سخت‌افزار

پشتیبانی از استاندارد USB4 به هسته کرنل سیستم‌عامل لینوکس افزوده شد

پشتیبانی از استاندارد USB4 به هسته کرنل سیستم‌عامل لینوکس افزوده شد

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی نسخه چهارم فناوری یو‌اس‌بی که عنوان رسمی USB4 را از جانب انجمن USB-IF دریافت کرده است، مشاهده درایوهای راه‌انداز و بسترهای نرم‌افزاری موجود برای پشتیبانی از استاندارد رسمی و فراهم آوردن زمینه مناسب جهت تضمین انتقال فناوری به نسخه جدید با گستردگی بیشتری نیز همراه شده است. استاندارد USB4 در نوع خود می‌تواند انقلاب عظیمی به شمار رفته و در مقایسه با ورژن‌های گذشته منعطف‌ترین محسوب شود. برخورداری از پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه و سرعت انتقال اطلاعات به گستردگی پورت‌های تاندربولت 3، پشتیبانی از عملکردهای PCIe و DisplayPort در فرم فاکتور درگاه‌های USB-C از جمله مشخصات فنی این استاندارد جدید و تازه‌نفس به شمار می‌روند که در منحصر به فرد نمودن آن نقش کلیدی را ایفا کرده‌اند.

بر طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از جانب رسانه Phoronix، مهندسان متن باز کمپانی اینتل در حال کار بر روی وصله‌ای جهت فراهم آوردن قابلیت پشتیبانی از استاندارد جدید در هسته کرنل سیستم‌عامل لینوکس می‌باشند. با توجه به اینکه نسخه جدید فناوری USB4 بر پایه استاندارد تاندربولت 3 توسعه یافته است، فراهم آوردن زیرساخت مناسب جهت سازگاری و پشتیبانی از آن برای توسعه‌دهندگان آن‌چنان مشکل به نظر نمی‌رسد. از زمان معرفی استاندارد فوق تاکنون تعداد 22 وصله توسط کمپانی‌های مختلف عرضه شده‌اند که مجموع خطوط کدهای تغییر یافته در آن‌ها به حداکثر 4000 افزایش پیدا کرده‌اند. این مهم بدان معنی است که شباهت دو استاندارد با یکدیگر منجر به استفاده مجدد از کدهای تکراری بسیاری می‌شود.

در حال حاضر پشتیبانی از استاندارد USB4 در هسته کرنل سیستم‌عامل لینوکس در مرحله درخواست قرار داشته و ممکن است تا در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی تحت انتشار قرار گیرد. در صورتی که دیگر پیش‌نیازهای مربوطه نظیر مدیریت توان و … با مشکلاتی همراه نشوند، احتمال مشاهده سازگاری در نسخه 5.5 کرنل لینوکس بسیار بالا است. نظر شما چیست؟ آیا این نسخه از استاندارد یو‌اس‌بی می‌تواند درزمینهٔ رفع موانع و افزایش چشمگیر سرعت انتقال اطلاعات تأثیرگذار ظاهر شود؟

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *