سخت‌افزار

بیانیه کمپانی AMD در خصوص فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000

از زمان عرضه نسل سوم پردازنده‌های Ryzen تاکنون، کاربران بسیاری در سرتاسر کره زمین گزارش‌های خود مبنی بر عدم دستیابی پردازشگر خریداری شده توسط آن‌ها به حداکثر مقدار فرکانس بوست وعده داده شده از جانب کمپانی ای‌ام‌دی را در سطح اینترنت منتشر کرده‌اند. این موضوع در حال حاضر همچنان ادامه داشته و اخیراً کاربر Der8auer، اورکلاکر مشهور جهانی نیز نتیجه یافته‌های خود را از طریق مطلبی منتشر کرده است.

موضوع فوق گستردگی گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون تبلیغات نادرست از جانب کمپانی ای‌ام‌دی را بیشتر کرده و سازندگان تاکنون فقط به ارائه توضیحات در خصوص تخمینی بودن مقادیر فرکانس بوست بسنده کرده‌اند، اما کمپانی ای‌ام‌دی به‌منظور پایان دادن به صحبت‌های موجود پیرامون این موضوع اخیراً بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کرده و به نظر می‌رسد که وجود نقصی در بستر بایوس عامل اصلی بروز مشکل می‌باشد. کمپانی ای‌ام‌دی در نظر دارد تا به‌روزرسانی فریموری را جهت بهینه‌سازی و بهبود فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen خود منتشر و در اختیار توسعه‌دهندگان مادربرد قرار دهد. بیانیه منتشره از قرار زیر است:

“کمپانی ای‌ام‌دی از بازخوردهای بسیار مثبت نسل سوم پردازنده‌های رایزن در حوزه رایانه‌های شخصی پیشرفته و انجمن‌های گیمینگ خشنود است. ما به‌صورت دقیق به نظارت بر بازخوردهای موجود پیرامون محصولات خود پرداخته و از وجود گزارش‌های ارسالی از جانب کاربران در خصوص پایین‌تر بودن فرکانس بوست پردازشگرهای آن‌ها نسبت به سرعت کلاک تبلیغ شده باخبر هستیم. در حالی که مقدار فرکانس بوست پردازنده تابع عوامل بسیاری از جمله سربارهای پردازشی، طراحی کامپیوتر و قدرت سیستم خنک‌کننده می‌باشد، ما بازخوردهای ارسالی توسط کاربران را با دقت بررسی کرده و به وجود مشکلی در فریمور محصولات برخوردیم. ما هم‌اکنون در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی بایوس به‌منظور آدرس‌دهی مشکل پیش آمده و بهینه‌سازی عملکرد فرکانس بوست پردازنده‌های نسل سوم رایزن برای شریکان و توسعه‌دهندگان مادربرد بوده و در نظر داریم تا آپدیت مربوطه را در تاریخ دهم سپتامبر سال جاری میلادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.”

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *