سخت‌افزار

پردازنده مرکزی Core i9-9900KS در دیتابیس 3DMark مشاهده شد

پردازنده مرکزی Core i9-9900KS در دیتابیس 3DMark مشاهده شد

اگر به خاطر داشته باشید، کمپانی اینتل پیش از شروع نمایشگاه کامپیوتکس سال جاری میلادی پردازنده مرکزی دیگری را تحت عنوان Core i9-9900KS نیز معرفی کرده بود. پردازشگر فوق اگرچه در نگاه اول محصولی عادی به نظر می‌رسد، اما در مشخصات فنی خود از قابلیت منحصر به فرد دستیابی به فرکانس بوست 5 گیگاهرتز در سرتاسر تمامی هشت هسته خود برخوردار می‌باشد. اکنون با ورود پردازنده مرکزی فوق به پایگاه نتایج 3DMark، به نظر می‌رسد که طراحی و توسعه آن تکمیل شده و با عرضه به بازار در آینده‌ای نزدیک، به‌صورت رسمی در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

پردازنده مرکزی Core i9-9900KS در سربارهای پردازشی تک یا چند رشته‌ای قادر است تا فرکانس بوست خود را در قالب تمامی هسته‌های فیزیکی/رشته‌های پردازشی به 5.00 گیگاهرتز افزایش دهد. برادر کوچک‌تر این محصول، یعنی پردازشگر فعلی Core i9-9900K شرایط فوق را تنها می‌تواند برای یک هسته اجرا کرده و باقی دیگر هفت هسته موجود در فرکانس 4.7 گیگاهرتز به فعالیت می‌پردازند.

کمپانی اینتل در زمان معرفی پردازنده مرکزی فوق هیچ تاریخ رسمی را جهت عرضه آن اعلام نداشته است، اما جدیدترین ورودی اضافه شده به پایگاه داده نرم‌افزار 3DMark حکایت از حقیقی بودن آن دارد. واحد پردازشگر فوق با توجه به بهبود خود موفق به کسب امتیاز 26.350 شده است. این میزان در مقایسه با امتیاز 25.000 پردازنده مرکزی i9-9900K افزایشی 5 درصدی را نمایانگر می‌باشد که با توجه به فقط فزونی فرکانس و عدم ایجاد هرگونه تغییر دیگری در طراحی محصول قابل ستایش محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که کمپانی اینتل قصد دارد تا افزایش 300 مگاهرتزی سرعت کلاک در سرتاسر هسته‌های فیزیکی، در عین جلوگیری از افزایش چشمگیر انرژی مصرفی و میزان دمای تولیدی را چگونه میسر سازد. در دموی به نمایش درآمده هنگام معرفی محصول، عملیات خنک‌سازی پردازشگر توسط یک سیستم خنک‌کننده حلقه بسته انجام می‌پذیرفته است. علاوه بر آن قیمت نهایی واحد پردازنده مرکزی مورد بحث نیز هنوز مشخص نشده است.

پردازنده مرکزی Core i9-9900KS در دیتابیس 3DMark مشاهده شد

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *