سخت‌افزار

آیا پردازنده‌های Raphel ای‌ام‌دی در سال 2022 معرفی می‌شوند؟

آیا پردازنده‌های Raphel ای‌ام‌دی در سال 2022 معرفی می‌شوند؟

یک تکه گمشده از نقشه راه کمپانی ای‌ام‌دی به تازگی توسط حساب کاربری رسانه Videocardz در شبکه اجتماعی توییتر پست شده است. نقشه راه جدید منتشر شده نمایانگر اسم رمزی جدید (Raphel) می‌باشد که بر طبق گمانه‌زنی‌های گوناگون احتمالاً عنوان در نظر گرفته شده برای نسل جدید و تازه‌نفس پردازنده‌های این کمپانی بر مبنای معماری Zen4 و پردازشگر گرافیکی Navi2 به شمار می‌رود.

آیا پردازنده‌های Raphel ای‌ام‌دی در سال 2022 معرفی می‌شوند؟

پردازشگرهای سری Raphel که در بخش منتشر شده از نقشه راه کمپانی ای‌ام‌دی قابل مشاهده می‌باشند در حقیقت جایگزینی برای تراشه‌های Warhol که خود جایگزینی بر پردازنده‌های Vermeer می‌باشد محسوب می‌شود. معماری Vermeer در حال حاضر در قلب پردازنده‌های نسل کنونی سری دسکتاپ این کمپانی در حال فعالیت بوده و از پردازشگر گرافیکی مجتمع برخوردار نمی‌باشد که برای مشتریان حقوقی که نیاز مبرمی به این ویژگی دارند یک محدودیت بزرگ به شمار می‌رود. مشابه با این مورد، معماری Warhol نیز از تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع محروم مانده است، اما در سمت مقابل Raphel با افزودن یک بلوک RDNA2 درصدد آن است تا تغییرات گسترده‌ای را به ارمغان آورد.

پلتفرم جدید و تازه‌نفس کمپانی ای‌ام‌دی علاوه بر مورد اشاره شده طراحی سوکت را نیز به‌صورت کامل تغییر داده و از AM4 به AM5 کوچ کرده است. علاوه بر آن فناوری ساخت به لیتوگرافی 5 نانومتر کاهش پیدا کرده و پشتیبانی از فناوری PCIe 5.0 نیز در کنار استاندارد DDR5 در فهرست بهبودهای پیاده‌سازی شده قابل مشاهده است. اگر نقشه راه جدید منتشر شده از صحت و درستی برخوردار باشد می‌توانیم انتظار رونمایی از پردازنده‌های جدید و تازه‌نفس در اوایل سال 2022 را داشته باشیم؛ بنابراین در صورت عدم تأخیر، معرفی آن‌ها در مراسم CES 2022 محتمل می‌باشد.

منبع: WCCFTech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *