آموزش

نسل هشتم کامپیوترهای کوچک اینتل NUC

نسل هشتم کامپیوتر های کوچک اینتل

کامپیوتر کوچک یا به عبارتی دیگر Mini PC درزمینهٔ استفاده در محیط منزل و قدرت بخشیدن به اتاق خواب، اتاق پذیرایی از میهمانان و … تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص داده به‌نوعی از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند. استفاده از چهارچوب‌های کیس اغلب به دلیل اندازه بزرگ، حمل و نقل مشقت‌بار، نیاز به تهیه و خرید سخت‌افزارهای جداگانه و … از انعطاف‌پذیری پایینی برخوردار بوده و تدارک سیستمی برای تمامی اتاق‌های یک منزل هزینه‌های گزافی را بر جیب فرد اعمال می‌نماید، اما خوشبختانه رایانه‌های از پیش آماده شده با طراحی بسیار ظریف و کوچک خود و برخورداری از تمامی قطعات موجود، پیکری یکپارچه و آماده به استفاده را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند که با حمل آن‌ها به موقعیت دلخواه و اتصال به برق، درست همانند یک سیستم دسکتاپ شروع به کار می‌نمایند.

اگر شما نیز به دنبال تهیه و خرید رایانه‌ای کوچک جهت استفاده در محیط منزل و یا اداره خود می‌باشید، کمپانی اینتل با معرفی نسل هشتم کامپیوتر های کوچک اینتل NUC خود گستره انتخابی قابل قبولی را در پیشروی شما قرار داده است که در ادامه به آشنایی با برخی از محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کامپیوتر کوچک Intel NUC8i7BEH

رایانه شخصی NUC8i7BEH کمپانی اینتل با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود انتخاب معقول و مناسبی برای کاربری‌های خانگی و اداری به شمار می‌رود. محصول مذکور از ابعادی برابر با چهار اینچ در چهار اینچ (ده سانتی‌متر در ده سانتی‌متر) برخوردار بوده و با اندازه بسیار کوچک خود از انعطاف‌پذیری ویژه‌ای جهت استفاده در هر محیطی برخوردار می‌باشد. ویژگی‌های ظاهری قابل مشاهده در بدنه دستگاه مواردی از جمله تعداد شش درگاه یو‌اس‌بی در پیکربندی نسل دوم و سوم (تعداد دو درگاه نسل دوم یو‌اس‌بی 3.1 در قسمت جلویی و سه درگاه در قسمت پشتی و امکان افزودن دو درگاه یو‌اس‌بی 2.0 دیگر از طریق درگاه‌های داخلی سخت‌افزار مادربرد نیز امکان‌پذیر می‌باشد)، جک صوتی اتصال هدفون یا میکروفن، درگاه اتصال حافظه‌های میکرو اس‌دی و کلید توان دستگاه را تحت پوشش خود درآورده است.

کامپیوتر کوچک Intel NUC

طراحی کامپیوتر کوچک NUC8i7BEH بر پایه فناوری ساخت 14 نانومتر صورت پذیرفته و نسخه‌ای از پردازنده مرکزی نسل هشتم کمپانی اینتل (Core i7-8559U) را در بطن خود پنهان ساخته است. ساختار تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی دستگاه به‌صورت مجتمع بوده و قابلیت پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه DDR4 (وابسته به مدل) به همراه پهنای باندی برابر با 38.4 گیگابایت بر ثانیه را فراهم آورده است. برخورداری از درگاه‌های خروجی تصویر HDMI 2.0a و DisplayPort 1.2 به همراه پشتیبانی از تعداد سه نمایشگر مجزا تکمیل‌کننده مجموعه امکانات محصول به شمار می‌روند.

کامپیوتر کوچک Intel NUC8i5BEK

کامپیوتر کوچک Intel® NUC8i5BEK بسیاری از مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های خود را از محصول پیشین به ارث برده و تنها تفاوت‌های موجود را در واحد پردازنده مرکزی و تعداد درایوهای داخلی سخت‌افزار قرار داده است.

رایانه فوق درست از ابعادی برابر با 10 در 10 سانتی‌متر برخوردار بوده و قادر است تا کمترین فضای موجود از میز و یا محیط اطراف را به اشغال خود درآورد. تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی موجود در ساختار محصول برابر با شش عدد در پیکربندی نسل دوم و سوم بوده و جک‌های میکروفن و هدفون نیز در ساختار آن به چشم می‌خورند. بررسی ویژگی‌های ظاهری رایانه NUC8i5BEK نسبت به برادر بزرگ‌تر خود ارتفاع کمتر آن را نمایانگر می‌باشد که این مهم به میزان فضای داخلی کمتر جهت نصب درایوهای ذخیره‌ساز بازگردانی می‌گردد. محصول فوق قادر است تا از تعداد یک درایو جامد مبتنی بر شکاف M.2 پشتیبانی به عمل آورد، در حالی که این مهم در رایانه NUC8i7BEH برابر با یک درایو جامد M.2 و یک دیسک ذخیره‌ساز 2.5 اینچ و در مجموع تعداد دو درایو می‌باشد.

کامپیوتر کوچک اینتل NUC8i5BEK

پردازنده مرکزی قرار گرفته در بطن رایانه NUC8i5BEK همچنان مبتنی بر سری پردازشگرهای نسل هشتم کمپانی اینتل (Core i5-8259U) بوده و بر پایه فناوری ساخت 14 نانومتر توسعه پیدا کرده است. میزان اختلاف پتانسیل مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه برابر با 12 تا 19 ولت مستقیم بوده و با استفاده از آداپتورهای کاهش ولتاژ می‌تواند به‌صورت مستقیم به جریان برق شهر متصل گردد.

دیگر مشخصات فنی دستگاه از جمله حداکثر حافظه اصلی قابل پشتیبانی و … با رایانه پیشین یکسان بوده و ارائه توضیحات بیشتر در خصوص آن‌ها لازم و ضروری به شمار نمی‌روند.

کامپیوتر کوچک Intel NUC8i5BEH

کامپیوتر کوچک NUC8i5BEH محصولی کاملاً منطبق و یکسان با دستگاه NUC8i7BEH به شمار رفته و تنها تفاوت موجود در بین آن‌ها در واحد پردازنده مرکزی استفاده شده قابل مشاهده می‌باشد.

 رایانه مورد بررسی در پاراگراف فعلی همان‌طور که از عبارت i5 در عنوان آن قابل استنباط است بر پایه نسل هشتم واحد پردازنده مرکزی کمپانی اینتل توسعه یافته و تعداد یک پردازشگر Core i5-8259U با برخورداری از ویژگی‌هایی از جمله شش مگابایت حافظه کش سطح سوم و 3.8 مگاهرتز فرکانس کاری را در بطن خود جای داده است، در حالی که این مهم در رایانه NUC8i7BEH اندکی متفاوت بوده و واحد پردازنده مرکزی به پردازشگر Core i7-8559U ارتقاء یافته است.

کامپیوتر کوچک اینتل NUC8i5BEH

دیگر مشخصات فنی کامپیوتر کوچک فوق از جمله تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع، گنجایش حافظه اصلی سیستم، تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی، میزان انرژی مصرفی، مقدار فضای داخلی جهت نصب درایوهای ذخیره‌ساز و … کاملاً یکسان با نمونه Core i7 دستگاه بوده و از هیچ‌گونه تفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردار نمی‌باشند (صرفه نظر از قیمت تمام شده).

کامپیوتر کوچک Intel NUC8i3BEK

رایانه شخصی NUC8i3BEK در حقیقت نسخه اقتصادی‌تر NUC8i5BEK به شمار رفته و با کاهش پتانسیل پردازشی دستگاه در نتیجه استفاده از پردازنده مرکزی Core i3، برچسب قیمتی پایین‌تری را برای خریداران خود به ارمغان آورده است. دیگر مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه، به‌علاوه ویژگی‌های ظاهری هر دو محصول نامبرده کاملاً منطبق با یکدیگر بوده و به هیچ عنوان از تفاوتی نسبت به همدیگر برخوردار نمی‌باشند.

کامپیوتر کوچک Intel NUC8i3BEH

رایانه کوچک NUC8i3BEK تعداد یک پردازنده مرکزی نسل هشتم Core i3-8901U را با پشتیبانی از ویژگی‌هایی نظیر چهار مگابایت حافظه کش و فرکانس 3.6 گیگاهرتز در بطن خود جای داده است. علاوه بر آن میزان فضای داخلی دستگاه جهت نصب درایورهای اینترنال محدود به تنها یک درایو جامد مبتنی بر شکاف M.2 بوده و امکان استفاده از سخت‌افزارهای بیشتر متأسفانه امکان‌پذیر نمی‌باشد. تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع، میزان حافظه اصلی، تعداد درگاه‌های یو‌اس‌بی و همچنین پشتیبانی از فناوری‌های منحصر به فرد دو محصول مذکور کاملاً منطبق با یکدیگر بوده و لذا ارائه توضیحات بیشتر ضروری محسوب نمی‌شود.

کامپیوتر کوچک Intel NUC8i3BEH

اگر به کامپیوتر های کوچک تا به اکنون معرفی شده دقت کرده باشید، حتماً به این نکته پی برده‌اید که تمامی محصولات فوق از شباهت‌های کاملاً نزدیک با یکدیگری برخوردار بوده و تنها فضای داخلی آن‌ها جهت نصب درایوهای اینترنال اندکی متفاوت می‌باشد. رایانه‌های دارای عبارت EH در انتهای عنوان خود میزان فضایی جهت نصب تعداد دو سخت‌افزار در قالب یک دیسک سخت 2.5 اینچی و یک درایو جامد مبتنی بر شکاف M.2 را فراهم آورده‌اند، در حالی که این مهم در مدل‌های دارای عبارت EK کمی محدودتر بوده و امکان نصب تنها یک درایو جامد میسر می‌باشد. بر همین اساس از آنجایی که رایانه NUC8i3BEH نیز در دسته محصولات دارای پسوند EH قرار گرفته است، لذا فضای داخلی آن منطبق با مدل‌های NUC8i5BEH و NUC8i7BEH بوده و امکان استفاده از یک دیسک سخت و یک درایو جامد امکان‌پذیر می‌باشد.

پردازنده مرکزی قرار گرفته در بطن محصول NUC8i3BEH مبتنی بر نسل هشتم پردازشگرهای کمپانی اینتل (Core i3-8109U) بوده و پتانسیل معقولی جهت تدارک نیازهای روزمره همچون تماشایِ فیلم‌های ویدئویی، جستجوی شبکه گسترده اینترنت و … را فراهم آورده است. دیگر مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه با دیگر مدل‌های اشاره شده در پاراگراف قبل کاملاً یکسان بوده و از تفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردار نمی‌باشند.

نسل هشتم کامپیوتر های کوچک اینتل

مشخصات نسل هشتم کامپیوتر های کوچک اینتل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *