سخت‌افزار

آیا اسم رمز پردازشگرهای جدید کمپانی ای‌ام‌دی Arcturus است؟

آیا اسم رمز پردازشگرهای جدید کمپانی ای‌ام‌دی Arcturus است؟

صنعت پردازشگرهای رایانه‌ای از جمله پردازنده مرکزی و تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی هر ساله محصول جدیدی برای عرضه به مصرف‌کنندگان خود را در اختیار داشته و تاکنون نیز این مهم را با جلوه‌نمایی ویژه‌‎ای به انجام رسانده است. پس از کمپانی‌های انویدیا و اینتل، اکنون نوبت به AMD رسیده است تا با خبری جدید، روح تازه‌ای را در کالبد طرفداران و علاقه‌مندان به حوزه فناوری بدمد.

اگرچه هنوز مدت زمان بسیاری به عرضه تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی Navi مانده و این احساس همانند یک سال نوری فراوان می‌باشد، اما به نظر می‌رسد که پردازشگر قدرتمند جایگزین آن تحت عنوان Arcturus شناخته می‌شود. Arcturus در حالت کلی ستاره قرمز رنگ بزرگ و نورانی‌ترین ستاره صورت فلکی Bootes (نمایانگر مردی که قلاده دو سگ را در دست گرفته است) می‌باشد.

اطلاعات این خبر از جانب کاربری به نام Phoronix به دست آمده است که عنوان Arcturus را از طریق یکی از همکاران بخش طراحی و توسعه درایورهای راه‌انداز ای‌ام‌دی برای سیستم‌عامل لینوکس گرفته است. یکی از خوانندگان درباره فهرست شماره‌های دخیل در تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی جدید و مدرن کمپانی ای‌ام‌دی نظیر وگا 10، وگا 11 و وگا 20 و اولویتی برای بازگشت به اسامی رمز محصولات عرضه شده در روزهای انتشار پردازشگرهای جزایر شمالی و جنوبی پرسیده و وی پاسخ ممکن است را به او داده است.

“ما در حال بازگشت به سمت اسامی رمز امکان‌پذیر (بازه زمانی که هنوز آن‌قدرها هم دیر نشده باشد) بوده و سعی در نگاه داشتن مدل قدیمی “نمایانگر بودن عنوان در نسل سخت‌افزاری تراشه جهت تسهیل با یادآوری آن در آینده” می‌باشیم. بر همین اساس عنوان اولین مدل باید Arcturus باشد”.

Arcturus اسم رمز پردازشگرهای جدید AMD

انتخاب اسم رمز مناسب برای تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی نه تنها در تسهیل عملیات به خاطر سپردن آن‌ها، بلکه اعطای زیبایی منحصر به فرد به محصولات نیز بسیار تأثیرگذار می‌باشد که خوشبختانه کمپانی ای‌ام‌دی در این زمینه بسیار قدرتمند عمل کرده است.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *