سخت‌افزار

سامسونگ سمپلینگ چیپ‌های حافظه 32Gb DDR4 را آغاز می‌کند

سامسونگ سمپلینگ چیپ‌های حافظه DDR4 32 گیگابایتی را آغاز می‌کند

کمپانی سامسونگ تولید نمونه‌های اولیه‌ی چیپ‌های حافظه DDR4 به ظرفیت 32 گیگابیت را آغاز می‌کند. در ساخت این تراشه‌های ارزشمند بر روی هر آی‌سی یا هر چیپ، 4 گیگابایت (32گیگابیت) حافظه تعبیه خواهد شد. در حال حاضر صحبت‌هایی از یک چیپ DDR4 نوع A-Die و سرعت 2666 مگاهرتز وجود دارد که ظرفیت بالای 32 گیگابیتی را ارائه می‌دهد. سایر انواع چیپ‌های DDR4 تولیدی سامسونگ نیز به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

کمپانی سامسونگ سال گذشته نیز اعلام کرده بود که تولید انبوه دومین نسل از حافظه‌های DDR4 را با فناوری 10 نانومتری آغاز خواهد کرد. این افزایش چگالی در قرارگیری آی‌سی‌ها و مدارات مختلف باعث ایجاد مزایای مختلفی می‌شود.

چیپ‌های حافظه 32Gb DDR4 نوع A-Die و سرعت 2666 مگاهرتزی در واقع از پشته‌سازی دو قالب 16Gb DDR4 فعلی سامسونگ تشکیل می‌شوند که تحت فناوری تولید 10 نانومتری این کمپانی مونتاژ می‌شوند. سامسونگ دو نسخه از حافظه‌های 32 گیگابایتی را ارائه می‌دهد؛ یک نسخه شامل سازماندهی 2G*8 و دیگر 1G*16.

نسخه اول توسط کنترلر حافظه به عنوان دو حافظه مجزا شناخته می‌شود اما نسخه دوم به عنوان یک حافظه DRAM واحد در نظر گرفته می‌شود. DDP (پکیج‌های دو قالبی) معمولا به صورت فرم فاکتو‌رهای استاندارد FBGA  با 78 و 96 گوی اتصال تولید می‌شوند و ولتاژ کاری 1.2 ولتی که در بین حافظه‌های رم کاملا رایج است بهره می‌برند.

سامسونگ سمپلینگ چیپ‌های حافظه DDR4 32 گیگابایتی را آغاز می‌کند

براساس مشخصات و استانداردهای ارائه شده توسط سازمان JEDEC، چیپ‌های حافظه‌ از نوع DDR4 تنها در ماژول‌های 4، 8 و 16 گیگابیتی باید ارائه شوند. بنابراین تولیدکنندگان ماژول‌های رم باید از تکنیک‌های پیشرفته پکیجینگ به منظور تولید چیپ‌هایی با ظرفیت بالاتر برای استفاده در سرورها و ورک‌استیشن‌ها بهره ببرند. پکیج‌های دو قالبی نیز فناوری جدیدی محسوب نمی‌شوند اما فناوری تولید چیپ‌های حافظه 32GB DDR4 با قالب A و سرعت 2666 مگاهرتزی فعلا به صورت انحصاری در اختیار سامسونگ قرار دارد.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *