سخت‌افزار

تصاویر دو مادربرد TUF X570 Plus و Pro WS X570-ACE ایسوس فاش شد

تصاویر دو مادربرد TUF X570 Plus و Pro WS X570-ACE ایسوس فاش شد

همان طور که می‌دانید کمپانی AMD قرار است در چند هفته آینده پردازنده‌های جدید سری Ryzen 3000، کارت‌های گرافیکی سری Radeon RX 5700 و مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 خود را عرضه کند. کمپانی ایسوس یکی از تولیدکنندگانی خواهد بود که مادربردهای چیپست ایکس570 را در آینده‌ای نزدیک روانه بازار خواهد کرد. در همین راستا به تازگی تصاویری از دو مادربرد TUF X570 Plus و Pro WS X570-ACE این شرکت منتشر شده که با مشاهده آنها می‌توانیم دید بهتری نسبت به طراحی و ویژگی‌های فنی این دو برد بدست آوریم.

ایسوس در گذشته‌ای نه چندان دور تم رنگی مادربردهای گیمینگ سری TUF خود را به مشکی و زرد تغییر داد که البته برای بسیاری از کاربران خوشایند نبود. مادربرد TUF X570-Plus Wifi ایسوس اما از نظر رنگ‌بندی و طراحی ظاهری وضعیت به مراتب بهتری داشته و جزو مادربردهای گیمینگ مبتدی ایسوس به حساب می‌آید.

این مادربرد امکان نصب چند کارت گرافیک را به شما نمی‌دهد چرا که اسلات دوم PCIe x16 تنها از وایرینگ X4 بهره می‌برد. VRM طراحی شده بر روی برد نیز اگرچه از نظر مدار به صورت 2+12 هستند اما در واقع توسط ASP1106GGQW در چینش 2+4 کنترل شده و 4 فاز واقعی را ارائه می‌دهند.

مادربرد Pro WS X570-ACE ایسوس نیز از طراحی تمیز و حرفه‌ای برخوردار بوده و جذابیت‌های ظاهری که گیمرهای دوآتشه به دنبالش هستند را در خود ندارد. این مادربرد از 3 اسلات PCIe x16 بهره می‌برد که نخستین اسلات از وایرینگ کامل X16 برخوردار بوده و دو مورد دیگر نیز به صورت X8 هستند.

هیت‌سینک VRM طراحی بسیار خوبی داشته و سطح زیادی را پوشش می‌دهد. تامین توان مورد نیاز توسط چینش 2+12 فازی که به وسیله PWM ASP1405I واقع در پشت PCB مادربرد کنترل می‌شود صورت گرفته و ایسوس در طراحی این بخش به خوبی قابلیت توزیع گرما و ایجاد توان بهینه برای پردازنده را در نظر گرفته است.

انتظار می‌رود ایسوس این مادربردهای جدید را در تاریخ 7 جولای سال میلادی جاری روانه بازار کند.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *