سخت‌افزار

از موزه اختصاصی کارت‌های گرافیک در چین بازدید کنید!

از موزه اختصاصی کارت‌های گرافیک در چین بازدید کنید!

کمپانی Colorful، یکی از تولیدکنندگان حرفه‌ای فعال درزمینهٔ سخت‌افزارهای کارت گرافیک، مادربرد، سیستم‌های گیمینگ AIO و راهکارهای چندرسانه‌ای، ذخیره‌سازهای مبتنی بر کارایی بالا و … بسیار مفتخر است تا از افتتاح و بازگشایی اولین موزه پردازشگرهای گرافیکی با همکاری کمپانی انویدیا رونمایی کند. این شرکت اخیراً به پارک صنعتی نسل جدید (New Generation) در شهر شنژن نقل مکان کرده و سپس خبر بازگشایی اولین موزه اختصاص کارت‌های گرافیک در کشور چین را به‌صورت رسمی علنی کرده است. در این موزه تاریخچه مربوط به آغاز دنیای بیکران واحدهای پردازشگر گرافیکی، توسعه و تکامل کارت‌های گرافیک تا نسل کنونی قابل مشاهده می‌باشند.

در زمان به پیش از آغاز سفر کنید!

موزه اختصاص کارت‌های گرافیک قادر است تا بازدیدکنندگان خود را به اوایل سال 1980، زمانی که دنیای بیکران صنعت طراحی و توسعه کارت‌های گرافیک خلق شده است بازگردانده و سپس معرفی کارت توسعه Voodoo جهت فراهم آوردن سخت‌افزار افزایش شتاب سخت‌افزارهای گرافیکی در اوایل سال 1990 میلادی را در معرض نمایش همگان قرار دهد. شگفتی توسعه فناوری و افزایش نسل محصولات که در نهایت به تولد انویدیا و صنعت پردازشگرهای گرافیکی که امروزه شاهد آن هستیم منتهی شده است.

تولد کمپانی انویدیا و برند جیفورس

کمپانی انویدیا اولین محصول خود را بر مبنای تراشه NV1 در سال 1995 میلادی روانه بازار کرد. در بین سال‌های 1999 تا 2000 میلادی اولین کارت گرافیک مبتنی بر برند جیفورس، یعنی GeForce 256 پای در عرضه وجود گذاشت. علاوه بر آن این پردازشگر به عنوان اولین کارت گرافیک جهان نیز شناخته می‌شود. برخی از ابتدایی‌ترین پردازشگرهای گرافیکی این کمپانی در موزه قابل مشاهده است.

از موزه اختصاصی کارت‌های گرافیک در چین بازدید کنید!

کارت‌های گرافیک نادر و کمیاب

موزه اختصاص کارت‌های گرافیک مجموعه‌ای از نادرترین و کمیاب‌ترین پردازشگرهای گرافیکی از جمله Rage Fury MAXX، یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات کمپانی ATI که لقب “الهه طلوع” را نیز گرفته است را به تصویر کشیده است. پردازشگر Rage Fury MAXX اولین کارت گرافیک مبتنی بر تراشه دوگانه از جانب کمپانی ATI به شمار می‌رود که با برخورداری از دو تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی Rage 128 Pro و استفاده از فناوری SLI جهت برقراری ارتباط بین آن‌ها و افزایش دو برابری کارایی کارت‌های گرافیک در زمان خود یکی از غول‌های تکنولوژی به شمار می‌رفت. علاوه بر آن مجموعه بزرگی از آداپتورهای توسعه یافته برای کارت‌های گرافیک توسط کمپانی‌های IBM ،3Dlabs ،Intel ،S3 ،3Dfx و … نیز در موزه قابل بازدید هستند.

از موزه اختصاصی کارت‌های گرافیک در چین بازدید کنید!

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *