سخت‌افزار

ازراک کارت گرافیک گیمینگ Radeon VII Phantom را رونمایی کرد

Radeon VII Phantom

کمپانی ازراک به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین تولیدکنندگان انواع مادربرد، کارت گرافیک و مینی کامپیوتر در جهان از کارت گرافیک گیمینگ جدید خود تحت عنوان Phantom Gaming X Radeon VII 16G رونمایی کرد. این کارت گرافیک از نخستین GPU تولید شده تحت فناوری 7 نانومتری به نام Radeon VII و همچنین 16 گیگابایت حافظه گرافیکی پرسرعت و 4096 بیتی HBM2 جهان بهره می‌برد. بدین ترتیب می‌توان شاهد عملکردی بسیار قدرتمند و سریع را در جدیدترین عناوین منتشر شده و آینده بازار بازی‌های کامپیوتری انتظار داشت.

کارت گرافیک Radeon VII Phantom ازراک از تکنولوژی‌های جدیدی مانند DirectX 12، OpenGL 4.5 و Vulkan به منظور اجرای هر چه بهتر عناوین روز با بالاترین کیفیت بصری پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، قابلیت‌های بهبود یافته واقعیت مجازی، رندرگیری سه بعدی، عملکرد قدرتمند در نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو و جلوه‌های ویژه و همچنین پردازش‌های نسل جدید در شرایط کاری پرفشار نیز از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک جدید هستند.

Phantom Gaming X Radeon VII 16G از پردازنده گرافیکی نسل جدید Radeon VII کمپانی AMD بهره می‌برد که تحت لیتوگرافی 7 نانومتری به تولید رسیده و از معماری جدید Vega برخوردار است. این پردازنده گرافیکی قادر است در حالت پیش‌فرض و بوست به ترتیب فرکانس کاری 1400 و 1750 مگاهرتزی را ارائه دهد و به لطف حافظه گرافیکی 16 گیگابایتیHBM2  و 4096 بیتی که ظرفیت آن نسبت به قدرتمندترین کارت گرافیکی سری Radeon RX دو برابر بیشتر است، کاربر می‌تواند عملکردی به مراتب بهتر را در سیستم خود شاهد باشد.

همچنین پهنای باند حافظه گرافیکی این کارت 1 ترابایت بر ثانیه می‌باشد که نسبت به نسل قبل 2.1 برابر بیشتر محسوب می‌گردد. باتوجه به این مشخصات بهبود یافته انتظار می‌رود کاربران به طور متوسط 29 درصد افزایش عملکرد در اجرای بازی‌ها و 36 درصد افزایش عملکرد در نرم‌افزارهای تخصصی را نسبت به نسل قبل کارت‌های گرافیکی سری Radeon RX شاهد باشند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *