سخت‌افزار

انویدیا Scanner ابزاری برای اورکلاک آسان کارت گرافیک

Nvidia Scanner

کمپانی انویدیا که همواره تکنولوژی‌ها و راهکارهای جدیدی را در زمینه پردازش گرافیکی ارائه می‌دهد ابزار جدیدش تحت عنوان NVIDIA Scanner را معرفی نمود. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکلی آسان‌تر کارت های گرافیکی جدید سری 20 این شرکت که هفته آینده عرضه خواهند شد را اورکلاک کنند.

ابزار جدید انویدیا با حذف فازهای آزمون و خطا در فرآیند اورکلاک، به کاربر کمک می‌کند تا با یک کلیک عملکرد پردازشگر گرافیکی کارت خود را تا حد مطلوبی ارتقا دهد. در فاز آزمون و خطا معمولا کاربر باید متغیرهای مختلف را تنظیم کرده و در نهایت به یک ترکیب ایده‌آل برسد.

برای مثال اگر سرعت هسته بیش از اندازه تنظیم شود ممکن است کامپیوتر در وضعیت ناپایدار قرار گرفته و هنگ کند. در این فاز پس از تنظیم سرعت هسته، پردازشگر کارت گرافیک را در فشار کاری بسیار سنگین قرار می‌دهند تا از کارکرد صحیح کارت مطمئن شوند. در بسیاری مواقع به علت دست یافتن به پایداری بالاتر، ولتاژ کاری پردازشگر گرافیکی نیز تنظیم می‌شود. البته در واقعیت فرآیند اورکلاکینگ بسیاری پیچیده‌تر از این بوده و به همین دلیل است که بسیاری کاربران به سمت آن نمی‌روند!

اما NVIDIA Scanner قرار است خیلی چیزاها را آسان‌تر کند. این ابزار به کاربرانی که تاکنون تجربه اورکلاک یک کارت گرافیک را نداشته‌اند کمک می‌کند تا این کار را با موفقیت انجام دهند. این ابزار به صورت خودکار سرعت هسته و ولتاژ کاری GPU را براساس توانمندی‌های کارت گرافیک تنظیم نموده و سپس با انجام تست‌های ضروری، از کارکرد صحیح کارت گرافیکی در شرایط فشار کاری اطمینان حاصل می‌کند. به گفته انویدیا، به لطف این ابزار کاربر می‌تواند ظرف مدت 20 دقیقه کارت گرافیکی خودش را اورکلاک کنید.

در حال حاضر اسکنر صرفا قابلیت اورکلاک پردازشگر گرافیکی را میسر نموده و به همین دلیل اگر قصد اورکلاک سرعت حافظه کارت گرافیک خود را دارید باید از شیوه‌های قدیمی استفاده نمایید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *