سخت‌افزار

مینی پی‌سی NUC 8 Rugged، محصولی با سیستم خنک‌کننده Passive

مینی پی‌سی NUC 8 Rugged، محصولی با سیستم خنک‌کننده Passive

یکی از کاربران انجمن وب‌سایت KoolShare در جدیدترین پست خود موفق به دسترسی به یکی از مینی پی‌سی‌های سری NUC 8 Rugged کمپانی اینتل شده و با جداسازی و بررسی اجمالی آن، نتایج یافته‌های خود را با همگان به اشتراک گذاشته است. سیستم جدید اینتل که هنوز به‌صورت رسمی به بازار عرضه نشده است تحت عنوان Chaco Canyon شناخته می‌شود.

در بطن رایانه شخصی کوچک Chaco Canyon، یک واحد پردازنده Celeron N3550 (اسم رمز Apollo Lake) به فعالیت پرداخته است. پردازشگر مذکور که از دو هسته فیزیکی بهره برده و بر مبنای فناوری ساخت 14 نانومتر توسعه یافته است از مشخصه‌هایی همچون سرعت کلاک 1.1 گیگاهرتز در حالت مرجع و 2.4 گیگاهرتز در حالت بوست برخوردار بوده و تنها به 6 وات انرژی جهت فعالیت نیازمند می‌باشد. این موضوع انعطاف‌پذیری کمپانی اینتل در کنترل میزان دمای تولیدی و طراحی محصول با سیستم خنک‌کننده پسیو (بدون فن متحرک) تأثیرگذار ظاهر شده است. پردازنده اشاره شده توسط 4 گیگابایت حافظه اصلی همراهی شده و گنجایش ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات سیستم نیز برابر با 64 گیگابایت از نوع حافظه LPDDR3 eMMC در نظر گرفته شده است. مجموعه فوق به مدار چاپی رایانه لحیم شده و لذا امکان ارتقاء آن وجود ندارد. خوشبختانه کمپانی اینتل با تعبیه‌سازی یک سوکت M.2 2280 Key-M، امکان افزایش فضای حافظه داخلی سیستم را در قالب یک حافظه اصلی PCIe x4 NVMe یا ساتا در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مینی پی‌سی NUC 8 Rugged کمپانی اینتل دسترسی به اینترنت را از طریق یک پورت اترنت بر مبنای تراشه کنترلر I211-AT مهیا ساخته است. علاوه بر آن به لطف آداپتور بیسیم و دو باند Wireless-AC 3168، از جمله دیگر مسیرهای ارتباطی موجود می‌توان به WiFi 802.11ac و Bluetooth 4.2 نیز اشاره کرد. درگاه‌های یو‌اس‌بی قابل دسترس در قالب پیکربندی پنج پورت USB 3.0 به‌صورت خارجی و یک هدر USB 3.0، یک هدر USB 2.0 و یک هدر سریالی RS232 به‌صورت داخلی تنظیم شده‌اند.

از جمله درگاه‌های خروجی تصویر می‌توان به تعداد دو پورت HDMI با پشتیبانی از استانداردهای 1.4 و 2.0 اشاره کرد. از آنجایی که سیستم NUC 8 Rugged از کارت گرافیک مجزا پشتیبانی نمی‌کند، فرآیند دریافت تصویر و پردازش‌های گرافیکی توسط شتاب‌دهنده مجتمع HD Graphics 500 پردازنده به انجام می‌رسد. پردازشگر گرافیکی فوق با پشتیبانی از 12 واحد اجرایی و فرکانس مرجع 200 مگاهرتز (قابل افزایش به 650 مگاهرتز در حالت بوست) برای انجام فعالیت‌های روزمره از توان کافی برخوردار است، اما اجرای بازی‌های رایانه‌ای مناسب و معقول کاملاً از حوزه توان آن خارج می‌باشد.

مینی پی‌سی NUC 8 Rugged، محصولی با سیستم خنک‌کننده Passive

دستگاه مینی پی‌سی NUC 8 Rugged از اندازه کوچکی برخوردار بوده و ابعاد آن تنها برابر با 154x108x32 میلی‌متر می‌باشد. ساختار مدار چاپی و مادربرد محصول از ابعادی معادل 146×102 میلی‌متر برخوردار بوده و وزن دستگاه 547.5 گرم می‌باشد که ساختار پلاستیکی بدنه در کاهش سنگینی آن تأثیرگذار ظاهر شده است. از جمله حفره‌های نصب و ایمنی قابل مشاهده در پوشش بیرونی رایانه می‌توان به مواردی نظیر VESA ،Picture Frame ،Zip-Tie و DIN Rail Bracket اشاره کرد. دستگاه مینی پی‌سی مورد بحث هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده است، اما انتظار می‌رود تا در آینده‌ای بسیار نزدیک با قیمتی معادل 247.99 دلار در قفسه فروشگاه‌ها قابل تهیه و خرید باشد.

منبع: TomsHardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *