سخت‌افزار

رونمایی ایسوس از مادربردهای TRX40 خود برای نسل سوم پردازنده‌های AMD Threadripper

رونمایی ایسوس از مادربردهای TRX40 خود برای نسل سوم پردازنده‌های AMD Threadripper

کمپانی ایسوس 3 مدل مادربورد TRX40 به نامهای Prime TRX40-Pro ،ROG Strix TRX40-E Gaming و ROG Zenith II Extreme را معرفی کرد. مانند مادربوردهای X570، ایسوس برای مادربوردهای TRX40 نیز از PCI Express 4.0 استفاده کرده است. PCI Express 4.0 با ایجاد پهنای باند 4 برابری نسبت به نسل قبلی به کاربران اجازه می‌دهد که از حداکثر قدرت انواع حافظه‌های SSD و کارت‌های گرافیک نسل جدید استفاده نمایند.

ROG Zenith II Extreme

این مدل برای افراد و گیمرهای حرفه‌ای که مایل به استفاده حداکثری از قدرت پردازنده‌های نسل سوم ترید ریپر هستند، طراحی شده است. هنگامی که چراغ‌های LED این مدل خاموش هستند مادربورد به طور بسیار ظریفی در خاموشی و سکوت به سر می‌برد. هنگامیکه چراغ‌های LED روشن می‌شوند شما با یک شاهکار هنری روبه‌رو خواهید شد. بر روی پوشش حفاظتی پنل مادربورد، یک نمایشگر OLED قرار دارد که اطلاعات حیاتی سیستم و یا گرافیک‌های سفارشی را نشان می‌دهد. پوشش آلومینیومی ROG تقریبا تمامی قسمت‌های جلویی مادربرد را پوشش می‌دهد و پلیت تقویتی در پشت مادربورد، باعث افزایش مقاومت مادربرد در برابر فشار ناشی از کارت‌های گرافیک سنگین مجهز به هیت سینک‌های عظیم می‌شود.

رونمایی ایسوس از مادربردهای TRX40 خود برای نسل سوم پردازنده‌های AMD Threadripper

ROG Strix TRX40-E Gaming

TRX40-E Gaming دارای تمام مشخصه های یک مادربرد حرفه‌ای را دارد و در ابعاد ATX طراحی و ساخته شده است. مدار تنظیم کننده ولتاژ یا VRM این مادربورد، در بخش پردازنده به صورت 16 فاز طراحی شده است که دارای دو فن در بالای هیت‌سینک برای خنک کردن هیت‌سینک می‌باشد. این مادربرد از 3 عدد SSD نوع M.2  پشتیبانی می‌کند که هرکدام به چهار مسیر PCI Express 4.0  متصل هستند. در پشت مادربورد 2 عدد پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-A و یک پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-C و  4 پورت USB 2.0  قرار دارند. در بخش شبکه، این مادربورد به تراشه‌ی شبکه Intel AX200 Wi-Fi 6 با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه به همراه بلوتوث 5 در کنار تراشه لن Gigabit اینتل I211-AT مجهز شده است.

رونمایی ایسوس از مادربردهای TRX40 خود برای نسل سوم پردازنده‌های AMD Threadripper

ASUS Prime TRX40-Pro

هیت‌سینک آلومینیومی VRM این مادربورد سیقل یافته است. Prime TRX40-Pro دارای سه اسلات PCIe x16 و سه اسلات M.2 می‌باشد. 2 عدد از اسلات‌های M.2 به هیت‌سینک آلومنیومی مجهز شده تا دمای SSD را کنترل کرده و از گلوگاه شدن حافطه SSD در لود سنگین به دلیل دمای بالا، جلوگیری کند. شیار سوم به صور عمودی قرار دارد تا حافظه SSD از جریان هوای اطراف خنک کننده پردازنده بهره‌مند گردد. همچنین این مادربورد دارای سه پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-A و یک پورت USB 3.2 Gen 2.0 Type-C می‌باشد.

منبع: Techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *