سخت‌افزار

کمپانی توشیبا از حافظه‌های جامد سری CM6 خود رونمایی کرد

کمپانی توشیبا که از قدمت و تجربه بالایی در صنعت طراحی و توسعه سخت‌افزارهای ذخیره‌ساز دائمی و موقت اطلاعات برخوردار است در جدیدترین اقدام خود از درایوهای جامد رده اینترپرایس (CM6) رونمایی کرد. محصولات جدید معرفی شده بر پایه نسخه چهارم فناوری PCIe 4.0 یا به عبارتی دیگر PCIe 4.0m توسعه یافته و از قابلیت خوانش پی در پی و پشت سر هم اطلاعات با سرعت 6.4 گیگابایت بر ثانیه برخوردار می‌باشند.

حافظه‌های جامد سری CM6 کمپانی توشیبا از مسیرهای ارسال و دریافت اطلاعات PCIe 4.0 x4 به‌صورت دو طرفه پشتیبانی کرده و سازگاری با پروتکل انتقال NVMe 1.4 را به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد به ارمغان آورده‌اند. این سری از درایوهای جامد در ابعاد استاندارد 2.5 اینچ طراحی شده و ظرفیت ذخیره‌سازی آن‌ها از 800 گیگابایت تا 30 ترابایت متغیر می‌باشد. البته شایان ذکر است که مدل‌های دارای گنجایش بیشتر از درگاه اتصالی U.2 پشتیبانی کرده و از پیچیدگی فراتری برخوردار می‌باشند. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، محصولات جدید معرفی شده از نسخه چهارم فناوری PCIe پشتیبانی کرده و لذا بهره‌مندی از حداکثر پتانسیل آن‌ها نیازمند پشتیبانی سخت‌افزاری مادربرد یا سیستم میزبان از این فناوری نیز می‌باشد.

کمپانی توشیبا از حافظه‌های جامد سری CM6 خود رونمایی کرد

نسخه چهارم فناوری PCIe از دو برابر پهنای باند بیشتر نسبت به تکنولوژی نسل پیشین خود برخوردار بوده و گستردگی فراتری را بر هر مسیر فراهم آورده است. این مهم به‌خصوص در حوزه سیستم‌های سرور و بسترهای ابری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بدون شک آینده فرآیند ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات از آن درایوهای جامد می‌باشد. مزیت‌های فناوری فوق شاید در مورد سخت‌افزارهای کارت گرافیک آن‌چنان قابل مشاهده نباشد، اما اهمیت آن در حوزه درایوهای جامد و محصولات SSD غیرقابل انکار است. حافظه‌های جامد سری CM6 کمپانی توشیبا از امکانات منحصر به فردی پشتیبانی کرده و می‌توانند به عنوان انتخابی ارزشمند جهت رفع نیازمندی‌های نه تنها سیستم‌های سرور، بلکه رایانه‌های شخصی خانگی و رده دسکتاپ نیز مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *