سخت‌افزار

افزایش قیمت 14 تا 71 درصدی سری 20 انویدیا نسبت به نسل پیشین خود

Nvidia-GeForce-RTX

قیمت SEP محصولات سری 20 انویدیا منتشر شده و این طور که از ظاهر امر پیداست، گویی حمام خون در بخش پیش‌فروش کارت‌های گرافیک و تلاش مصرف‌کنندگان به‌منظور تهیه و خرید محصولات در سکوت خبری کمپانی ای‌ام‌دی و نبود رقیب هم‌اکنون در حال شکل گرفتن است.

قیمت SEP در حالت کلی کمترین هزینه دریافتی برای محصولات سفارشی‌سازی شده توسط کارخانه سازنده از جانب مصرف‌کنندگان به‌شمار می‌رود که بر اساس آن کمپانی انویدیا کارت‌های گرافیک کلاس رفرنس خود را که تحت عنوان “Founders Edition” شناخته می‌شوند به مقداری برابر با 10 تا 15 درصد بیشتر در نظر گرفته است. این دسته از محصولات نه تنها طراحی زیباتری در کولر خنک‌کننده، بلکه افزایش اندکی در سرعت فرکانس را نیز به خود دیده‌اند.

کارت گرافیک محبوب GeForce RTX 2070 در حال حاضر اولین محصول موجود در سری جاری به شمار می‌رود که از قیمتی معادل 499 دلار بهره برده و نسخه رفرنس آن با افزایش 20 درصدی در این مهم به 599 دلار افزایش پیدا کرده است. کارت گرافیک RTX 2080 با مشخصات فنی مناسب و معقول و قیمت 699 دلاری خود موفق به پر نمودن فاصله موجود در میان دو محصول دیگر گشته است، اما افزایش قیمت 100 دلاری آن برای نسخه Founders Edition ممکن است برای برخی جای توجیه نداشته باشد. سرانجام گل سرسبد و پرچم‌دار سری 20 انویدیا ، یعنی RTX 2080 Ti با قیمتی معادل 999 دلار برای نسخه معمولی و 1199 دلار برای نسخه رفرنس آن عنوان گران‌ترین پردازشگر را به خود اختصاص داده است.

افزایش قیمت سری GeForce RTX 20 نسبت به نسل قبل

اگر اندکی به عقب بازگشته و قیمت اولیه محصولات نسل پیشین در هنگام عرضه را مورد بررسی قرار دهید، در میابیم که قیمت 449 دلاری کارت گرافیک GTX 1070 (379 دلار برای نسخه معمولی)، 669 دلاری کارت گرافیک GTX 1080 (599 دلار برای نسخه معمولی) و 669 دلاری کارت گرافیک GTX 1080 Ti (برای نسخه معمولی) همگی حکایت از افزایش قیمتی بیشتر از 71 درصد در نسل فعلی دارند. آیا نبود رقیب در حال حاضر منجر به برچسب‌گذاری این‌چنینی از جانب کمپانی حریص انویدیا شده و یا دگرگونی معماری و ویژگی‌های جدید قابل پشتیبانی توسط آن حقیقتاً توجیه‌گر این افزایش قیمت می‌باشند؟

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *