سخت‌افزار

انتشار جزییات کامل پردازنده‌های نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake

انتشار لیست مدل‌های پردازنده‌های نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake

به‌نظر می‌رسد این روزها باتوجه به عرضه پردازنده‌های مختلف از سوی AMD کمپانی اینتل به سختی در تلاش است تا گزینه‌های خود را نیز به بازار عرضه کند. چند روز پس از مشاهده لیستی از پردازنده‌های نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake اکنون اطلاعاتی از تمامی مدل‌ها، مشخصات و قیمت آنها نیز منتشر شده است.

خانواده جدید Comet Lake در واقع پردازنده‌های نسل نهم Coffee lake به‌روز شده‌ای هستند که از هسته‌های Skylake بهره می‌برند. در این خانواده جدید تعداد هسته‌ها و سرعت آنها افزایش یافته و اکنون پردازنده‌های سری Core i3 از 4 هسته و 8 رشته پردازشی، پردازنده‌های سری Core i5 از 6 هسته و 12 رشته پردازشی، پردازنده‌های سری Core i7 از 8 هسته و 16 رشته پردازشی و در نهایت پردازنده‌های سری Core i9 نیز از 10 هسته و 20 رشته پردازشی بهره می‌برند.

اما شاید یکی از بزرگترین غافلگیری‌ها در سری جدید Comet Lake اینتل ارائه فناوری هایپرتریدینگ بر روی تمامی مدل‌هاست. این پردازنده‌های جدید از پکیج جدید LGA1159 بهره برده و برای استفاده از آنها باید یک مادربرد با سوکت‌های جدید 1151 را خریداری کنید.

پردازنده‌های سری Core i9 با 10 هسته پردازشی نیز با قیمت 409 تا 449 دلاری برای بالاترین مدل عرضه خواهند شد. پردازنده‌های سری Core i7 نیز با قیمت 339 تا 389 دلاری عرضه خواهند شد. پردازنده‌های سری Core i5 نیز با 6 هسته و 12 رشته پردازشی نیز با قیمت 179 تا 269 دلاری در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *