آموزش

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

برخی از مودم‌های کمپانی هواوی به دلایلی با نسخه قدیمی‌تر فریمور به بازار عرضه شده و این خود به‌روزرسانی را به یک ضرورت تبدل می‌نماید. پیش از پرداختن به مبحث اصلی موضوع باید خاطر نشان کرد که مودم‌های همراه و دارای قابلیت نصب سیم کارت با توجه به خط تولید خود ممکن است قفل شده و برای عملکرد در قالب تنها یک کشور به‌خصوص و یا حتی شرکت ارائه‌دهنده اینترنت منحصر به فردی طراحی پیدا نمایند. خوشبختانه محدودیت فوق اغلب به‌صورت نرم‌افزاری اعمال شده و معمولاً با به‌روزرسانی و یا حتی داون‌گرید فریمور فعلی مودم و درج کد قفل‌گشا در طی مراحل عملیات مرتفع می‌گردد، اما این موضوع در مودم تمامی محصولات کمپانی هواوی صادق نمی‌باشد.

ابتدا به پایگاه‌های داده Modemunlock و یا Huawei Flash Files مراجعه کرده و سپس به جستجوی فریمور سازگار با دستگاه خود بپردازید. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، برخی از محصولات ممکن است به‌صورت قفل شده به بازار عرضه گشته و لذا فریمورهای موجود در دیتابیس‌های اشاره شده نیز در چندین نسخه مبتنی بر کشورهای مختلف در دسترس قرار گرفته باشند. در صورتی که این موضوع درباره دستگاه مودم مورد استفاده شما نیز صادق است، پیشنهاد می‌شود تا از دریافت فریمورهای خاص کشورهای مختلف خودداری کرده و در صورت دسترسی به نسخه بین‌المللی فریمور، به دانلود آن بپردازید.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

علاوه بر آن اکیداً توصیه می‌شود تا در صورت عدم یافتن فریمور سازگار با دستگاه خود، از دانلود فریمورهای دیگر مودم‌های موجود خودداری به عمل آورید. احتمال عدم عرضه هیچ‌گونه فریموری برای محصول مورد استفاده شما از جانب کمپانی هواوی وجود دارد.

فایل فریمور سازگار را دانلود و سپس در موقعیت مناسبی از حالت فشرده خارج نمایید.

دستگاه مودم را با استفاده از کابل شبکه مناسب به رایانه شخصی متصل و اجازه دهید تا تمامی درایوهای راه‌انداز مورد نیاز توسط سیستم‌عامل ویندوز نصب شوند (در صورتی که دستگاه به سیستم متصل و در حال استفاده از آن هستید، دیگر نصب مجدد درایوها لازم و ضروری به شمار نمی‌رود).

حال به محل فریمور دانلود شده مراجعه کرده و سپس فایل اجرایی موجود را بگشایید.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

در پنجره ابتدایی نرم‌افزار، ابتدا گزینه I accept the agreement را فعال کرده و پس از کلیک نمودن بر روی کلید Next، اجازه دهید تا نرم‌افزار به بررسی دستگاه مودم و شناسایی آن بپردازد.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

پس از اتمام فرآیند بررسی و تشخیص موفقیت‌آمیز دستگاه، اطلاعات مرتبط با آن در پنجره دیگری به نمایش در می‌آید. مقدار عددی شناسه IMEI را جهت دریافت کد قفل‌گشای دستگاه (در صورت نیاز) یادداشت نمایید.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

اکنون کافی است تا جهت شروع فرآیند دانلود و نصب به‌روزرسانی دستگاه بر روی کلید Next کلید کرده و سپس در پنجره جدید نمایان شده و حاوی پیغام خطا جهت جلوگیری از بروز تداخل در طی فرآیند آپدیت نیز مجدداً بر روی کلید Next کلیک نمایید؛ مشاهده می‌کنید که عملیات دریافت و نصب به‌روزرسانی فریمور دستگاه مودم آغاز می‌گردد. از آن جایی که بخشی از دانلود فایل فریمور باید از طریق شبکه گسترده وب صورت پذیرد، لذا رایانه شخصی باید در تمام طول مدت عملیات به اینترنت متصل باشد.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

در نهایت پس از اتمام فرآیند، پیغام محاوره‌ای در خصوص موفقیت‌آمیز بودن عملیات به نمایش در آمده و فریمور دستگاه به آخرین نسخه عرضه شده از جانب کمپانی هواوی به‌روزرسانی شده است. حال می‌توانید به جستجوی شبکه گسترده وب پرداخته و در صورت وجود مشکلات پیش از به‌روزرسانی، دستگاه مودم را یک مرتبه به صورت دستی ریست و سپس به تعیین مجدد تنظیمات جهت اتصال به اینترنت بپردازید.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

در صورتی که نسخه فعلی فریمور دستگاه قفل بوده و از محدودیت‌های گوناگونی از جانب کمپانی سازنده برخوردار باشد، احتمال نیاز به وارد نمودن کد قفل‌گشا جهت شروع فرآیند به‌روزرسانی لازم و ضروری به شمار می‌رود. برای این منظور کافی است تا نرم‌افزار Universal master code را دانلود و پس از اجرای آن به سربرگ Huawei مراجعه نمایید. مقدار عددی شناسه IMEI پیشتر یادداشت نموده را در کادر IMEI وارد کرده و سپس بر روی کلید Calculate کلیک کنید. حال مقدار عددی نمایان شده در مجاورت گزینه Flash (و یا در صورت نیاز UNLOCK) را یادداشت کرده و در مرحله مربوطه از به‌روزرسانی فریمور وارد نمایید. ذکر این نکته ضروری است که اجرای این قدم در صورت عدم نیاز به درج کد از جانب فایل اجرایی فریمور دانلود شده دیگر لازم و ضروری محسوب نمی‌شود.

آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

2 دیدگاه در “آموزش به‌روزرسانی فریمور (Firmware) مودم‌های هواوی

  1. محمد گفت:

    درود بر شما
    لطف می کنید فایل فریمور مودم هواوی مدل hg521 رو برام به ایمیل آدرس dorsa_amirpour@yahoo.com بفرستيد.

  2. اسماعیل گفت:

    سلام
    ایا برای مودم دانگل (یو اس بی)هم فریموروجودداردمن یک مودم دانگل هوواوی e550 دارم
    که برای سیم کارت همراه اول که 3g و 4g هست رو فقط تاسرعت 2g نشون میده ولی برای ایرانسل 3g هست ایا راهی برای رفع این مشکل سراغ دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *