سخت‌افزار

تصاویر و مشخصات کارت Radeon RX 5700 XT فاش شد

تصاویر و مشخصات کارت Radeon RX 5700 XT فاش شد

همان طور که می‌دانید کمپانی AMD در جریان رویداد E3 2019 قرار است یک سخنرانی مهم را داشته باشد که طی آن احتمالا از چند محصول هیجان انگیز رونمایی خواهد شد. اما وب‌سایت VideoCardz کمی زودتر از آن اطلاعاتی در خصوص کارت گرافیک عملکرد بالا و نسل جدید این کمپانی تحت عنوان Radeon RX 5700 XT را منتشر نموده است.

این کارت گرافیک بر پایه تراشه 7 نانومتری Navi 10 طراحی شده و با توجه به پسوند ایکس تی در واقع از بالاترین مشخصات این SKU نیز بهره می‌برد. طراحی برد در این کارت گرافیک به صورت مرجع انجام گرفته و باتوجه به تصویر منتشر شده از این کارت به نظر می‌رسد سیستم خنک کننده به کار گرفته در آن شامل یک فن دمنده جانبی استفاده شده که اکنون از یک محافظ فلزی با شیارهای نقره‌ای و لوگوهای Radeon در دو بخش کناری نیز بهره می‌برد.

تصاویر و مشخصات کارت Radeon RX 5700 XT فاش شد

یکی از این لوگوها در Radeon RX 5700 XT احتمالا دارای جلوه‌های نورپردازی RGB LED می‌باشد که در طول قسمت بالایی کارت نیز به کار گرفته شده است. مشخصات فاش شده برای این محصول به 40 واحد پردازش گرافیکی اشاره دارند. اگر AMD تعداد پردازشگرهای استریم به ازای هر CU و معماری RDNA (64 واحد سایه‌زن) را تغییر ندهد شاهد 2560 پردازشگر استریم خواهیم بود.

فرکانس کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT در حالت Boost به عدد بسیار عالی 1905 مگاهرتزی رسیده و پردازشگر گرافیکی آن توانایی پردازش 9.75TFLOP/s اطلاعات را بدست می‌آورد که 37 درصد نسبت به کارت گرافیک RX 590 بالاتر اما 27 درصد کمتر از کارت قدرتمند Radeon VII به حساب می‌آید.

کارت گرافیک جدید AMD از 8 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی از نوع پرسرعت GDDR6 بهره برده و اگرچه هنوز اطلاعاتی در خصوص پهنای باند یا سرعت هسته حافظه گرافیکی آن نداریم اما بدون شک باید شاهد عملکرد خوبی از آن باشیم.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *