سخت‌افزار

کمپانی Realtek از کنترلر نند RTS5771 رونمایی کرد

کمپانی Realtek از کنترلر نند RTS5771 رونمایی کرد

کمپانی Realtek در قالب یکی از اساسی‌ترین بازیکنان موجود در بازار تراشه‌های کنترلر حال حاضر به شمار رفته و محصولات این شرکت در اکثریت قریب به اتفاق تمامی قطعات رایانه‌ای نوین و امروزی در حال عمل می‌باشند. عمده حوزه فعالیت کمپانی Realtek در مورد قطعه مادربرد اتفاق افتاده و کمتر سخت‌افزاری را می‌توان یافت که در ساختار مدار چاپی آن از حداقل یکی از تراشه‌های این شرکت استفاده نشده باشد. این موضوع می‌تواند سیستم صوتی و یا بخش LAN را شامل شده و بستر مناسب جهت اتصال به شبکه و … را فراهم آورده باشد.

اکنون به نظر می‌رسد که کمپانی Realtek قصد دارد تا حوزه عملکردی خود را گسترش داده و با ورود به بازار حافظه‌های ذخیره‌ساز دائمی اطلاعات، محصولات بیشتری را جهت عرضه به بازار آماده دارد. کمپانی مذکور در نظر دارد تا تراشه‌های کنترلرر NAND متعددی را در دسترس توسعه‌دهندگان سخت‌افزارهای رایانه‌ای و مصرف‌کنندگان قرار دهد، اما آنچه که نظر رسانه‌های اینترنتی را کسب کرده است محصول RTS5771 با قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم فناوری PCI-Express می‌باشد.

کمپانی Realtek از کنترلر نند RTS5771 رونمایی کرد

کنترلرر نند RTS5771 در قالب یک حافظه DRAM کش طراحی شده و برای عرضه زمانی در سال آینده میلادی در نظر گرفته شده است، اما جزئیات موجود پیرامون کارایی آن هنوز به‌صورت رسمی منتشر نشده است. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، کنترلر مذکور از قابلیت پشتیبانی از فناوری PCI-Express 4.0 برخوردار بوده و با اتصال از طریق یک درگاه x4 و سرعت 1200MT/s، محصولی سریع و قدرتمند به شمار می‌رود. کمپانی ریل تک در نظر دارد تا کنترلرر دیگری تحت نام RTS5765DL را نیز طراحی و روانه بازار نماید، اما این سخت‌افزار با قابلیت پشتیبانی از رابط اتصالی PCI-Express 3.0 x4 و چهار کانال NAND محصولی مین استریم به شمار رفته و می‌تواند جهت استفاده در سیستم مصرف‌کنندگان نیز مطلوب تلقی شود.

کمپانی Realtek از کنترلر نند RTS5771 رونمایی کرد

تراشه حافظه RTS5771 برای عرضه زمانی در سال آینده میلادی در نظر گرفته شده است.

منبع: Guru3D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *