سخت‌افزار

عرضه نمایشگر FI27Q-P با قابلیت پشتیبانی از فناوری HBR3

عرضه نمایشگر FI27Q-P با قابلیت پشتیبانی از فناوری HBR3

کمپانی گیگابایت در غرفه خود در نمایشگاه Gamescom سال 2019 میلادی به‌صورت رسمی اولین نمایشگر تاکتیکی جهان با قابلیت پشتیبانی از فناوری High Bit Rate 3 (به‌اختصار HBR3) را معرفی و در معرض دید همگان قرار داد. مانیتور فوق که تحت عنوان AORUS FI27Q-P شناخته می‌شود به لطف برخورداری از فناوری فوق قادر به ارائه گستردگی پهنای باند بیشتر به گیمرها در وضوح تصویر QHD و نرخ فرکانس 165 هرتز می‌باشد که این زیرساخت در کاهش محدودیت‌ها و عدم ایجاد موانع بیشتر برای افراد، به‌خصوص در حوزه گیمینگ و اجرای بازی‌های رایانه‌ای تأثیرگذار می‌باشد. نمایشگر جدید و تازه‌نفس کمپانی گیگابایت از استاندارد VESA DisplayHDR 400 با نرخ پردازش تصاویر 10 بیت پشتیبانی کرده و قادر است تا 95 درصد از رنگ‌های طیف استاندارد DCI-P3 را به نمایش درآورده و کیفیت بیشتری را در اختیار بینندگان قرار دهد. از جمله دیگر ویژگی‌های قابل توجه این مانیتور می‌توان به فناوری FreeSync کمپانی ای‌ام‌دی جهت همگام‌سازی فریم‌های نمایشی پنل نمایشگر با پردازشگر گرافیکی جهت افزایش روانی و جلوگیری از پارگی تصاویر در بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

ایده کلیدی در طراحی بدنه اصلی نمایشگر FI27Q-P در به تصویر کشیدن شمایل یک شاهین در حال تعقیب طعمه خود نهفته است. اگر به قسمت پشتی مانیتور نگاه کنید، شمایل یک شاهین که در حال شیرجه زدن به سمت پایین می‌باشد را می‌توانید مشاهده کنید که چشمان درخشان آن در قسمت‌های اطراف پایه نگهدارنده نمایشگر قرار گرفته و بال‌های آن نیز با نورپردازی ال‌ای‌دی به‌صورت باز شده قرار دارند. به‌منظور دستیابی به طراحی اشاره شده، چراغ‌های نورپردازی RGB LED جایگزین چراغ‌های معمولی LED شده و استفاده از آنها در دستور کار قرار گرفته است. کمپانی گیگابایت دو فاکتور کاربردی بودن و زیبایی ظاهری را در طراحی محصولات خود در اولویت قرار داده و به پیاده‌سازی این فلسفه در توسعه و ساخت نمایشگر FI27Q-P خود نیز مبادرت ورزیده است.

از جمله دیگر امکانات و ویژگی‌های انحصاری نمایشگر FI27Q-P می‌توان به فناوری‌های Black Equalizer 2.0 و ANC 2.0، مدیریت کابل‌های اتصالی، ابزارهای گیمینگ همچون Aim Stabilizer ،GameAssist ،OSD Sidekick و سیستم نورپردازی ال‌ای‌دی اشاره کرد.

منبع: Gigabyte

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *