سخت‌افزار

حافظه‌های اصلی A die سامسونگ به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند

حافظه‌های اصلی A die سامسونگ به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند

اگر شما نیز به بررسی بسترهای حافظه‌های اصلی سیستم‌های کامپیوتری بپردازید، حتماً به این نکته پی خواهید برد که حافظه‌های B die کمپانی سامسونگ به‌عنوان ماژول‌های دینامیک دارای پتانسیل عملکردی بالا در میان دیگر رقبای خود شناخته می‌شوند. حافظه‌های مذکور به دلیل توانایی خود در دسترس به سرعت کلاک بالا در مقادیر تایمینگ پایین توسط اورکلاکرهای گوناگون در سرتاسر جهان تحت اقتباس قرار گرفته و تاکنون توانسته‌اند در موقعیت‌های مختلف خوش بدرخشند، اما عمر حافظه‌های مذکور سرانجام به سر آمده و کمپانی سامسونگ در تلاش است تا جایگزین آن‌ها را در قالب حافظه‌های A die و تولید شده بر مبنای فناوری ساخت 1z نانومتر معرفی و روانه بازار نماید. صرفه نظر از کمبود اطلاعات موجود پیرامون نوع die حافظه‌های جدید و تازه نفس فوق، رسانه Hardwareluxx نکاتی را در خصوص محصولاتی با برخورداری از تراشه‌های حافظه نوع A die دریافت کرده است.

حافظه جدید و تازه نفس معرفی شده که در حال حاضر عنوان M378A4G43AB2-CVF را از جانب توسعه‌دهندگان خود دریافت کرده است یک ماژول DDR4 با برخورداری از مشخصه‎‌‎هایی همچون 32 گیگابایت ظرفیت، فرکانس مرجع 2933 مگاهرتز و تایمینگ CL21-21-21 به شمار می‌رود. پیشنهاد ارائه شده از جانب کمپانی سامسونگ در حال حاضر از ویژگی خاصی بهره نمی‌برد، زیرا اگرچه سرعت کلاک پیش‌فرض آن خوب است، اما مقدار تایمینگ در نظر گرفته شده برای آن بسیار بالا بوده و محصولات هم‌رده از کمپانی‌های رقیب با مقادیر تایمینگ کمتر هم‌اکنون در دسترس هستند. با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست حافظه‌های A die کدام بخش از بازار را تحت پوشش در آورده‌اند، با توجه به اطلاعات فوق می‌توان این موضوع را در میان سیستم‌های میان رده جستجو کرد.

حافظه‌های اصلی A die سامسونگ به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند

در انتها باید خاطر نشان که بلوغ حافظه‌های B die نیز پس از عرضه مدت زمانی به طول انجامید، بنابراین این موضوع در مورد محصولات جدید و تازه نفس فوق نیز صادق بوده و شاید مدل‌های جدید عملکرد آن‌چنان قابل توجهی را از خود نشان ندهند، اما شرایط بدون شک در آینده با بهبود فراتری همراه می‌شود.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *