سخت‌افزار

مادربردهای چیپست X570 گران خواهند بود!

به گفته مدیرعامل MSI مادربردهای چیپست X570 گران خواهند بود

چارلز چیانگ، مدیرعامل کمپانی MSI در گفتگوی خود با وب‌سایت معتبر تامز هاردور در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2019 اعلام کرد که در حال حاضر شاهد ارائه مادربردهای مختلف مبتنی بر چیپست قدرتمند و بهینه AMD X570 با طراحی‌های جذاب از سوی تولیدکنندگان مطرح و شناخته شده این بازار هستیم. قیمت این مادربردها قرار نیست مقرون به صرفه باشد و در واقع سیاست‌های جدید AMD حداقل برای این چیپست نیز چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

چیانگ می‌گوید:

کاربران زیادی از من در خصوص وضعیت فعلی AMD سوال می‌کنند. به اعتقاد من کمپانی AMD امروز به نسبت دو، سه و پنج سال پیش کاملا تغییر کرده است. آنها تکنولوژی‌های بسیار عالی را در اختیار دارند که می‌توانند مشخصات فنی بالاتری را در محصولات خود به کار گرفته و در عین حال قیمت‌های منطقی را ارائه دهند. اما در حال حاضر آنها می‌خواهند بازاریابی و جریان اصلی محصولات خود را به سمت رده‌های بالاتر بازار تجهیزات کامپیوتری متمرکز کنند. در واقع آنها از کمپانی‌هایی مانند MSI و بسیاری دیگر می‌خواهند تا مادربردهایی با مشخصات فنی و قیمت‌های بالاتر را به فروش برسانیم تا ببینیم چه اتفاقی در بازار می‌افتد.

به همین دلیل من فکر نمی‌کنم AMD شرکتی باشد که حداقل فعلا قصد فروش محصولات ارزان قیمت را در بازار تجهیزات کامپیوتری داشته باشد.

به گفته مدیرعامل MSI مادربردهای چیپست X570 گران خواهند بود

البته این سیاست منطقی هم به نظر می‌رسد، چرا که AMD با توجه به فناوری‌هایی که در اختیار دارد دیگر یک بازیگر درجه دو بازار به حساب نمی‌آید و محصولاتی بسیار قوی و با کیفیت را به خصوص در بخش پردازنده‌های رده مصرفی روانه بازار می‌کند. محصولات قدرتمند و رده بالا بدون شک باعث افزایش قیمت‌ها شده و به مرور جهت گیری سیاست‌های یک کمپانی مانند AMD را در بخش فروش و بازاریابی به همراه خواهد داشت. در واقع شاید زمانی برسد که این کمپانی تصمیم بگیرد فقط طراحی‌های رقابتی و قدرتمند پردازنده‌های خود را به تولید رسانده و روانه بازار نموده و از فروش محصولات رده پایین و ارزان قیمت به طور کامل صرف نظر کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *