سخت‌افزار

انتشار گزارش مالی کمپانی انویدیا از دو چهارم سال جاری میلادی

به نظر می‌رسد که اوضاع در بازار سخت‌افزارهای کارت گرافیک آن‌چنان بر وفق مراد انویدیا نبوده و این کمپانی در یک چهارم دوم سال جاری میلادی نسبت به زمان مشابه سال گذشته ضررهای گوناگونی را متحمل شده است. بر طبق جدیدترین گزارش مالی منتشره از جانب انویدیا، این کمپانی در یک چهارم دوم سال جاری میلادی و تا پایان بیست و هشتم جولای سال 2019 موفق به کسب درآمدی به مبلغ 2.58 میلیارد دلار شده که این میزان در مقایسه با درآمده 3.12 میلیارد دلاری سال گذشته کمتر می‌باشد. میزان درآمدهای کمپانی انویدیا در یک چهارم پیشین رقم 2.22 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است که این میزان در مقایسه با یک چهارم جاری کمتر بوده و نمایانگر گرایش بیشتر کاربران به سمت و سوی محصولات حریف می‌باشد. آقای جنسن هواهنگ، مؤسس و مدیر عامل کنونی کمپانی انویدیا در این باره گرفته است:

“ما موفق به رشد درآمد متوالی و پی در پی در سرتاسر پلتفرم‌های گوناگون خود شده‌ایم. فناوری ردیابی اشعه یا به عبارتی دیگر Ray Tracing مهم‌ترین نوآوری شکل گرفته در حوزه پردازش‌های گرافیکی در یک دهه اخیر به شمار می‌رود. بهره‌مندی و استفاده از تکنولوژی مذکور به لطف برتری کارت‌های گرافیک NVIDIA RTX به نقطه ویژه‌ای در صنعت بازی‌های رایانه‌ای رسیده است. با رقابت شکل گرفته در خط مقدم فعال‌سازی و استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه‌هایی نظیر هوش مصنوعی، هوش مصنوعی محاوره‌ای و سیستم‌های خود مختار نظیر اتومبیل‌های خودران و ربات‌های تحویل کالا، کمپانی انویدیا با افزایش سرعت و شتاب محاسبات، بستری مناسب جهت حرکت به گامی فراتر را مهیا ساخته است.”

کمپانی انویدیا در چشم‌انداز سه چهارم سال جاری میلادی انتظار درآمدی برابر با 2.90 میلیارد دلار (به علاوه یا منهای دو درصد) را انتظار دارد. علاوه بر آن بر طبق اظهارات مختلف، اولویت انویدیا درزمینهٔ متعادل نمودن پول نقد کسب شده به خرید کمپانی Mellanox Technologies Ltd اختصاص یافته است.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *