سخت‌افزار

کمپانی G.SKILL از رم‌های DDR4 جدید خود با فرکانس 4000 مگاهرتز در دو مدل متفاوت رونمایی کرد

جی‌اسکیل حافظه‌های رم سری DDR4-4000 خود را در دو مدل جدید معرفی کرد

کمپانی جی‌اسکیل (G.Skill) به عنوان یکی از تولید کنندگان حافظه‌های اصلی رم به خوبی در حوزه سخت افزار شناخته شده است. به تازگی این شرکت جی‌اسکیل حافظه‌های رم سری DDR4-4000 خود را معرفی کرده که در دو مدل از نام تجاری Trident Z عرضه خواهند شد.

این کمپانی تحت نام‌های تجاری مختلفی محصولات خود را عرضه می‌کند و در بخش حافظه‌های اصلی رم، سریع‌ترین و البته گران‌ترین محصولات خود را با نام تجاری Trident عرضه کرده است. حافظه‌های نوع DDR3 پیشتر با نام Trident X و نوع DD4 با نام Trident Z روانه بازار شدند. افزون بر این، جدیدترین حافظه‌های تازه نفس این کمپانی نیز با سرعت 4000 مگاهرتز و CL15 تحت مدل Trident Z و Trident Z Royal با نورپردازی RGB معرفی شدند.

حافظه‌های جدید با ظرفیت 32 گیگابایت همراه خواهند بود که شامل یک کیت با چهار ماژول هشت گیگابایتی است. گفتنی است، کمپانی جی‌اسکیل باری دیگر از تراشه‌های B-die شرکت سامسونگ استفاده کرده است. در حقیقت، تراشه‌های B-die بهترین و سریعترین تراشه‌های به کار رفته برای حافظه‌های اصلی رم در جهان هستند.

مشخصات فنی این حافظه‌ها فرکانس 4000 مگاهرتز را نشان می‌دهد که بیانگر سرعت و کارایی بالا این محصول است. اما جدا از فرکانس بالا، زمان بندی CL15-16-16-36 32 پهنای باند بسیار سریع و کمترین زمان تاخیر را به ارمغان خواهد آورد. این شرکت پیش از این نیز حافظه‌های رم DDR4 با فرکانس 4000 مگاهرتز عرضه کرده است، اما تفاوت قابل اشاره میان این دو محصول مربوط به زمان تاخیر CL17 برای مدل قدیمی‌تر است. می‌توان گفت، هر چه مقدار تاخیر زمان و یا اعداد زمان بندی کمتر باشند، سرعت حافظه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

رم‌های جدید 4000 مگاهرتزی جدید این کمپانی با پلتفرم Z390 اینتل تست شدند که به مصرف کنندگان اطمینان از پایداری و سازگاری حافظه‌ها می‌دهد. بنا بر اطلاعات منتشر شده، این کیت چهار ماژوله (با قابلیت کارکرد در پلتفرم‌های چندکاناله و حرفه‌ای) با مادربرد MSI MEG Z390 ACE و پردازنده مرکزی Core i7-9700K اینتل مورد سنجش و آزمایش قرار گرفته است. به گفته شرکت جی‌اسکیل حافظه‌های جدید در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری عرضه خواهند شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *