سخت‌افزار

نمایشگر Strix XG438Q کمپانی ایسوس در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود

نمایشگر Strix XG438Q کمپانی ایسوس در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود

نمایشگر گیمینگ Strix XG438Q به‌عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین محصولات در حال عرضه از جانب کمپانی ایسوس شناخته می‌شود، زیرا پیش از ارائه اطلاعات دقیق و صحیح، صحبت‌های موجود پیرامون سخت‌افزار فوق در سطح اینترنت با گستردگی فراوانی همراه بوده و اظهارنظرهای مختلفی نیز حول محور آن شکل گرفته است؛ اما بر طبق جدیدترین اطلاعات منتشره، کمپانی ایسوس قصد دارد تا با عرضه دستگاه نمایشگر در آینده‌ای نزدیک، به تمامی شایعات پیرامون آن پایان دهد.

نمایشگر Strix XG438Q کمپانی ایسوس به‌عنوان محصولی گیمینگ طراحی شده و از صفحه‌ای به بزرگی 43 اینچ برخوردار می‌باشد. وضوح تصویر محصول مورد بحث برابر با مقدار Ultra HD در نظر گرفته شده و علاوه بر پشتیبانی از گواهینامه HDR 600، از فرکانسی در محدوده 120 هرتز نیز برخوردار می‌باشد. این مهم در قالب یکی از نقاط عطف مانیتور فوق محسوب می‌شود، زیرا نرخ تازه‌سازی تصاویر اهمیت دوچندانی را در افزایش لذت اجرای بازی‌های رایانه‌ای، به‌خصوص عناوین سرعتی همچون شوتر اول شخص به خود اختصاص می‌دهد.

نمایشگر 43 اینچی فوق از فناوری FreeSync 2 پشتیبانی کرده و سازگار با تکنولوژی Vesa adaptive Sync نیز می‌باشد، بنابراین در حالت تئوری، استفاده از آن در حالت GSYNC نیز میسر می‌باشد. از جمله دیگر ویژگی‌های قابل پشتیبانی توسط محصول می‌توان به امکان تغییر تنظیمات به‌صورت از راه دور و بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به دستگاه اشاره کرد. در ساختار نمایشگر Strix XG438Q از یک پنل VA با قابلیت نمایش 90 درصد از رنگ‌های قابل مشاهده در طیف DCI-P3 استفاده شده است. محصول فوق در آینده‌ای نزدیک با قیمتی معادل 1199 یورو به بازار عرضه می‌شود.

اگرچه دستگاه نمایشگر معرفی شده در نوع خود قابلیت‌های منحصر به فردی را به ارمغان آورده است، اما کمپانی فیلیپس نیز نمایشگر مشابه‌ای تحت عنوان Momentum 436M6VBPAB را با پشتیبانی از مشخصات فنی یکسان و گواهینامه HDR 1000، اما نرخ فرکانس 60 هرتز با قیمتی معادل 549 یورو در سال گذشته روانه بازار کرده است.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *