سخت‌افزار

به‌روزرسانی درایور چیپست مادربردهای ای‌ام‌دی به ورژن 1.8.19.0915

به‌روزرسانی درایور چیپست مادربردهای ای‌ام‌دی به ورژن 1.8.19.0915

به‌روزرسانی دوره‌ای درایور راه‌انداز سخت‌افزارهای رایانه‌ای درزمینهٔ افزایش امنیت، جلوگیری از بروز مشکلات، بهبود کارایی، افزودن ویژگی‌های جدید و … بسیار تأثیرگذار بوده و این مهم باید از جانب کمپانی‌های گوناگون به عملی روتین تبدیل شود. قطعه مادربرد در این میان به دلیل اهمیت بسیار فراوان خود در فراهم آوردن بستری یکپارچه جهت تشکیل پیکربندی رایانه شخصی از اهمیت وافری درزمینهٔ به‌روزرسانی درایور چیپست برخوردار می‌باشد، زیرا بروز کوچک‌ترین مشکل ممکن است سلامتی دیگر سخت‌افزارهای کامپیوتری و کل سیستم را تهدید کند.

کمپانی AMD در تازه‌ترین اقدام خود بیلد جدیدی را برای چیپست‌های مورد استفاده در مادربرد منتشر و امکان دانلود آن را به‌صورت عمومی در دسترس همگان قرار داده است. آپدیت جدید منتشر شده از شماره نسخه v1.8.19.0915 برخوردار بوده و همراه با قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دسترس قرار گرفته است که احتمال رفع برخی از مشکلات توسط آن بالا می‌باشد.

عرضه به‌روزرسانی درایور فوق با نسل سوم پردازنده‌های مرکزی رایزن 3000 گره خورده و کمپانی ای‌ام‌دی در تلاش جهت مهیا ساختن بستری برای بهبود عملکرد و سازگاری سی‌پی‌یو‌های جدید و تازه‌نفس خود می‌باشد. علاوه بر آن بخش مصرف توان AMD Ryzen Power Plan (در حالت Balanced) نیز به شماره 5.0.0.0 آپدیت شده و مشکلات اخیر مرتبط با پردازنده‌های مرکزی رایزن را مرتفع کرده است. بهینه‌سازی عملکرد پردازشگرهای نسل سوم رایزن در حالت قرار داشتن سیستم در وضعیت بیکار نیز از جمله دیگر تغییرات این بیلد به شمار می‌رود. به‌روزرسانی فوق اکنون به‌صورت عمومی منتشر و امکان دانلود آن در دسترس قرار گرفته است.

به‌روزرسانی درایور چیپست مادربردهای ای‌ام‌دی به ورژن 1.8.19.0915

کمپانی AMD پیشتر از این از تصمیم خود جهت غیرفعالسازی قابلیت پشتیبانی از نسل سوم فناوری PCIe 4.0 توسط چیپست‌های غیر از X570 پرده برداشت. این موضوع قرار است تا در قالب یک به‌روزرسانی جدید برای سخت‌افزارهای مادربرد منتشر شده و پشتیبانی از فناوری فوق فقط محدود به چیپست X570 شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این خبر مراجعه نمایید.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *