سخت‌افزار

محدودیت عمدی فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 توسط ای‌ام‌دی

محدودیت عمدی فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 از جانب ای‌ام‌دی

یکی از کارمندان ایسوس در جدیدترین پست منتشره از جانب خود اظهار داشته است که کمپانی ای‌ام‌دی به دنبال رفتار شدید پردازنده‌های Ryzen 3000 درزمینهٔ فرکانس بوست تغییراتی را در قالب بخش نرم‌افزاری پردازشگرهای جدید و تازه‌نفس خود به انجام رسانده است. این مهم در جهت جلوگیری از بروز آسیب به محصولات و افزایش طول عمر آن‌ها پیاده‌سازی شده است.

اگر به خاطر داشته باشید پیشتر اخباری مبنی بر تفاوت فرکانس بوست نسل سوم پردازنده‌های رایزن هنگام استفاده از مادربردهای مختلف در سطح اینترنت گسترش پیدا کرد. اکنون بر طبق گفته Shamino (کارمند ایسوس)، به نظر می‌رسد که کمپانی ای‌ام‌دی در جدید به‌روزرسانی AGESA منتشره اقدام به ایجاد بهبودهایی در رفتار پردازشگرهای خود نموده است. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، به نظر می‌رسد که دلیل اصلی نهان در پشت پرده این تصمیم تضمین طول عمر بیشتر و عملکرد روان پردازنده‌های Ryzen 3000 از جانب کمپانی ای‌ام‌دی عنوان شده است. کاربر Shamino1978 در این باره گفته است:

“هنگام انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای بایوس، همان سؤال تکراری و همیشگی از من پرسیده می‌شود. من به بررسی نسخه جدیدی از آپدیت AGESA که به تغییر وضعیت فعلی بوست 1003 یا حتی 1004 منتهی می‌شود نپرداخته‌ام. اگر بنده از تغییرات خبر داشتم، حتماً به‌صورت دقیق ذکر می‌کردم. پردازنده‌های کمپانی ای‌ام‌دی پیشتر در حوزه فرکانس رفتار پرخاشگرانه‌ای را از خود نشان می‌دادند، اما رفتار فعلی پردازشگرها در حوزه فوق از پایداری و سازگاری بیشتری نسبت به انتظار کمپانی ای‌ام‌دی در قابلیت اطمینان محصولات خود برخوردار بوده و بنده تاکنون از تغییر دیگری در مورد این موضوع خبردار نیستم، اما شنیده‌ام که نسخه دیگری از به‌روزرسانی با برخورداری از “مقادیر سفارشی بیشتر” در آینده منتشر می‌شود.”

تغییر اعمال شده توسط به‌روزرسانی AGESA جدید در کاهش چشمگیر عملکرد پردازنده‌های رایانه‌ای تأثیرگذار نبوده و حقیقتاً در قالب بسیاری از مادربردهای مختلف کاملاً غیرقابل لمس می‌باشد، اما تصمیم کمپانی ای‌ام‌دی در تغییر رفتار محصولات خود و تضمین طول عمر فراتر آن‌ها قابل ستایش تلقی می‌شود.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *