سخت‌افزار

نقشه راه جدید اینتل برای حافظه‌های Optane و NAND منتشر شد

نقشه راه جدید اینتل برای حافظه‌های Optane و NAND منتشر شد

کمپانی اینتل در یک کنفرانس مطبوعاتی در کره جنونی از اهداف خود جهت گسترش و ارتقاء خط تولید و عرضه محصولات در حوزه حافظه‌های کامپیوتری پرده برداشت. همان‌طور که می‌دانیم، نقطه عطف اینتل در حوزه حافظه‌های دائمی و موقتی ذخیره‌سازی اطلاعات حول محور فناوری Optane چرخیده و نقشه راه آینده این کمپانی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. کمپانی اینتل در تلاش است تا نسل دوم درایوهای جامد سری Optane Enterprise و ماژول‌های حافظه Optane DC Persistent خود را طراحی و در آینده‌ای نزدیک روانه بازار کند، اما آنچه که توانست نظر مخاطبان را در طی کنفرانس به خود جلب کند عرضه تراشه‌های حافظه 144 لایه QLC NAND در سال 2020 به بازار است. این مهم در کاهش همچنان بیشتر قیمت دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای مبتنی بر تراشه‌های حافظه NAND تأثیرگذار بوده و گستردگی آن با عرضه راهکارهای مبتنی بر تراشه‌های 144 لایه TLC NAND مدتی پس از آن همچنان با افزایش بیشتری نیز همراه می‌شود.

به نظر می‌رسد که در طراحی و توسعه ماژول‌های حافظه جدید از فناوری 3DXpoint استفاده شده است. حافظه‌های جدید و تازه‌نفس Optane DC Persistent از اسم رمز Barlow Pass برخوردار بوده و برای عرضه زمانی در سال 2020 (نزدیک به تاریخ انتشار نهایی پردازنده‌های Cooper Lake و Ice Lake) در نظر گرفته شده‌اند. به نظر می‌رسد که افتخار عرضه تنها محصول کمپانی اینتل در حوزه سیستم‌های رده مصرف‌کنندگان بر عهده حافظه جامد دو در یک H10 گذاشته شده است.

بخش حافظه‌های جامد که از اهمیت و محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار می‌باشد نیز فراموش نشده و کمپانی اینتل جایگزین حافظه 660p را تحت عنوان 665p معرفی و در معرض دید همگان قرار داده است. حافظه اصلی 660p که از محبوبیت بسیاری در میان مصرف‌کنندگان برخوردار بوده است اکنون قرار است تا در آینده‌ای نزدیک و اواسط سال 2020 میلادی توسط درایو محبوب‌تری با برخورداری از تراشه‌های حافظه 96 لایه NAND جایگزین شده و از قیمت کمتری نسبت به محصول نسل پیشین خود نیز برخوردار باشد (در طراحی حافظه جامد 660p از تراشه‌های حافظه 64 لایه استفاده شده است).

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *