آموزش

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی Dell

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی Dell

آیا تاکنون برای تهیه و خرید لپ‌تاپی جدید به بازار مراجعه کرده، اما انبوه مدل‌ها و انتخاب‌های پیشرو در عدم تصمیم‌گیری و انتخاب محصول مناسب شما را مجدداً روانه منزل کرده‌اند؟ تهیه و خرید لپ‌تاپ در قالب یکی از اقدامات بسیار وقت‌گیر و طاقت‌فرسا تلقی می‌شود، زیرا نه تنها کمپانی‌های فراوانی در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و دستگاه‌های بی‌شماری را به بازار عرضه کرده‌اند، بلکه طبقه‌بندی محصولات تحت مدل‌ها و برندهای مختلف نیز در سردرگمی بیشتر مصرف‌کنندگان و کاهش قدرت تصمیم‌گیری مزید بر علت گشته‌اند، اما علت بروز این مهم چیست و چرا کمپانی‌های حاضر در این حوزه محصولات خود را در قالب سری‌های مختلف روانه بازار می‌کنند؟

استراتژی طبقه‌بندی محصولات تحت برندهای مختلف سالیان سال است که توسط نه تنها کمپانی‌های فعال درزمینهٔ طراحی و توسعه سخت‌افزارهای رایانه‌ای، بلکه بسیاری دیگر از شرکت‌های حاضر در صنایع دیگر به کار گرفته شده و دلیل اصلی آن نیز به ایجاد وجه تمایز میان محصولات باز می‌گردد. این مهم اگرچه در انتخاب صحیح دستگاه مورد نظر و عدم نیاز به بررسی تمامی محصولات یک کمپانی و صرفه‌جویی در زمان بسیار تأثیرگذار می‌باشد، اما عدم عرضه اطلاعات مناسب از جانب شرکت سازنده در خصوص طبقه‌بندی محصولات خود در سردرگمی خریداران و مصرف‌کنندگان مزید بر علت شده و مراجعه به وب‌سایت‌ها و رسانه‌های تحلیل و بررسی اینترنتی را به امری ضروری مبدل می‌سازد.

 کمپانی Dell به‌عنوان یکی از فعالان قدرتمند حاضر در صنعت طراحی و توسعه سخت‌افزارهای رایانه‌ای، تجهیزات سرور و سیستم‌های یکپارچه تاکنون تعداد فراوانی از لپ‌تاپ‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده و قدرت انتخاب قابل قبولی را در اختیار علاقه‌مندان و طرفداران خود قرار داده است. اگرچه کمپانی مذکور نیز در حوزه توضیحات پیشتر اشاره شده از استثناء برخوردار نبوده و محصولات خود را تحت برندهای گوناگونی توسعه داده است، اما طبقه‌بندی دستگاه‌های لپ‌تاپ Dell در مقایسه با دیگر رقیبان خود با تمیزی فراتری انجام پذیرفته است که این مهم نه تنها درزمینهٔ انتخاب محصول، بلکه تدوین مقالات و مطالب پیرامون این مهم سهولت فراتری را با خود به ارمغان آورده است.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

لپ‌تاپ‌های سری XPS: مناسب برای طیف وسیعی از امور مختلف

لپ‌تاپ‌های سری XPS جلوه خلاقیت و مهندسی Dell را در ساختار خود به ارمغان آورده و گل سر سبد محصولات این کمپانی در بسیاری از زمینه‌‎های گوناگون به شمار می‌روند. دستگاه‌های تحت برند فوق در زیبایی ظاهری نسبت به دیگر سری‌های موجود از جلوه بسیار فراتری برخوردار بوده و با عنایت به موارد اولیه و طراحی یکپارچه بدنه اصلی، هنگام قرارگیری در دست احساس قدرت را به فرد منتقل می‌کنند. محصولات این سری در انواع  و اقسام مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده و قدرت انتخاب گسترده‌ای را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند. پردازنده مرکزی مشاهده شده در اغلب لپ‌تاپ‌های سری مذکور مبتنی بر پردازشگر Core i7 کمپانی اینتل است، اما مشاهده مدل‌هایی با پردازنده قوی‌تر یا ضعیف‌تر نیز کاملاً قابل انتظار می‌باشد.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

لپ‌تاپ‌های سری XPS با توجه به مؤلفه‌هایی همچون طراحی فلزی یا پلاستیکی بدنه اصلی، اندازه صفحه نمایشگر، وضوح تصویر، مشخصات فنی سخت‌افزاری و پشتیبانی از ویژگی‌های منحصر به فرد از برچسب‌های قیمتی متفاوتی برخوردار بوده و انواع و اقسام دسته‌بندی‌های مختلف را تحت پوشش درآورده‌اند. برخی از محصولات گران قیمت این سری از چهارچوب‌های نازکی در اطراف صفحه نمایشگر برخوردار بوده و فضای بیشتری را جهت مشاهده محتویات و افزایش لذت از تماشای فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا را فراهم آورده‌اند؛ علاوه بر آن برخی از مدل‌ها نیز مبتنی بر ساختار دو در یک بوده و ضمن برخورداری از صفحه نمایشگر لمسی، از قابلیت تبدیل به حالت تبلت و بالعکس نیز بهره‌مند می‌باشند.

لپ‌تاپ‌های سری XPS با توجه به مشخصات سخت‌افزاری خود همچون پردازنده مرکزی، تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی، حافظه اصلی و داخلی، درایو جامد و همچنین پشتیبانی از ویژگی‌های منحصر به فرد طیف گسترده‌ای از کاربری‌های مختلف را تحت پوشش درآورده و برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای (گیمینگ)، طراحی، اعمال زیبایی به محیط میزکار، استفاده حرفه‌ای و …، وابسته به مدل خریداری شده ایده‌آل محسوب می‌شوند.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

لپ‌تاپ‌های سری Precision: ایستگاه‌های کاری قابل حمل

لپ‌تاپ‌های سری Precision به‌صورت کاملاً اختصاصی جهت انجام کارهای محاسباتی و پردازشی توسعه یافته و برای آن دسته از افرادی که به قدرت گزافی در طی مسیر خود نیاز داشته و امکان استفاده از سیستم‌های دسکتاپ برای آن‌ها میسر نیست انتخاب مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌روند. محصولات این سری اغلب مبتنی بر پردازنده‌های مرکزی سری Xeon یا Core i9 کمپانی اینتل و تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیک کوادرو انویدیا یا فایرپرو ای‌ام‌دی طراحی و توان ویژه‌ای را با خود فراهم آورده‌اند. علاوه بر آن میزان حافظه اصلی تعبیه شده در بطن این سری از دستگاه‌ها نیز اغلب کمتر از 32 گیگابایت نبوده و از هدر رفت پتانسیل پردازنده مرکزی و دیگر پردازشگرهای موجود جلوگیری به عمل آورده است. در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی جهت انجام کارهای مهندسی، معماری، طراحی گرافیک و اجرای نرم‌افزارهایی همچون CAD ،CAM ،3D Max ،مایا و یا خلق محتویات واقعیت مجازی هستید، پیشنهاد می‌شود تا انتخاب خود را از میان محصولات تحت برند Precision به انجام رسانید.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Del

لپ‌تاپ‌های سری Alienware: قدرتی بی‌همتا در اجرای بازی‌های رایانه‌ای

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی جهت کسب لذت از بازی‌های رایانه‌ای مورد علاقه خود، حتی در هنگام مسافرت و سفر به محیط‌های دیگر هستید، محصولات سری Alienware به‌صورت کاملاً اختصاصی برای شما توسعه پیدا کرده‌اند. دستگاه‌های تحت برند فوق در پشتیبانی از مشخصات فنی از شباهت بسیاری با لپ‌تاپ‌های سری Precision برخوردار بوده و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی را برای اجرای جدیدترین عناوین AAA فراهم آورده‌اند. پردازنده‌های مرکزی قدرتمند سری Core i9 اینتل یا رایزن ای‌ام‌دی، تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی سری جیفورس انویدیا یا رادئون ای‌ام‌دی، حداقل 16 گیگابایت حافظه اصلی و انبوه فضای داخلی جهت حفظ و نگهداری طولانی مدت عناوین رایانه‌ای، سیستم خنک‌سازی قدرتمند، وضوح تصویر حداقل فول اچ‌دی (استفاده از رزولوشن 4K در برخی از مدل‌های گران قیمت‌تر) و … از جمله کوچک‌ترین مزیت‌های لپ‌تاپ‌های سری فوق به شمار می‌روند.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

لپ‌تاپ‌های سری Alienware اگرچه از توان سخت‌افزاری گزافی جهت اجرای بازی‌های رایانه‌ای برخوردار هستند، اما وزن آن‌ها نیز در مقایسه با دیگر محصولات کمی بیشتر بوده و مشقت فراتری را جهت حمل و نقل به ارمغان می‌آورند. علاوه بر آن ضعف طول عمر باتری به دلیل عدم اعمال محدودیت در پیرامون قطعات داخلی از جمله دیگر معایب دستگاه‌های تحت برند مذکور محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ‌های سری G: مناسب برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای متوسط رو به پیشرفته

عبارت G در محصولات این سری اشاره مستقیمی بر Gaming و اجرای بازی‌های رایانه‌ای داشته و نمایانگر جایگاه لپ‌تاپ‌های موجود در میان دیگر دستگاه‌های رقیب می‌باشد. لپ‌تاپ‌های سری مورد بحث در قالب سه زیر مدل G5 ،G3 و G7 به بازار عرضه شده و هرکدام بخش ویژه‌ای از حوزه بازی‌های رایانه‌ای را هدف قرار داده‌اند؛ به‌عنوان مثال لپ‌تاپ‌های سری G5 به‌منظور اجرای عناوین متوسط انتخاب‌های ایده‌آلی را برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده‌اند. لپ‌تاپ‌های سری G در سطح پایین‌تری نسبت به محصولات گیمینگ Alienware قرار گرفته و با توجه به پشتیبانی خود از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند و قابلیت‌های انحصاری، برای آن دسته از افرادی که قصد انجام بازی‌های رایانه‌ای را با بودجه‌ای کمتر در سر دارند مناسب به شمار می‌روند.

لپ‌تاپ‌های سری Latitude: مناسب برای کسب و کار و محیط‌های صنعتی

لپ‌تاپ‌های سری Latitude از طراحی مستحکم‌تری برخوردار بوده و استقامت فراتری را جهت استفاده در محیط‌های صنعتی و شرایط نامطلوب فراهم آورده‌اند. محصولات این سری در پشتیبانی از مشخصات سخت‌افزاری تعادل مناسبی را به وجود آورده و با توجه به مدل خریداری شده، انعطاف‌پذیری مناسبی را می‌توانند در اختیار دارنده خود قرار دهند، اما نقطه قوت اصلی، قابلیت استفاده از آن‌ها در بیرون از منزل و کاربری‌های حرفه‌ای می‌باشد. وزن مناسب و دوام قابل قبول باتری امکان به‌کارگیری لپ‌تاپ‌های مذکور را در محیط‌های گوناگون فراهم آورده‌اند.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

لپ‌تاپ‌های سری Vostro: مناسب برای کسب و کارهای کوچک

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید یک لپ‌تاپ جهت تدارک کسب و کار کوچک و خرد خود هستید، محصولات سری Vostro کمپانی Dell انتخاب مناسب و ایده‌آلی می‌توانند به شمار روند. دستگاه‌های قرار گرفته تحت برند فوق در پشتیبانی از مشخصات سخت‌افزاری (پردازنده‌های مرکزی سلرون، کور i3 و i5) تعادل مناسب و مطلوبی را نسبت به قیمت نهایی به ارمغان آورده و برای آن دسته از افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، در عین دسترسی به کارایی مناسب هستند بهترین انتخاب موجود به شمار می‌روند. از جمله ویژگی‌های محصولات این سری می‌توان به استفاده از پوشش ضد انعکاس در صفحه نمایشگر و پشتیبانی از سخت‌افزار دیسک‌خوان (درایو نوری) اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌های سری Inspiron: صرفه‌جویی در هزینه پرداختی

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی جهت استفاده روزمره و رفع نیازهایی همچون جستجوی شبکه گسترده وب، تماشای فیلم‌های ویدئویی، انجام پروژه‌های سبک دانشگاهی و … هستید، پیشنهاد می‌شود تا محصولات Inspiron را در سبد خرید خود قرار دهید. لپ‌تاپ‌های سری فوق به‌منظور کاهش هزینه ساخت و قیمت نهایی اغلب پردازنده‌های مرکزی مجتمع کمپانی ای‌ام‌دی را در بطن خود قرار داده و از کارت گرافیک مجزا پشتیبانی نمی‌کنند. علاوه بر آن میزان حافظه اصلی و داخلی به ارمغان آورده شده توسط آن‌ها نیز برای تدارک فعالیت‌های روزمره کافی تلقی شده و انعطاف‌پذیری قابل قبولی را در اختیار فرد قرار می‌دهند. در صورتی که از محدودیت بودجه برخوردار بوده و قصد خرید لپ‌تاپی مطلوب را در سر دارید، محصولات سری Inspiron گزینه‌های ایده‌آلی می‌توانند به شمار روند.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک: مناسب برای دانش‌آموزان

لپ‌تاپ‌های سری کروک‌بوک برپایه پردازنده‌های مرکزی رده ورودی نظیر سلرون توسعه یافته و سیستم‌عامل کروم او‌اس را به‌عنوان پلتفرم اصلی خود فراهم آورده‌اند. دستگاه‌های کروم‌بوک درست همانند لپ‌تاپ‌های سری Inspiron جهت پاسخ‌گویی به نیازهای روزمره مناسب به شمار رفته و با توجه به سیستم‌عامل خود از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار می‌باشند، اما عدم پشتیبانی از ویندوز به‌عنوان یکی از نکات منفی آن‌ها مطرح است.

سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های Dell

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *