سخت‌افزار

رونمایی گیگابایت از کولر خنک‌کننده مایع Aorus Liquid Cooler 240

رونمایی گیگابایت از کولر خنک‌کننده مایع Aorus Liquid Cooler 240

کمپانی گیگابایت در جدیدترین اقدام از اولین کولر خنک‌کننده مایع حلقه بسته خود در قالب یک محصول AIO پرده برداشت. خنک‌کننده فوق که تحت عنوان Aorus Liquid Cooler 240 شناخته می‌شود علاوه بر ظاهر جذاب، سیستم نورپردازی زیبا و چشم‌نوازی را نیز با خود به ارمغان آورده است که در افزایش زیبایی فضای درونی کیس می‌تواند بسیار تاثیرگذار ظاهر شود.

بلاک پمپ کولر خنک‌کننده Aorus Liquid Cooler 240 از ساختاری سیلندر مانند بهره برده و یک نمایشگر LCD گرد در قسمت بالایی آن قابل مشاهده بوده و از شباهت‌های بسیاری با محصول ROG Ryujin کمپانی ایسوس بهره می‌برد. بر خلاف خنک‌کننده Ryujin، نمایشگر به کار گرفته شده در ساختار این کولر فقط از رنگ سفید پشتیبانی کرده و نمایش دیگر رنگ‌های موجود توسط تلاقی رنگ‌های حلقه RGB LED قرار گرفته در اطراف نمایشگر با رنگ سفید آن انجام می‌پذیرد. لوله‌های دارای پوشش متصله به بلاک پمپ به یک رادیاتور 240 در 120 میلی‌‎متر کشیده شده‌اند. فرآیند خنک‌سازی رادیاتور بر عهده یک جفت فن 120 میلی‌متری با برخورداری از جلوه‌های نورپردازی RGB LED گذاشته شده است.

یک اتصال سه پین قابل آدرس‌دهی وظیفه نمایش جلوه‌های نورپردازی کل کولر را برعهده گرفته و هدر USB 2.0 نیز به عنوان رابطی برقراری ارتباط سیستم با نرم‌افزار RGB Fusion کمپانی گیگابایت را به انجام رسانده و امکان مدیریت و شخصی‌سازی جلوه‌های موجود را در اختیار کاربر قرار داده است. فن‌های خنک‌کننده رادیاتور از بلبرینگ دوگانه بهره برده و قادرند تا با سرعتی معادل 1500 دور بر دقیقه به چرخش پرداخته و هوایی برابر با 59.25 فوت مکعب بر دقیقه (CFM) را جا به جا نمایند. علاوه بر آن نویز خروجی فن‌های متحرک فوق نیز در محدوده 18 تا 39.5 دسی‌بل متغیر است. در ساختار بلاک پردازنده از فلز مس استفاده شده است، در حالی که جنس رادیاتور آلومینیومی می‌باشد. از جمله سوکت‌های قابل پشتیبانی توسط کولر خنک‌کننده Aorus Liquid Cooler 240 می‌توان به AM4 ،LGA115x و LGA2066 اشاره کرد. علاوه بر آن سازگاری کولر با سوکت TR4 نیز به ارمغان آورده شده است.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *