سخت‌افزار

گیگابایت SSD جدید AORUS NVMe Gen4 با رابط PCIe 4.0 را عرضه می‌کند

گیگابایت SSD جدید AORUS NVMe Gen4 با رابط PCIe 4.0 را عرضه می‌کند

کمپانی گیگابایت از اس اس دی M.2 جدید خود تحت عنوان AORUS NVMe Gen4 رونمایی کرد این SSD مبتنی بر معماری جدید NVMe و رابط اتصال پرسرعت PCIe 4.0 بوده و در خانواده محصولات AORUS گیگابایت با سه ظرفیت مختلف عرضه خواهد شد. هیت‌سینک مسی با پوشش کامل سطح درایو به منظور دفع هر چه بهتر گرمای ایجاد شده و همچنین سرعت خواندن و نوشتن متوالی 5000 و 4400 مگابایت بر ثانیه‌ای از جمله مشخصات برجسته این SSD محسوب می‌شوند.

این ذخیره‌ساز همچنین از ویژگی Ultra Durable گیگابایت نیز بهره می‌برد؛ گیگابایت محصولاتی که تحت این استاندارد عرضه می‌شوند را بارها در شرایط کاری و محیطی دشوار مورد آزمایش قرار می‌دهد.

SSD جدید AORUS NVMe Gen4  از پروتکل NVMe پشتیبانی نموده به یک کنترلر سازگار با فناوری PCIe 4.0 مجهز است. حافظه استفاده شده برای این ذخیره‌ساز از نوع Bisc4 Nand Flash و توسعه یافته توسط توشیباست که عملکرد 40 درصد بهتری را نسبت به رابط اتصال PCIe 3.0 ارائه نموده و سرعت خواندن و نوشتن متوالی بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گیگابایت قصد دارد این درایو را در سه ظرفیت 500، 1024 و 2048 گیگابایتی در ابعاد 2280 عرضه نماید که هر سه مدل نیز از رابط اتصال PCIe 4.0 x4 M.2 پشتیبانی می‌کنند. اس اس دی‌های مبتنی بر رابط اتصال ساتا از کابل‌های برق و دیتا برای اتصال به سیستم بهره می‌برند اما ذخیره‌سازهای مبتنی بر رابط M.2 به لطف عدم نیاز به هیچ نوع کابلی می‌تواند به راحتی در کیس قرار گرفته و همچنین به ایجاد جریان هوای هر چه بهتر کمک کند.

طراحی عالی هیت‌سینک این اس اس دی که تماما از جنس مس تولید شده و پد حرارتی بسیار رسانای LAIRD  کمک می‌کنند تا گرمای ایجاد شده حتی در پرفشارترین شرایط کاری نیز به آسان دفع شده و طول عمر درایو تا حد محسوسی افزایش پیدا نماید. گیگابایت AORUS NVMe Gen4 را به زودی روانه بازار خواهد کرد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *