آموزش

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

معرفی سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

استراتژی عرضه دستگاه‌های لپ‌تاپ تحت عناوین و برچسب‌های مختلف در ایجاد وجه تمایز میان محصولات و پوشش بازار تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص داده و سالیان سال است که توسط کمپانی‌های بسیاری از جمله HP مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این مهم در مورد لپ‌تاپ‌های کمپانی HP چگونه بوده و دستگاه‌های سازنده فوق در چه دسته و طبقه‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند؟

روند اشاره شده و مورد استفاده توسط کمپانی‌های فعال درزمینهٔ طراحی و توسعه دستگاه‌های لپ‌تاپ اگرچه در نوع خود از خلاقیت بالایی جهت دسته‌بندی محصولات از یکدیگر برخوردار می‌باشد، اما در نگاه کلی برای علاقه‌مندان و کاربرانی که قصد تهیه و خرید دستگاه جدیدی را در سر دارند بسیار گیج‌کننده تلقی می‌شود؛ بر همین اساس تصمیم بر آن شد تا جهت شفافیت بیشتر موضوع و ارائه توضیحات فراتر در خصوص برندها و سری‌های مختلف محصولات کمپانی HP، نوشته‌ای دربردارنده حتی‌الامکان اطلاعات ضروری جهت آگاهی بیشتر تدوین و در دسترس خوانندگان محترم قرار گیرد.

لپ‌تاپ‌های سری Spectre: محصولاتی پیشرفته برای مصرف‌کنندگان

لپ‌تاپ‌های پریمیوم و پیشرفته در بین مصرف‌کنندگان از جایگاه والایی برخوردار بوده و توسعه‌دهندگان در تلاش جهت به رخ کشیدن خلاقیت و جلوه مهندسی خود اغلب برند ویژه و منحصر به فردی را با پشتیبانی از حداکثر ویژگی‌های موجود طراحی و به بازار عرضه می‌دارند که این مهم در مورد کمپانی HP بر عهده محصولات سری Spectre گذاشته شده است.

لپ‌تاپ‌های قرار گرفته در این دسته از طراحی زیبا و نمایشگرهای چشم‌نوازی برخوردار بوده و نسبت به دیگر محصولات وزن کمتری را نیز به خود اختصاص داده‌اند، اما بازه قیمتی آن‌ها از کمتر از هزار دلار شروع شده و رو به افزایش می‌گذارد. در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپ جلوه‌گر و زیبا برای استفاده کاری و یا خانگی خود بوده، اما به قابلیت‌های مدیریتی IT نظیر vPro نیازمند نیستید، محصولات سری Spectre انتخاب مناسب و ایده‌آلی می‌توانند به شمار روند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

از جمله ویژگی‌های چشمگیر لپ‌تاپ‌های سری فوق می‌توان به بدنه آلومینیومی CNC و یکپارچگی بیشتر، پردازنده مرکزی قدرتمند (سری Kaby Lake G و …)، درایوهای ذخیره‌ساز جامد، وضوح تصویر 4K (در برخی از مدل‌ها) و درگاه تاندربولت 3 اشاره کرد. علاوه بر آن پشتیبانی از فناوری Sure View و اعمال لایه‌ای ویژه در ساختار صفحات نمایشگر در کاهش زاویه دید از اطراف و قابلیت استفاده از آن در محیط‌های عمومی نظیر کابین هواپیما بدون نگرانی از بابت مشاهده محتویات توسط افراد مجاور نیز تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه وزن سبک محصولات این سری نیز سهولت بیشتری را در قابلیت حمل آن‌ها به ارمغان آورده است.

لپ‌تاپ‌های سری Envy: چشم‌نواز، قدرتمند، اما ارزان قیمت‌تر

لپ‌تاپ‌های سری Envy کمپانی HP از ضخامت اندکی برخوردار می‌باشند، طراحی آن‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام شده و با بدنه تمام فلزی و پشتیبانی از سخت‌افزارهای پیشرفته نظیر درایوهای جامد، نمایشگرهای پر وضوح و تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجزا (کارت گرافیک)، توان پردازشی و محاسباتی بالایی را نیز با قیمتی کمتر از محصولات سری Spectre به ارمغان آورده‌اند. دستگاه‌های سری مورد بحث در برقراری فاکتور کارایی نسبت به قیمت پرداختی از تعادل بیشتری برخوردار می‌باشند، اما کاهش برخی از قابلیت‌های ویژه جهت نزول قیمت در قالب آن‌ها امری اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود؛ به‌عنوان مثال برخی از مدل‌های سری Envy از دیسک‌های سخت مکانیکی پشتیبانی کرده و طراحی بدنه آن‌ها نیز برخلاف محصولات سری قبل مبتنی بر آلومینیوم معمولی صورت پذیرفته است.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

از جمله برخی از ویژگی‌های قابل توجه محصولات این سری می‌توان به بدنه تمام فلزی، دوربین مادون قرمز، درگاه‌های یو‌اس‌بی نوع سی (Type C)، درایو جامد یا دیسک سخت و آخرین نسل از پردازنده‌های مرکزی کمپانی اینتل یا ای‌ام‌دی اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌های سری Pavilion: میان‌رده‌ای برای مصرف‌کنندگان

لپ‌تاپ‌های سری Pavilion به‌منظور تحت پوشش درآوردن گستره وسیع‌تری از بازار و فزونی قدرت خرید مصرف‌کنندگان تنوع گسترده‌ای را با خود به ارمغان آورده و در انواع و اقسام مدل‌های مختلف با پشتیبانی از ویژگی‌های ساده یا منحصر به فرد و برچسب‌های قیمتی متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. اغلب محصولات ارزان قیمت این سری از بدنه پلاستیکی برخوردار می‌باشند، اما مشاهده فلز در تولید مدل‌های گران قیمت‌تر نیز دور از انتظار نیست.

 آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های سری فوق با توجه به مدل خریداری شده و سخت‌افزارهای قرار گرفته در بطن آن‌ها برای استفاده روزمره انتخاب مناسب و ایده‌آلی به شمار می‌روند. در صورتی که امکان خرید محصولی با قیمت بیشتر از 700 دلار برای شما میسر نیست، یک دستگاه Pavilion می‌تواند بهترین کارایی ممکن را با قیمتی قابل قبول به ارمغان آورد. از جمله ویژگی‌های چشمگیر این سری می‌توان به وجود وب‌کم و دوربین‌های مادون قرمز در طراحی آن‌ها، تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجزا (در برخی از مدل‌ها) و همچنین درایو جامد یا دیسک سخت اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌های سری Omen: طراحی شده برای بازی بازان

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی جهت اجرای بازی‌های رایانه‌ای سنگین AAA و کسب حداکثر لذت از دنیای مجازی گیمینگ هستید، محصولات برند Omen به‌صورت کاملاً اختصاصی برای شما توسعه یافته‌اند. دستگاه‌های این سری از طراحی فیبر کردن برخوردار بوده و استقامت بالایی را در برابر ضربه، میزان حرارت تولیدی و استفاده از تجهیزات جانبی به ارمغان آورده‌اند. علاوه بر آن پشتیبانی از کارت‌های گرافیک مجزا و پردازنده‌های مرکزی قدرتمند، در کنار فضای کافی از حافظه اصلی بستری ویژه را برای مصارف گیمینگ مهیا ساخته و محصولاتی قدرتمند و در عین حال زیبا را برای علاقه‌مندان فراهم آورده‌اند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های سری EliteBook: ساخته شده برای کسب و کارهای بزرگ

لپ‌تاپ‌های سری EliteBook کمپانی HP با هدف استفاده در کسب و کارهای بزرگ توسعه یافته و تلفیقی از قابلیت‌های امنیتی و استحکامی را با خود به ارمغان آورده‌اند. محصولات قرار گرفته در این طبقه امکانات ویژه‌ای را همچون متدهای زیست‌سنجی (بایومتریک) همچون اسکنر اثرانگشت و … را جهت ورودی به محیط سیستم‌عامل و یا اجرا برنامه‌های حیاتی و همچنین فاکتورهای منحصر به فرد همچون تراشه‌های بایوس خود درمان و بدنه مستحکم و مقاوم در برابر ضربه بر پایه استانداردهای MIL-SPEC را در ساختار خود جای داده و مجموعه کاملی از ویژگی‌های امنیتی را جهت افزایش گستره استفاده از دستگاه فراهم آورده‌اند. علاوه بر آن پشتیبانی از مؤلفه‌های مدیریتی vPro نیز به سازمان‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا از راه دور به به‌روزرسانی و هدایت بسترهای خود مبادرت ورزند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های سری ProBook: ساخته شده برای کسب و کارهای خرد و کوچک

لپ‌تاپ‌های سری ProBook به‌منظور استفاده در کسب و کارهای کوچک رو به متوسط که مؤلفه‌های IT و فناوری اطلاعات شدیدی را نیازمند نمی‌باشند طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند. محصولات این طبقه در مقایسه با نمونه‌های قدرتمند خود، یعنی برند EliteBook از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و امکانات کمتری را نیز فراهم آورده‌اند، اما همچنان در رفع نیازمندی‌های کاربران می‌توانند به کمک آن‌ها بشتابند. علاوه بر آن برخی از لپ‌تاپ‌های پروبوک جهت افزایش انعطاف‌پذیری خود درگاه‌های منسوخ شده‌ای همچون کانکتورهای خروجی تصویر VGA را نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های سری ZBook: ایستگاه‌های کاری قابل حمل

طراحان، معماران و ویرایشگرانی که به توان پردازشی و محاسباتی بسیار گزاف جهت تدارک فعالیت‌های خود نیازمند بوده، اما گستره کاری آن‌ها تنها محدود به یک میز و پلتفرم دسکتاپ نشده و پیوسته باید در حرکت باشند می‌توانند به بررسی لپ‌تاپ‌های سری ZBook کمپانی HP بپردازند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

محصولات سری فوق در کلاس ایستگاه‌های کاری یا به عبارتی دیگر ورک‌استیشن توسعه یافته و با پشتیبانی از قدرتمندترین پردازنده‌های مرکزی و تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی موبایل از جمله پردازشگرهای سری Xeon اینتل و Quadro انویدیا، توان پردازشی و محاسباتی چشمگیر و قابل قبولی را با خود به ارمغان آورده و برای استفاده در مصارف ویرایش محتویات ویدئویی، طراحی گرافیک و … انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌روند.

لپ‌تاپ‌های سری HP 200: قیمت کمتر، بازدهی بیشتر

لپ‌تاپ‌های سری 200 کمپانی HP به‌عنوان ارزان قیمت‌ترین محصولات توسعه یافته برای کسب و کارهای کوچک توسعه یافته و امکانات ویژه‌ای نظیر سخت‌افزارهای دیسک‌خوان نوری را برای رفع نیازهای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده‌اند. محصولات این سری با قیمتی کمتر از 359 دلار به بازار عرضه شده و قطعاتی همچون پردازنده‌های مرکزی کمپانی ای‌ام‌دی، چهار گیگابایت حافظه اصلی و پانصد گیگابایت حافظه داخلی را با خود به ارمغان آورده‌اند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک: طراحی شده برای کودکان

لپ‌تاپ‌های سری کروم‌بوک همان‌طور که از عنوان آن‌ها مشخص است بر پایه مرورگر محبوب گوگل کروم طراحی شده و سیستم‌عامل کروم او‌اس را به‌عنوان پلتفرم اصلی خود به ارمغان آورده است. این مهم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های موجود در کاهش قیمت محصولات و ایده‌آل نمودن آن‌ها برای کودکان تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص داده است، اما عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز به‌عنوان یکی از ویژگی‌های منفی در قالب آن‌ها مطرح می‌باشد.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های سری Stream: قابل استفاده به‌عنوان دستگاه ثانویه

در صورتی که به دنبال تهیه و خرید لپ‌تاپی ارزان قیمت بوده و پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز نیز به‌عنوان یک مؤلفه اساسی مطرح می‌باشد، لپ‌تاپ‌های سری Stream می‌توانند انتخاب مناسب و ایده‌آلی به شمار روند. محصولات تحت برند فوق در رنگ‌های شاد و جذاب نظیر آبی و صورتی عرضه شده و پردازنده‌های مرکزی سلرون و حافظه‌های فلش مموری را به‌عنوان قطعات داخلی برای کودکان و علاقه‌مندان فراهم آورده‌اند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

لپ‌تاپ‌های بدون دسته‌بندی

ارزان قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های کمپانی HP بدون هیچ‌گونه زیر برندی به بازار عرضه شده و صرفه‌جویی هنگفتی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده‌اند. اغلب محصولات این سری تحت عنوان HP پلاس نام‌گذاری شده و از قیمتی معادل 279 تا 700 دلار برخوردار می‌باشند. علاوه بر آن تنوع اندازه و رنگ‌بندی آن‌ها نیز گستردگی قابل قبولی را به خود اختصاص داده‌اند.

آشنایی با سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های کمپانی HP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *