سخت‌افزار

مادربرد ROG X570-I Gaming ایسوس روانه بازار شد

مادربرد ROG X570-I Gaming ایسوس روانه بازار شد

مادربرد کوچک، منحصر به فرد، پیشرفته و در عین حال قدرتمند کمپانی ایسوس، یعنی ROG X570-I Gaming اکنون به بازار عرضه شده و در قفسه‌های فروشگاه‌های مختلف قابل تهیه و خرید می‌باشد. سخت‌افزار فوق که به‌عنوان بخشی از خط تولید محصولات مبتنی بر چیپست X570 کمپانی ای‌ام‌دی پیشتر در جولای سال جاری میلادی معرفی شده بود به لطف طراحی ویژه خود موفق به جلب نظر مخاطبان بسیاری به سمت و سوی خود شده و اعتبار تقریباً بالایی را برای فروش آینده کسب نموده است.

مادربرد ROG X570-I Gaming کمپانی ایسوس از راهکار کولینگ ویژه‌ای بهره برده و گستردگی آن بخش‌هایی نظیر مدار تغذیه پردازنده، چیپست و سوکت M.2 را تحت پوشش قرار داده است. شبکه سینک‌های حرارتی یا به عبارتی دیگر هیت‌سینک‌های به کار رفته در ساختار این محصول به یکدیگر متصل بوده و فرآیند خنک‌سازی آن‌ها توسط یک جفت فن 30 میلی‌متری به انجام می‌رسد. برخلاف ابعاد کوچک و بسیار محدود مادربرد، کمپانی ایسوس موفق به تعبیه سازی تعداد 10 فاز در بخش مدار رگلاتور پردازنده شده است که سیم‌کشی آن‌ها به بخش‌های مختلف سوکت پردازشگر فیزیکی، دو شکاف حافظه اصلی، اسلات درایو جامد M.2 و تنها شکاف توسعه PCI-Express 4.0 x16 موجود کشیده شده است.

بخش اتصالات ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات مادربرد نه تنها یک، بلکه دو شکاف توسعه M.2 را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است. حافظه‌های جامد قابل پشتیبانی از استاندارد 2280 بهره برده و دو سوکت فوق به‌صورت افقی بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. پخش‌کننده گرمای قرار گرفته در مجاورت آن‌ها با دریافت حرارت تولیدی توسط حافظه پایینی و منتقل نمودن آن به شبکه هیت‌سینک مادربرد، از افزایش بیش از اندازه گرما و کاهش کارایی سیستم، به خصوص درایوهای جامد جلوگیری به عمل می‌آورد. از جمله دیگر درگاه‌های ورودی و خروجی و مسیرهای انتقال اطلاعات می‌توان به چهار پورت ساتا 6، فناوری‌های بیسیم WiFi 6 (به همراه استاندارد 802.11ax) و بلوتوث 5.0 مشتق شده از تراشه AX200 و فناوری 1GbE Ethernet گرفته شده از تراشه i211-AT اشاره کرد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *