچند که در نوع خود کوچک به شمار می‌روند، اما تأثیر قابل توجهی را بر تجربه کسب شده از ماوس به خود اختصاص داده و گاهی اوقات ممکن است منجر به تهیه و خرید محصولی شوند که به هیچ عنوان با معیارهای شخصی مطابقت نداشته و تنها به هدر رفت انرژی، زمان و هزینه منتهی شوند (عکس این موضوع نیز برقرار است).

همان‌طور که این موضوع در مورد دیگر سخت‌افزارهای کامپیوتری نیز صادق است، بسیاری از افراد با توجه به میزان بودجه خود به دنبال بهترین انتخاب ممکن هستند. در صورتی که شما نیز قصد دارید تا ماوس گیمینگی را جهت کسب حداکثر لذت از بازی‌های رایانه‌ای انتخاب کرده و در سیل انتخاب‌های پیش روی خود غرق شده‌اید، پیشنهاد می‌شود تا بدون فوت وقت محصول G502 Lightspeed را در سبد خرید خود قرار دهید. این ماوس یکی از بهترین انتخاب‌های موجود درزمینهٔ راحتی، طول عمر باتری و آرایش قرارگیری کلیدها محسوب شده و ارتباط بیسیم آن با سیستم نیز در سهولت استفاده بسیار تأثیرگذار ظاهر شده است. در صورتی که ارتباط مبتنی بر سیم به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی برای شما مطرح می‌باشد، پیشنهاد می‌شود تا جستجو خود را خاتمه داده و ماوس DeathAdder V2 کمپانی ریزر را تهیه و خریداری نمایید. محصول اشاره شده درزمینهٔ ارگونومیک رقیب نداشته و طراحی آن به‌گونه‌ای انجام پذیرفته است تا شکل طبیعی دست بسیاری از افراد را القا کند. علاوه بر آن سادگی لایه‌بندی و کلیدهای قرار گرفته در بدنه ماوس نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار تأثیرگذار درزمینهٔ راحتی استفاده از ماوس قابل اشاره است. از جمله دیگر انتخاب‌های موجود در حوزه ماوس‌های گیمینگ می‌توان به Zowie EC2 ،Corsair Dark Core RGB Pro SE و Razer Basilisk V2 اشاره کرد. در ادامه نوشته فهرستی از بهترین ماوس‌های گیمینگ به همراه توضیحاتی جهت معرفی محصولات گردآوری شده است.

بهترین ماوس گیمینگ قابل خرید در سال 2020

انتخاب اول: Logitech G502 Lightspeed

ماوس G502 کمپانی لاجیتک بهترین انتخاب موجود برای آن دسته از افرادی که هیچ اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌های یک ماوس گیمینگ نداشته و به دنبال تهیه و خرید بهترین هستند به شمار می‌رود. استفاده از محصول مورد بحث با سهولت و راحتی بالایی همراه می‌باشد، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های متنوع را با خود به ارمغان آورده و اگرچه ارتباط آن با رایانه شخصی به‌صورت بیسیم به انجام می‌رسد، اما دقت بالا و تأخیر پایین آن در ارسال اطلاعات کاربران را در موقعیتی پایین‌تر نسبت به دیگر گیمرهایی که در حال استفاده از ماوس‌های سیم‌دار می‌باشند قرار نمی‌دهند. برچسب قیمتی این ماوس برابر با 150 دلار بوده و در نوع خود یک محصول گران قیمت محسوب می‌شود، اما همان‌طور که مطلع هستید، بهترین گزینه نیازمند پرداخت هزینه‌ای در خور انتخاب می‌باشد.

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

ماوس G502 بهترین ویژگی‌های انحصاری و عمومی کمپانی لاجیتک برای استفاده گیمینگ و معمولی را با خود به ارمغان آورده و انتخابی مناسب و مطلوب برای یک تجربه گیمینگ عالی محسوب می‌شود. کلیدهای اصلی هنگام فشرده شدن احساس رضایت‌بخشی را به گیمر منتقل کرده و برخلاف برخی دیگر از مدل‌های محبوب، فشردن کلیدها، صرفه نظر از نحوه قرارگیری ماوس درون دست به‌راحتی به انجام می‌رسد. علاوه بر آن قابلیت کوچک، اما منحصر به فرد Quick-Release Button نیز توسط ماوس به ارمغان آورده شده است.

ماوس G502 کمپانی لاجیتک از طیف گسترده دیگری از فناوری‌ها و قابلیت‌های گیمینگ محور نیز برخوردار می‌باشد. جدیدترین نسخه از سنسور Hero 16K با توانایی اسکن تعداد شانزده هزار نقطه بر هر اینچ (DPI) و پوشش مساحتی به بزرگی 400 اینچ بر هر ثانیه به همراه نرخ مخابره اطلاعات هزار هرتز تشکیل‌دهنده مشخصات اصلی این محصول می‌باشند. علاوه بر آن پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از محدوده حساسیت‌های مختلف نیز به ارمغان آورده شده است تا با توجه به سبک بازی و پیکربندی میز گیمینگ، امکان شخصی‌سازی تجربه جهت بهبود راندمان و سرعت عمل ممکن باشد. از جمله دیگر قابلیت‌های ماوس مورد بحث می‌توان به کاهش یا افزایش وزن، پایه‌های مبتنی بر پلاستیک گران قیمت PTFE جهت به حداقل رساندن اصطکاک هنگام حرکت بر روی سطح ماوس پد یا میز، مجموع 11 کلید با امکان برنامه‌نویسی ماکروهای متنوع، امکان شخصی‌سازی الگوهای نورپردازی ال‌ای‌دی و بستر نرم‌افزاری کاربر پسند Logitech G Hub اشاره کرد.

در صورتی که برچسب قیمتی 150 دلاری و یا بیسیم بودن ماوس به عنوان دو ویژگی بازدارنده برای شما مطرح هستند، پیشنهاد می‌شود تا از بررسی محصول G502 Hero کمپانی لاجیتک نیز غافل نشوید. این ماوس از قیمتی معادل 50 دلار برخوردار بوده و اگرچه از محدودیت‌های بیشتری نسبت به مدل G502 Lightspeed بهره می‌برد (ارتباط مبتنی بر سیم، عدم استفاده از پلاستیک PTFE به عنوان پایه‌های ماوس، کاهش تعداد پروفایل‌های آنبرد از پنج به سه عدد و شکل ظاهری و احساس متفاوت غلتک)، اما بسیاری از ویژگی‌های آن را با خود به ارمغان آورده و همچنان به عنوان یک انتخاب گیمینگ مناسب و مطلوب مطرح می‌باشد.

انتخاب دوم: Razer DeathAdder V2

یک ماوس گیمینگ عالی نیازمند برخورداری از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های غیرقابل شمارش نبوده و فقط باید در اصول اساسی خود همچون راحتی استفاده و انتقال احساس خوشایند، حتی پس از ساعت‌ها بازی با شدت عمل‌های متفاوت، دسته‌بندی ساده کلیدها جهت دسترسی آسان و یادگیری موقعیت آن‌ها و صد البته، کارایی خارق‌العاده از طراحی بسیار منحصر به فرد و ویژه‌ای برخوردار باشند. در صورتی که در تهیه و خرید یک ماوس گیمینگ به دنبال موارد اشاره شده هستید، پیشنهاد می‌شود تا انتخاب خود را در محصول هفتاد دلاری DeathAdder V2 کمپانی ریزر جستجو کنید.

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

طراحی ارگونومیک این ماوس یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده آن نسبت به دیگر انتخاب‌های موجود در دسته ماوس سیم‌دار به شمار رفته و به جرئت می‌توان گفت که هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد. قسمت بالایی ماوس از سطح بزرگ و گسترده‌ای جهت قرارگیری کف دست برخوردار بوده و مهم نیست که قصد دارید تا ماوس را جهت راحتی استفاده به‌صورت کامل در دست گرفته و یا برای افزایش سرعت عمل کمی انگشت‌های خود را خم کنید؛ احساس القا شده به شما در نوع خود بسیار منحصر به فرد می‌باشد. علاوه بر آن قسمت استراحتگاه انگشت شصت نیز از طراحی ویژه‌ای برخوردار بوده و ضمن قرارگیری راحت ماوس در دست، حرکت آن را به کمک مچ دست با سهولت بیشتری همراه ساخته و دسترسی به کلیدهای قابل برنامه‌نویسی را آسان‌تر می‌کند.

در بطن ماوس DeathAdder V2 سنسور نوری انحصاری Focus Plus کمپانی ریزر با رزولوشن 20000 نقطه بر هر اینچ و قابلیت اسکن 650 اینچ بر هر ثانیه قرار گرفته است. امکان تغییر بین تنظیمات از پیش تعیین شده وضوح تصویر با استفاده از کلید قرار گرفته در نزدیکی چرخ ماوس در اختیار گیمرها قرار گرفته است. علاوه بر آن پشتیبانی از پروفایل‌های مختلف جهت سفارشی‌سازی استفاده از ماوس نیز به ارمغان آورده شده است و امکان انتخاب بین آن‌ها از طریق کلید موجود در قسمت کف ماوس وجود دارد. تنظیمات پروفایل‌های از پیش تعیین شده از طریق نرم‌افزار Synapse کمپانی ریزر نیز وجود دارد، بنابراین می‌توانید با توجه به سبک بازی خود، نمایه‌های گوناگونی (مجموع پنج پروفایل) را برای بازی‌های شوتر، استراتژیک و … تنظیم کرده و یا در صورت استفاده اشتراکی از ماوس، هر فرد پروفایل شخصی خود را پیاده‌سازی نماید. تمامی تنظیمات در حافظه داخلی ماوس ذخیره‌سازی شده و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص کمپانی ریزر، بر روی تمامی کامپیوترها و سیستم‌های مختلف قابل بهره‌برداری می‌باشند. از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد ماوس می‌توان به پایه‌های PTFE جهت به حداقل رساندن اصطکاک اشاره کرد.

زمانی که صحبت از طول عمر و دوام و ماندگاری به میان می‌آید، کمپانی ریزر ادعا کرده است که سویچ‌های نوری ماوس DeathAdder V2 قادرند تا تعداد 70 میلیون کلیک را با خود به ارمغان آورند.

در صورتی که بهترین ماوس‌های بیسیم و مبتنی بر سیم انتخاب شده در این مقاله پاسخ‌گوی نیازهای شما نبوده و یا برچسب قیمتی آن‌ها با توجه به بودجه در اختیار کمی بالا است، در زیر فهرست دیگری از انتخاب‌های متفرقه گردآوری شده است که محصولات قرار گرفته در آن‌ها گاهی اوقات ممکن است بسیار نزدیک به بهترین‌ها باشند.

انتخاب سوم: BenQ Zowie EC2

اگرچه ماوس DeathAdder V2 کمپانی ریزر درزمینهٔ راحتی استفاده در طولانی مدت همچنان پیشنهاد می‌شود، اما اگر قصد دارید تا محصولی را از سازنده دیگری خریداری نمایید، محصول Zowie EC2 کمپانی بنکیو نیز قادر است تا تجربه‌ای مشابه را در اختیار شما قرار دهد. ماوس معرفی شده از برچسب قیمتی 69.99 دلار برخوردار بوده و درست همانند رقیب خود از کمپانی ریزر، از طراحی ارگونومیک منحصر به فرد و ویژه‌ای برخوردار می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به سطح گسترده جهت قرارگیری ماوس به‌صورت کامل در کف دست و قسمت استراحتگاه شصت جهت راحتی استفاده، حرکت و جلوگیری از خستگی مچ دست اشاره کرد. علاوه بر آن کمپانی بنکیو سیاست یک سایز کلی را در طراحی و توسعه اغلب ماوس‌‎های گیمینگ سری Zowie خود در پیش نگرفته و هر مدل را با توجه به تفاوت در ابعاد و اندازه دست کاربران در سایزهای گوناگونی روانه بازار کرده است تا بهترین تجربه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

ماوس Zowie EC2 کمپانی بنکیو با وجود سادگی خود تمام آنچه که گیمرها نیازمند می‌باشند را در اختیار آن‌ها قرار داده است. این محصول از مجموع چهار کلید (دو کلید اصلی و دو کلید کناری)، به همراه تکمه‌ای جهت تغییر رزولوشن (در قسمت زیرین ماوس) برخوردار بوده و برخلاف اغلب محصولات دیگر کمپانی‌ها، تغییر تنظیمات بدون نیاز به نصب نرم‌افزار و از طریق فشردن دنباله‌ای از کلیدها به ترتیب انجام می‌پذیرد. این ویژگی اگرچه در نوع خود بسیار منحصر به فرد جلوه کرده و نیاز به نصب نرم‌افزارهای متعدد را به حداقل ممکن کاهش داده است، اما به خاطر سپردن دنباله کلیدها در صورت عدم استفاده متعدد کمی سخت بوده و نیازمند مراجعه به دفترچه راهنمای محصول می‌باشد. از جمله دیگر ویژگی‌های این ماوس می‌توان به عمق چرخ و شیارهای قرار گرفته بر روی آن جهت جلوگیری از لیز خوردن انگشت هنگام اسکرول اشاره کرد. علاوه بر آن چرخ ماوس برخلاف دیگر محصولات نیازمند وارد آوردن نیروی مناسب جهت چرخش بوده و صدای کلیک تقریباً بلندی را جهت ارائه بازخورد صوتی مناسب نیز به تولید می‌رساند که این موضوع در عدم چرخش احتمالی غلتک در بازی‌های کامپیوتری بسیار تأثیرگذار است.

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید یک ماوس گیمینگ با ظاهر ابتدایی و توانایی در حد و اندازه محصول DeathAdder V2 کمپانی ریزر هستید، ماوس Zowie EC2 به عنوان یک انتخاب مناسب در اختیار شما قرار گرفته است. اگرچه محصول کمپانی ریزر در استفاده احساس لوکسی بیشتری را القا کرده و از چراغ‌های نورپردازی ال‌ای‌دی نیز برخوردار است، اما قدرت کمپانی بنکیو درزمینهٔ طراحی و توسعه ماوس‌های گیمینگ، نمایشگرهای کامپیوتری و … را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

انتخاب چهارم: Corsair Dark Core RGB PRO Se

جدیدترین ماوس گیمینگ پیشرفته کمپانی کورسیر درزمینهٔ پشتیبانی از ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی ارگونومیک بسیار نزدیک به بهترین انتخاب ذکر شده در این مقاله بوده و حتی از نظر برخی ممکن است از آن نیز پیشی گرفته باشد. ماوس Dark Core RGB Pro SE کمپانی کورسیر از طراحی ارگونومیک ویژه‌ای برخوردار بوده و سهولت بالایی در استفاده طولانی مدت هنگام کار و یا گیمینگ را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار داده است. از نظر ظاهری باید ذکر کرد که این ماوس در مقایسه با محصول G502 Lightspeed کمپانی لاجیتک از لبه‌های تیزتری برخوردار می‌باشد که به عنوان یک ویژگی جهت تمایز ظاهری دو محصول از یکدیگر می‌تواند مطرح باشد. علاوه بر آن اگرچه ماوس مورد بحث در وب‌سایت رسمی کمپانی کورسیر از قیمت 140 دلار برخوردار است، اما در اغلب دیگر فروشگاه‌های آنلاین همچون Best Buy با قیمتی معادل 90 دلار یا حتی کمتر قابل تهیه و خرید است که برای یک ماوس گیمینگ با ویژگی‌های فراهم آورده یک انتخاب وسوسه‌انگیز محسوب می‌شود.

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

شارژ باتری ماوس مورد بحث به دو روش از طریق پورت USB-C و همچنین شارژهای بیسیم Qi قابل انجام است. علاوه بر آن برقراری ارتباط با رایانه شخصی نیز با استفاده از دانگل 2.4 گیگاهرتزی ارائه شده همراه با محصول و یا اتصال بلوتوث قابل انجام است که رویه اول به دلیل پهنای باند بیشتر و قابلیت اطمینان فراتر برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون تأخیر در ارسال اطلاعات پیشنهاد می‌شود. متأسفانه از جمله نقاط منفی این ماوس می‌توان به طول عمر کمتر باتری در نگهداری شارژ (در مقایسه با محصول G502 Lightspeed کمپانی لاجیتک) اشاره کرد که در صورت تهیه و خرید یک شارژر بیسیم Qi و قرار دادن ماوس بر روی آن جهت شارژ خودکار می‌تواند به‌راحتی مرتفع شود.

در قسمت زیرین ماوس یک محفظه کوچکی با درپوش مغناطیسی جهت قرار دادن دانگل برای جلوگیری از مفقود شدن آن قرار گرفته است. این درپوش می‌تواند در قسمت کناری ماوس به عنوان محلی برای استراحت انگشت حلقه و کوچک نصب شده و به عنوان یک سطح دو منظوره عمل کند. قسمت استراحتگاه کف دست و انگشت شصت به بافت‌هایی شیارگونه مزین شده است که ضمن زیبایی بیشتر، در جلوگیری از تعریق و یا لیز خوردن دست هنگام حرکت ماوس به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه بر آن پایه‌هایی ماوس نیز از جنس پلاستیک PTFE برای به حداقل رساندن اصطکاک با سطح ماوس پد تولید شده‌اند.

از جمله دیگر تفاوت‌هایی موجود بین دو ماوس Dark Core و G502 Lightspeed می‌توان به عدم پشتیبانی از کلید اختصاصی Sniper در بازی‌های شوتر اشاره کرد که در این مورد برتری با کمپانی لاجیتک می‌باشد. علاوه بر آن از جمله دیگر موارد موجود می‌توان به کیفیت ساخت بهتر، کلیدهای اضافی و امکان تغییر وزن اشاره کرد که در نگاه برخی از افراد با برچسب قیمتی کمتر ماوس کمپانی کورسیر رنگ اهمیت کمتری را به خود می‌گیرند.

انتخاب پنجم: Logitech G502 Hero

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، در صورتی که قیمت 150 دلاری ماوس G502 Lightspeed برای شما کمی زیاد است، می‌تواند محصول G502 Hero را نیز از کمپانی لاجیتک با قیمتی کمتر از 70 دلار برای صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های نهایی اسمبل سیستم خود انتخاب کنید. دو ماوس اشاره شده در بسیاری از جنبه‌های خود همچون حسگر داخلی، امکان تغییر وزن و … با یکدیگر کاملاً یکسان می‌باشند، اما سیم ضخیم مدل G502 Hero ممکن است در نظر برخی به عنوان یک ویژگی منفی مطرح باشد. علاوه بر آن سطح پلاستیکی چرخ ماوس نیز کمی لیز بوده و ممکن است انگشت بر روی آن سر بخورد.

انتخاب ششم: Razer Basilisk V2

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

محصول Basilisk V2 برای آن دسته از افرادی که به دنبال تهیه و خرید ماوسی با مزیت‌ها و فناوری‌های انحصاری کمپانی ریزر همچون کابل نازک و به هم تافته SpeedFlex، کارایی سریع و پایه‌های PTFE برای لغزش بدون اصطکاک بر روی سطح ماوس پد و چراغ‌های نورپردازی ال‌ای‌دی هستند یک انتخاب مناسب و مطلوب به شمار می‌رود. برخلاف طراحی بدنه که ممکن است با اندازه دست همگان سازگار نباشد، این ماوس نسخه‌ای کوچک‌تر، اما دارای ویژگی‌های بیشتر در مقایسه با مدل DeathAdder V2 محسوب می‌شود.

به عنوان مثال ماوس Basilisk V2 از یک کلید اسنایپر قابل جداسازی برخوردار می‌باشد که به‌راحتی در دسترس گیمرها قرار گرفته است. علاوه بر آن امکان تغییر و شخصی‌سازی میزان تنش و فشار چرخ ماوس نیز از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود.

انتخاب هفتم: BenQ Zowie FK2

معرفی بهترین ماوس‌های قابل خرید در سال 2020 میلادی

اگرچه تمامی ماوس‌های معرفی شده تا به اینجای نوشته به‌صورت کاملاً اختصاصی برای افراد راست دست طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند، محصول Zowie FK2 کمپانی بنکیو از طراحی متقارنی برخوردار بوده و هر دو گروه افراد راست و چپ دست را تحت پوشش خود قرار داده است. اگرچه ماوس‌های متقارن بسیاری در بازار وجود دارند، اما این محصول به دلیل طراحی کوچک و Low Profile، کارایی بالا و برچسب قیمتی مناسب نسبت به دیگر رقبا از برتری‌های نسبی و یا حتی گسترده‌ای برخوردار می‌باشد. درست همانند ماوس EC2-A اشاره شده، محصول مورد بحث نیز نیازمند نصب درایور جهت استفاده نبوده و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی برای راحتی استفاده و انتخاب بهترین سایز روانه بازار شده است. امکان تنظیم مقدار وضوح تصویر و دیگر تنظیمات از طریق ماوس نیز میسر می‌باشد.

ماوس Zowie FK2 کمپانی بنکیو به دلیل طراحی خود جهت پوشش هر دو گروه کاربری شاید تجربه‌راحتی را در استفاده طولانی مدت ارائه ندهد، اما اگر به دنبال یک ماوس گیمینگ ساده و همه‌کاره، با قابلیت تطبیق‌پذیری بالا هستید، می‌تواند به عنوان یک انتخاب مناسب برای شما مطرح باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *