نماد سایت فروشگاه آنلاین جیبانو

اپل در سال 2021 چند مک‌بوک مبتنی بر معماری ARM را عرضه می‌کند

اپل در سال 2021 چند مک‌بوک مبتنی بر معماری ARM را عرضه می‌کند

پیش‌بینی می‌شود اپل در سال 2021 از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM سفارشی خود در چند مدل مک شامل مک‌بوک و دسکتاپ‌های مک استفاده کند. براساس اطلاعاتی که توسط مینگ-چی کو تحلیل‌گر موسسه مالی TF Securities منتشر شده به نظر می‌رسد اپل یک استراتژی سفت و سخت برای جایگزینی پردازنده‌های مک را در پیش گرفته است و کاربران احتمالا نتایج این استراتژی را در سه ماهه چهارم سال جاری و یا سه ماهه اول سال 2021 شاهد خواهند بود.

 با تحت کنترل قرار دادن طراحی و تولید تراشه، اپل می‌تواند مدل‌های جدید Mac را درست در بازه زمانی که بازار در اوج تقاضای خود قرار دارد عرضه نماید. به گفته کو، اپل همچنین دیگر به طور کامل به اینتل وابسته نبوده و همین امر باعث کاهش تاخیر در روند توسعه، تولید و عرضه محصولاتش خواهد شد.

علاوه بر این، تغییر استراتژی فعلی به استراتژی استفاده از طراحی‌های سفارشی و داخلی باعث کاهش 40 الی 60 درصدی هزینه‌های تولید و استفاده از پردازنده‌ها در دستگاه‌های مک خواهد شد. براساس پیش‌بینی‌های کو، این اقدام می‌تواند با کاهش هزینه‌ها در نهایت به اپل برای عرضه محصولاتی جذاب با قیمتی رقابتی کمک کند.

همچنین با استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM اپل می‌تواند خود را به خوبی از بازار لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های ویندوزی بازار که عمدتا از پردازنده‌های AMD یا Intel بهره می‌برند متمایز نموده و از بازاری جدید و بدون رقابت لذت ببرد.

خوب است بدانید که اپل پیش‌تر نیز تامین تراشه‌های ARM مورد نیازش از سامسونگ را کنار گذاشت و در عوض با همکاری TSMC تراشه‌های سفارشی سری A خود را توسعه داد که امروزه در دستگاه‌های iOS مورد استفاده قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد اپل از یک دهه قبل به دنبال راهی برای استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM در پلتفرم مک خود بوده است. به اعتقاد کو، اپل نخستین MacBook مجهز به پردازنده سفارشی خود را تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع: appleinsider

خروج از نسخه موبایل