سخت‌افزار

افزایش محبوبیت نسل دوم پردازنده‌های EPYC در حوزه خدمات ابری

افزایش محبوبیت نسل دوم پردازنده‌های EPYC در حوزه خدمات ابری

کمپانی ای‌ام‌دی در طی مراسم عرضه پردازنده‌های سری EPYC خود در رم، پایتخت کشور ایتالیا اظهار داشته است که نرخ گرایش به سمت پردازشگرهای نسل دوم سری اشاره شده در حوزه‌هایی همچون خدمات ابری، اینترپرایس و HPC در حال افزایش بوده و محصولات جدید و تازه‌نفس پیوسته در حال کسب محبوبیت بیشتر در میان مشتریان و علاقه‌مندان می‌باشند. آقای Forrest Norrod، معاون ارشد ریاست و مدیریت عمومی بخش پایگاه داده و راهکارهای مجتمع کمپانی ای‌ام‌دی در این باره فرموده است:

“امروز ما بسیار مفتخریم تا استفاده از پلتفرم جدید خود توسط کمپانی Dell و دیگر مشتریان موجود در حوزه پردازش‌ها و خدمات ابری، محاسبات پیشرفته و HPC را اعلام داریم. ما به کار خود جهت پیشرفت پردازشگرهای سری EPYC و رساندن آن‌ها به دستاوردهای جدید همچنان ادامه داده و از پشتیبانی اکوسیستم در حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و فراهم آورندگان خدمات ابری بسیار هیجان زده‌ایم.”

در طی مراسم اشاره شده و علاوه بر بیانیه فوق، کمپانی ای‌ام‌دی عضو دیگری از پردازشگرهای نسل دوم سری EPYC را به‌صورت رسمی معرفی و در مقابل دید همگان به نمایش در آورد. سی‌پی‌یو جدید و تازه‌نفس فوق که عنوان EPYC 7H12 را به خود اختصاص داده است از مشخصات فنی منحصر به فردی همچون 64 هسته فیزیکی، 128 رشته پردازشی، فرکانس مرجع 2.6 گیگاهرتز، سرعت کلاک 3.30 گیگاهرتز در حالت بوست و میزان انرژی مصرفی 280 وات بهره برده و به‌صورت کاملاً اختصاصی برای سیستم‌های HPC و سربارهای پردازشی سنگین طراحی و توسعه پیدا کرده است. در تست اجرا شده توسط نرم‌افزار BullSequana XH2000، پردازنده EPYC 7H12 موفق شده است تا امتیاز LINPACK به مقدار 4.2 ترافلاپ را از خود به نمایش بگذارد که این میزان در مقایسه با پردازشگر EPYC 7742 به مقدار 11 درصد بیشتر می‌باشد. علاوه بر آن باید خاطر نشان کرد که فرآیند خنک‌سازی سی‌پی‌یو معرفی شده به دلیل مشخصات فنی منحصر به فرد آن توسط سیستم کولینگ مایع انجام می‌پذیرد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *