سخت‌افزار

گسترش پردازنده‌های مرکزی نسل دهم Core برای دستگاه‌های قابل حمل

گسترش پردازنده‌های مرکزی نسل دهم Core برای دستگاه‌های قابل حمل

کمپانی اینتل در تاریخ بیست و دوم آگوست سال جاری میلادی تعداد هشت پردازنده مرکزی تازه‌نفس را بر مبنای نسل دهم محصولات سری Core برای دستگاه‌های لپ‌تاپ معرفی کرد. واحدهای سی‌پی‌یو جدید و مدرن فوق که حوزه دستگاه‌‎های قابل حمل را پوشش داده‌اند به‌صورت کاملاً اختصاصی برای افزایش خلاقیت و فراهم آوردن کارایی بیشتر و مورد نیاز برای سربارهای پردازشی چند رشته‌ای طراحی شده و در عین حال توانایی خود در انعطاف‌پذیری فراتر برای استفاده در لپ‌تاپ‌های سبک و دستگاه‌های دو در یک (2in1) بدون ایجاد مشکل در مصرف باتری را نیز حفظ کرده‌اند. این سری از پردازنده‌های مرکزی که به‌صورت رسمی تحت اسم رمز Comet Lake شناخته می‌شوند نسبت به محصولات نسل پیشین ارتقاء تقریباً قابل توجهی را به خود دیده و بهبود کارایی نهایی را به حوزه اعداد دو رقمی وارد کرده‌اند.

نسل جدید پردازنده‌های مرکزی Comet Lake برای اولین بار تراشه‌ای 6 هسته‌ای را در سری پردازشگرهای U به ارمغان آورده و افزایش فرکانس نهایی، رابط‌های سریع‌تر حافظه و قابلیت‌های اتصالی صنعتی همچون Wi-Fi 6 و تاندربولت 3 را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان قرار داده‌اند. بیشتر از تعداد 90 طراحی نهایی بر اساس نسل دهم سی‌پی‌یو‌های اینتل در فصل تعطیلات روانه بازار شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

پردازشگرهای جدید و تازه‌نفس در حال توسعه بر مبنای نسل دهم پردازنده‌های مرکزی کمپانی اینتل محصولاتی در محدوده Core i3 تا Core i7 را تحت پوشش درآورده و از ویژگی‌هایی از قرار زیر پشتیبانی می‌کنند:

  • تعداد 6 هسته فیزیکی و 12 رشته پردازشی
  • حداکثر فرکانس 4.9 گیگاهرتز در حالت توربو
  • دوازده مگابایت حافظه کش سطح سوم هوشمند
  • قابلیت تنظیم پیکربندی انرژی تا 25 وات (برای پردازنده‌های سری U)
  • قابلیت کاهش پیکربندی مصرف انرژی به 4.5 وات در طراحی‌های غیرفعال و بدون فن (پردازنده‌های سری Y)
  • حداکثر فرکانس 1.15 گیگاهرتز پردازشگر گرافیکی
  • قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های LPDDR4x ،LPDDR3 و DDR4 در سرعت 2666 MT/s

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *