نماد سایت فروشگاه آنلاین جیبانو

کمپانی Xperi از انویدیا بابت نقض پتنت شکایت کرد

کمپانی Xperi از انویدیا بابت نقض پتنت شکایت کرد

کمپانی انویدیا، تولیدکننده معتبر و پیشتاز صنعت کارت‌های گرافیکی و راهکارهای مرتبط با پردازش گرافیکی به علت نقض پتنت مورد شکایت قرار گرفت. در این شکایت Xperi، کمپانی مادر دو شرکت Invensas Corporation و Tessera Advanced Technologies از این غول فناوری‌های گرافیکی درخواست شکایت کرد.

به ادعای ایکس‌پری، انویدیا مجموعا پنج پتنت ثبت شده این کمپانی در ایالات متحده به شماره‌های ثبت 5666046، 6232231، 6317333، 6849946 و 7064005 را نقض نموده است. این پتنت‌ها عمدتا مربوط به نوآوری‌های فیزیکی و الکتریکی انجام شده در طراحی پردازشگرهای گرافیکی انویدیا بوده‌اند که نحوه قرارگیری شبکه پین‌ها و نقاط کروی فلزی که با مدار PCB ارتباط برقرار می‌کنند را تعیین می‌نمایند.

انویدیا قالب پردازشگر گرافیکی را طراحی و اجرای طرح را به کمپانی TSMC، تراشه‌ساز معروف حال حاضر در جهان برون‌ سپاری می‌کند. این تولیدکننده ریزتراشه‌های نیمه‌رسانای تایوانی مراحل تولید قالب پردازشگر گرافیکی و همچنین نصب و آماده‌سازی آن برای قرارگیری بر روی برد اصلی کارت گرافیک را بر عهده می‌گیرد.

اما به اعتقاد کمپانی Xperi، انویدیا مسئول طراحی کلی پردازشگر گرافیکی و همچنین فرآیند پکیجینگ آن بوده و اکنون باید پاسخگوی این اشتباه خود باشد.

قابل ذکر است که کمپانی Xperi یک مخترع ساده یا شرکتی پیش پا افتاده در یکی از کوچه‌های دور افتاده شهر نیست که به سادگی بتوان از شکایت آن گذشت. این کمپانی که در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده واقع شده نزاع‌های مختلفی را در برابر غول‌های تولید نیمه رسانا در جهان از جمله سامسونگ الکترونیکس و برادکام پیروز شده است. در هر دو نمونه، این کمپانی رای دادگاه را بدست آورده و با ارزش کلی 1.2 میلیارد دلاری‌اش به یکی از نام‌های جنجالی دنیای فناوری تبدیل شده است.

در گزارش درآمدهای سه ماهه نخست سال جاری کمپانی Xperi، جان کرچنر، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که ما امروز پرونده حقوقی جدیدی را علیه انویدیا به جریان انداخته‌ایم که علت آن نقض چند پتنت ایکس‌پری از سوی انویدیا بوده است

منبع: techpowerup

خروج از نسخه موبایل