سخت‌افزار

آیا پردازنده‌های Intel در اجرای بازی‌های رایانه‌ای قوی‌تر می‌باشند؟

آیا پردازنده‌های Intel در اجرای بازی‌های رایانه‌ای قوی‌تر می‌باشند؟

توسعه ریز معماری Zen در کارنامه ای‌ام‌دی نقطه عطفی چشمگیر به شمار رفته و بازگشت قدرتمند این کمپانی به بازارهای پردازنده‌های کامپیوتری با سری محصولات Ryzen غیرقابل انکار می‌باشد، اما به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل در این زمینه نظر دیگری دارد! در طی نمایشگاه Gamescom سال جاری، کمپانی اینتل کمپینی را بر علیه کمپانی ای‌ام‌دی راه‌اندازی کرده و اعلام داشته است که پردازنده‌های Intel در حوزه “بنچمارک‌های دنیای واقعی” بهتر از هم‌رده‌های رقیب خود عمل می‌کنند. آقای Troy Severson در این باره گفته است:

“یک سال پیش هنگامی‌که ما سی پی یو i9-9900K را معرفی کردیم، این پردازشگر موفق به کسب عنوان قدرتمندترین پردازنده در حوزه کامپیوترهای گیمینگ شد و حقیقتاً باید بگوییم که تاکنون چیزی تغییر نکرده است. حتماً شما نیز نسبت به بیانیه‌ها و اخبار بسیار اخیراً منتشر شده از جانب رقیب آگاه هستید. هنگامی‌که ما به بررسی عملکرد دو پردازنده 9900K و Ryzen 9 3900X در اجرای بازی‌های رایانه‌ای و بررسی‌های زمان حقیقی، نه تست‌های مجازی بپردازیم، کفه ترازو به سمت پردازشگرهای ما متمایل است. پردازنده رقیب از تعداد 12 هسته فیزیکی برخوردار است، در حالی که این مقدار در مورد پردازشگر ما برابر با 8 عدد می‌باشد. آن‌ها کار بسیار بزرگی را در بستن فاصله موجود بین محصولات خود و ما نشان دادند، اما کمپانی اینتل همچنان قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در حوزه گیمینگ را در اختیار داشته و ما در تلاش جهت حفظ این برتری هستیم.”

کمپانی Intel اظهار داشته که پردازنده‌های کمپانی ای‌ام‌دی در سربارهای پردازشی مجازی از پتانسیل عملکردی بیشتری برخوردار هستند، اما در سناریوهای حقیقی نظیر بسته نرم‌افزاری آفیس، ادوبی لایت‌روم، فتوشاپ و …، پردازشگرهای اینتل می‌توانند بهتر ظاهر شوند. این موضوع توسط تست و بررسی‌های رسانه Tech Powerup نیز قابل تائید بوده و پردازنده‌های اینتل در اجرای برخی از بازی‌های رایانه‌ای عملکرد بهتری را از خود نشان داده‌اند، اما هنگامی که صحبت از سربارهای پردازشی چند رشته‌ای به میان آید، پردازنده‌های AMD پیروز میدان می‌باشند.

نظر شما چیست؟ آیا اقدام کمپانی اینتل در جلب نظر مخاطبان تأثیرگذار بوده و یا از جانب برخی به‌عنوان اعتراف به شکست تلقی می‌شود؟

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *