سخت‌افزار

افزایش سه برابری زمان ارسال سفارشات توسط کمپانی TSMC

افزایش سه برابری زمان ارسال سفارشات توسط کمپانی TSMC

کمپانی TSMC در حال حاضر قدرت مطلق در حوزه طراحی و توسعه فناوری‌های ساخت و ترانزیستورهای کامپیوتری به شمار رفته و به لطف لیتوگرافی 7 نانومتر خود تاکنون شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان بسیاری را به سمت و سوی خود کشانده است. بدون شک یکی از اصلی‌ترین مشتریان TSMC کمپانی ای‌ام‌دی به شمار می‌رود که با استفاده از فناوری ساخت 7 نانومتر این شرکت و طراحی و توسعه نسل سوم پردازنده‌های رایزن و پلتفرم Rome خود در حال حاضر بازار پردازنده‌های رایانه‌ای را در سلطه خود گرفته و در حال یکه‌تازی در مقایسه با رقیب دیرینه خود، یعنی اینتل می‌باشد. محصولات جدید و تازه‌نفس کمپانی ای‌ام‌دی به لطف برتری‌های خود هم‌اکنون با استقبال بی‌سابقه‌ای از جانب کاربران و مصرف‌کنندگان رو به رو شده و مزیت‌های فراوانی را به سمت و سوی ای‌ام‌دی سرازیر کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این موضوع در آینده‌ای نه چندان ممکن است به مشکلی کوچک تبدیل شود.

کمپانی TSMC به دلیل حجم بالای تقاضا و عدم برخورداری از منابع کافی جهت پاسخ‌گویی در جدیدترین بیانیه خود از افزایش سه برابری زمان ارائه خدمات برای سفارشات فناوری ساخت 7 نانومتر خود خبر داده است. سفارشاتی که پیشتر باید دو ماهه به دست سفارش‌دهندگان می‌رسیدند اکنون با تأخیر پیش آمده به تقریباً شش ماه افزایش پیدا کرده‌اند، این موضوع بدون شک می‌تواند در بازار رایانه‌های شخصی و سیستم‌های کامپیوتری تأثیرگذار باشد.

کمپانی ای‌ام‌دی در نظر دارد تا تمامی محصولات جدید و مدرن خود را بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتر طراحی و به بازار عرضه کرده و از آنجایی که در حال حاضر تنها کمپانی TSMC از لیتوگرافی فوق برخوردار است، افزایش زمان پاسخ‌گویی به سفارشات می‌تواند بازار پردازنده و کارت‌های گرافیک ای‌ام‌دی را تحت تأثیر قرار دهد. کمپانی TSMC در نظر دارد تا بودجه‌ای اضافی را جهت گسترش ظرفیت توسعه نودهای پیشرفته اختصاص داده و در عین حال سرمایه‌گذاری در حوزه لیتوگرافی‌های N7+ ،N6 ،N5 و N5 خود را نیز با فزونی بیشتری همراه سازد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *