تکنولوژی

استفاده از ابزار NewFace در بازی‌های المپیک 2020 توکیو

کمپانی اینتل در هفته گذشته در طی بیانیه‌ای اظهار داشته است که فناوری تشخیص چهره شرکت NEC در ابزاری تحت عنوان NewFace در بازی‌های المپیک 2020 توکیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپانی اینتل بیان داشته است که در طراحی دستگاه فوق از پردازنده Core i5 این شرکت (نسل پردازشگر مشخص نشده است) جهت اسکن چهره بیش از 300.000 نفر از حضار موجود در استادیوم در آن واحد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازی‌های المپیک سال 2020 توکیو در ماه جولای سال آینده میلادی در پایتخت کشور ژاپن برگزار می‌شود. کمپانی اینتل در این باره گفته است:

“ابزار NewFace برای تشخیص و شناسایی بیش از 300.000 فرد حاضر در استادیوم، از جمله ورزشکاران، داوطلبان، خبرنگاران و کادر خدمتکاری در قسمت ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از استفاده از دستگاه فوق، جلوگیری از بروز خطرات مربوط به شیادی و کلاه‌برداری می‌باشد.”

هنوز برای نتیجه‌گیری زود است، اما دستگاه NewFace می‌تواند در قالب یکی از بحث‌برانگیزترین موارد استفاده از فناوری تشخیص چهره به‌صورت عمومی قرار گیرد. افرادی که کمپانی اینتل نسبت به انتشار فهرستی از آن‌ها اقدام کرده است پیش از فرآیند اسکن باید جهت دریافت نشان شناسه عکس‌برداری شده باشند. استفاده از فناوری تشخیص چهره می‌تواند در افزایش چشمگیر سرعت شناسایی افراد (به جای استفاده از کارت شناسایی جهت ورود به استادیوم) تأثیرگذار ظاهر شده و آزار و اذیت کمتری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

کمپانی اینتل در هنگام معرفی ابزار فوق اظهار نداشته است که فرآیند ایمن‌سازی اطلاعات پردازش شده چگونه به انجام می‌رسد. داده‌های جمع‌آوری شده پس از اتمام بازی‌های المپیک از کجا سر درآورده و یا به دست چه کسی می‌رسند. کمپانی اینتل خاطر نشان کرده است که اگرچه پردازنده Core i5 این شرکت در ساختار ابزار NewFace مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اینتل دیگر هیچ نقشی را در نحوه چگونگی عملکرد دستگاه به خود اختصاص نداده و به هیچ کدام از داده‌های جمع‌آوری شده توسط سیستم دسترسی ندارد.

منبع: TomsHardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *