سخت‌افزار

ایسر مانیتورهای منحنی گیمینگ سری XZ1 خود را معرفی کرد

XZ1

مدتی پیش کمپانی ایسر پیش‌تر دو مانیتور گیمینگ مقرون بصرفه اما با مشخصات سطح بالا را با پشتیبانی از قابلیت FreeSync معرفی کرده بود. حالا این تولیدکننده موفق از مانیتورهای سری جدید XZ1 خود رونمایی نموده که شامل دو مدل 27 اینچی (XZ271U) و 31.5 اینچی (XZ321QU) می‌شود. این دو مدل قرار است دو بخش متفاوت از بازار را مورد هدف قرار دهند.

هر دو مانیتور جدید Acer از ویژگی‌های سطح بالایی مانند نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی، زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای، پنل VA با نسبت تصویر 16:9 و رزولوشن WQHD (2560 در 1440 پیکسل) بهره می‌برند. همچنین دو مدل جدید از سری XZ1 به صورت خمیده طراحی شده و از نرخ کنتراست 3000:1 و پوشش 85 درصدی محدوده رنگی NTSC بهره می‌برند.

از آنجایی که این دو مانیتور حداکثر روشنایی در بازه بین 250 تا 300 cd/m² را ارائه می‌دهند به احتمال زیاد پشتیبانی از تکنولوژی HDR10 نیز در آنها وجود خواهد داشت؛ البته باید توجه داشته باشید که با این مشخصات آنها قادر به نمایش کوچک‌ترین جزییات ممکن در حالت فعال بودن HDR10 نمی‌باشند.

مانند تلویزیون‌های HD که تنها از تصاویری با وضوح حداکثر 720p پشتیبانی می‌کنند اما قادرند تا تصاویری با رزولوشن بالاتر را نیز پردازش کنند، قابلیت HDR10 نیز در مانیتورهای جدید ایسر به همین صورت خواهد بود. این یعنی اگرچه شما امکان تماشای تصاویر سازگار با این تکنولوژی را دارید، اما از حداکثر پتاسیل بصری آن بهره‌مند نخواهید شد.

XZ1XZ1

 از نظر درگاه‌های ارتباطی، مانیتورهای جدید سری XZ1 ایسر از یک پورت DisplayPort 1.2، یک پورت مینی DisplayPort 1.2 و دو پورت HDMI 2.0 بهره می‌برند. همچنین دو بلندگوی 7 وات استریو به همراه یک جک هدفون نیز در هر دو مدل تعبیه شده است. چهار پورت USB 3.0 Type-A نیز برای اتصال ذخیره‌سازهای جانبی به مانیتور در دسترس قرار دارد.

ایسر این دو مدل را به ترتیب با قیمت 527 و 550 دلا روانه بازار نموده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *