سخت‌افزار

ایسوس از مادربرد ROG Zenith II Extreme Alpha رونمایی کرد

ایسوس از مادربرد ROG Zenith II Extreme Alpha رونمایی کرد

کمپانی ایسوس خانواده مادربردهای سوکت sTRX4 خود را با محصول جدیدی تحت عنوان ROG Zenith II Extreme Alpha بروزرسانی کرد. این مادربرد در واقع نسخه بهبود یافته ROG Zenith II Extreme است که پیش‌تر به همراه خانواده پردازنده‌های نسل سوم Ryzen Threadripper ای‌ام‌دی رونمایی شده بود.

اگرچه تمام اعضای خانواده مادربردهای مبتنی بر سوکت sTRX4 این کمپانی از پردازنده‌ آینده AMD  تحت عنوان Threadripper 3990X با 64 هسته پردازشی پشتیبانی خواهند نمود، مادربرد جدید ایسوس به طور کلی برای اورکلاکینگ طراحی بهینه‌تری داشته و توانمندی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

از نظر ظاهری، مادربرد جدید ایسوس تفاوت چندانی را با ROG Zenith II Extreme نشان نمی‌دهد. این موضوع حتی در خصوص مشخصات فنی و ویژگی‌های مهم دو مادربرد نیز دیده می‌شود. در واقع شاید مهمترین و تنها تفاوت بین نسخه قبلی و ROG Zenith II Extreme Alpha طراحی جدید و بهبود یافته VRM پردازنده باشد که برای علاقه‌مندان اورکلاکینگ خبر مهمی به حساب می‌آید.

در نسخه آلفا، ایسوس از یک VRM پردازنده با 16 فاز قدرت بهره می‌برد که در آن از پاور استیج‌های TDA21490 شرکت Infineon استفاده شده است. این در حالیست که در VRM مدل قدیمی از پاور استیج‌های TDA21472 استفاده شده بود که عملکرد پایین‌تر داشتند. در واقع می‌توان انتظار داشت با این ارتقا ، جریان خروجی از 70 آمپر به 90 آمپر افزایش یابد.

اگر چه این مادربرد برای اورکلاکینگ و کاربرهای حرفه‌ای که فشار زیادی به سیستم خود وارد می‌کنند احتمالا عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبلی ارائه خواهد کرد، اما این ارتقا در VRM پردازنده ROG Zenith II Extreme Alpha می‌تواند به افزایش محسوس قیمت محصول نیز بی‌انجامد. این در حالیست که سایر ویژگی‌های فنی دو مادربرد کاملا مشابه بوده و حتی از نظر ظاهری نیز شاهد تغییر خاصی نیستیم! به همین دلیل خرید این مادربرد برای کاربران مدل قدیمی تر هیچ جذابیتی نخواهد داشت.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *