سخت‌افزار

افزایش چشمگیر سرعت دیتاسنترها با حافظه‌های جامد سری PM1733 سامسونگ

افزایش چشمگیر سرعت دیتاسنترها با حافظه‌های جامد سری PM1733 سامسونگ

کمپانی سامسونگ با معرفی رسمی سری جدیدی از حافظه‌های جامد PM1733 خود با پشتیبانی از قابلیت‌های منحصر به فردی همچون نسل چهارم فناوری PCIe و حافظه‌های دینامیک دارای چگالی بالای RDIMM و LRDIMM، به‌صورت رسمی به پیشواز پردازنده‌های مرکزی نسل EPYC 7002 کمپانی ای‌ام‌دی شتافته است. نسل دوم پردازنده‌های مرکزی سری EPYC ای‌ام‌دی روز گذشته در سان فرانسیسکو به‌طور رسمی روانه بازار شده‌اند. آقای اسکات آیلور، مدیریت عمومی و معاون رئیس کمپانی ای‌ام‌دی در این باره گفته است:

“ما از پشتیبانی عرضه نسل دوم پردازشگرهای سری EPYC خود توسط شریکانی همچون سامسونگ هیجان‌زده و سپاس‌گزاریم. محصولات جدید طراحی شده با دو برابر تعداد هسته‌های بیشتر، کارایی چشمگیر و ویژگی‌های امنیتی مجتمع که تماماً توسط معماری نوین موجود در این حوزه بهینه‌سازی شده‌اند قادرند تا بستری مناسب و مطلوب برای تراز نمودن سرعت رشد کسب و کارها و پاسخ‌گویی دیتاسنترهای مورد استفاده را فراهم آورند.”

انتظار می‌رود تا پردازشگرهای نسل EPYC 7002 کمپانی ای‌ام‌دی با بهبود دو برابری کارایی نهایی بر هر سوکت روانه بازار شده و حداکثر توان محاسباتی آن‌ها نسبت به محصولات نسل پیشین با افزایش چهار برابری همراه شده باشد. پردازنده‌های مرکزی جدید و تازه‌نفس عرضه شده بر پایه ریز معماری Zen 2 طراحی و پشتیبانی از مسیرها و درگاه‌های ورودی و خروجی جامع و کامل و قابلیت‌های ایمنی ویژه‌ای را با خود به ارمغان آورده‌اند.

حافظه‌های جامد PM1733 کمپانی سامسونگ با توجه به پشتیبانی خود از فناوری PCIe 4.0 قادرند تا توان عملیاتی دو برابری را نسبت به نمونه‌های مبتنی بر نسل سوم فناوری فوق به ارمغان آورند. درایوهای معرفی شده می‌توانند با سرعتی معادل 8 گیگابیت بر ثانیه به‌صورت پی‌درپی به خوانش اطلاعات پرداخته و گستردگی 1500K IOPS به‌صورت تصادفی را میسر سازند. علاوه بر آن عرضه حافظه‌های جامد در دو پیکربندی U.2 (با ظرفیت 30.72 ترابایت) و HHHL (با ظرفیت 15.30 ترابایت) در افزایش انعطاف‌پذیری مصرف‌کنندگان بسیار تأثیرگذار ظاهر شده‌اند. سازگاری با درگاه‌های PCIe 3.0 از جمله دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد حافظه‌های جامد مذکور به شمار رفته و طراحی آن‌ها بر پایه تراشه‌های حافظه TLC V-NAND نسل پنجم انجام پذیرفته است.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *