سخت‌افزار

احتمال عرضه اولین کارت گرافیک کمپانی اینتل در اوسط سال 2020 میلادی

احتمال عرضه اولین کارت گرافیک کمپانی اینتل در اوسط سال 2020 میلادی

به نقل از یک منبع آگاه، احتمال داده می‌شود کمپانی اینتل در اواسط سال 2020 میلادی اولین کارت‌های گرافیک مستقل خود را معرفی و عرضه کند.

با این حال، می‌توان منتظر این بود تا در نمایشگاه‌های کامپیوتکس و یا E3 سال 2020 میلادی شاهد معرفی رسمی از اولین کارت‌های گرافیک اینتل بود. همچنین ممکن است تا اینتل طی یک همایش اختصاصی این محصولات مورد توجه را معرفی کند. گفته می‌شود، اولین کارت‌های گرافیک اینتل با فناوری ساخت 10 نانومتر عرضه می‌شوند.

در حال حاضر تولید کنندگان تراشه‌های گرافیکی مرجع حوزه سخت افزار دو شرکت انویدیا و AMD هستند که پس از معرفی معرفی کارت‌های گرافیک سری Xe، اینتل نیز وارد این میدان رقابت خواهد شد. گفته می‌شود، برخی از فعالان این حوزه معتقدند که وارد شدن اینتل و رقابت بیشتر می‌تواند نتیجه خوبی را برای خریداران داشته باشد. تا پیش از این، انویدیا و AMD تمام سهم از بازار شتاب دهنده‌ها و کارت‌های گرافیکی را در دست داشتند.

برخی اطلاعات دیگر نیز نشان می‌دهد اینتل قصد دارد تا در گام اول محصولات میان رده و مخصوص مصرف کنندگان عادی عرضه نکند. با این حال، اولین کارت‌های گرافیک Xe اینتل به احتمال قوی در رده HPC یا محاسبات سطح بالا عرضه خواهند شد. با در نظر گرفتن توانایی اینتل و آخرین اقدامات بخش نیروی انسانی خود که چندین فرد مهم و با سابقه را از AMD استخدام کرده است، سری Xe می‌تواند در حوزه هوش مصنوعی موفقیت آمیز عمل کند. همچنین برخی شایعات حاکی از آن هستند که نسل بعدی محصولات اینتل با فناوری ساخت 7 نانومتر در سال 2021 میلادی عرضه می‌شوند که برای حوزه داده‌های عظیم یا مراکز داده خواهد بود.

طی یک گزارش نیز اعلام شده است که اینتل قصد دارد تا پردازشگرهای گرافیکی مخصوص پردازش و محاسبات سنگین خود را با پردازنده‌های مرکزی خود ترکیب کند. در نتیجه، اینتل می‌تواند یک پلتفرم مستقل را برای رقابت در این بازار داشته باشد.

منابع: techpowerup | wccftech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *